Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ž امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد رانفور و برترین عرضه از آن نماد شنفت بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،در اخبار سیاسی محمد جواد ظریف وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران، امروز در راس هیاتی عازم نیویورک شد تا در اجلاس بازنگری معاهده ان‎پی‎تی شرکت کند.

ž امروز مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی با اعلام درج 6229 نماد در سامانه پس از معاملات جدید گفت: با ورود بیش از ۳۲ هزار نفر در فروردین ماه ۹۴ تعداد سهامداران ایرانی از مرز ۸ میلیون نفر گذشت.با توجه به كاهش ارزش معاملات نسبت به نخستین روز كاری بازار در هفته جاری،‌ فعالان بازار سرمایه كاهش ارزش معاملات روز گذشته را ناشی از انتظار بازار برای شنیدن اخبار مثبت از مذاکرات هسته‌ای می‌دانند.

ž در گروه پتروشیمی فردا بازار میزبان 7 درصد از سهام شرکت پتروشیمی مبین خواهد بود. طبق آخرین اطلاعات تعداد 997 میلیون و 640 هزار سهم شرکت پتروشیمی مبین متعلق به هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس فردا در بازار بورس عرضه می گردد.

ž در پالایشی ها درحالی طی روزهای گذشته 5 پالایشگاه اصفهان ، بندرعباس ، تبریز، تهران و شیراز سود سال گذشته و اولین سود سال جاری را با ارقام متفاوتی پیش بینی کرده اند که پالایشگاه لاوان هم به عنوان آخرین شرکت پالایشی حاضر در بازار سهام هم اقدام به ارایه پیش بینی سود کرده است.این شرکت 114 میلیارد تومانی در آخرین عملکرد سال 93 و بدون لحاظ نکردن سهم صندوق توسعه، سود هر سهم سال مالی گذشته را 193 ریال پیش بینی کرده است.

ž از سوی دیگر اولین سود هر سهم سال مالی جاری "شاوان" با افت 19 درصدی نسبت به آخرین سود اعلامی سال گذشته (193 ریال)، 157 ریال پیش بینی شده است.در این گروه به گفته مدیرعامل بانک پاسارگاد براساس مذاکراتی که با وزارت نفت انجام شده، این بانک در احداث پالایشگاه هرمز که قرار است در بندر جاسک احداث شود سرمایه گذاری خواهد کرد.

ž در بانکی ها نشست شورای پول و اعتبار به ریاست رئیس کل بانک مرکزی برای تصمیم گیری درباره تعدیل نرخ سود سپرده و تسهیلات بانک ها عصر سه شنبه برگزار می شود.

ž ‌در جلسه مدیران بانک ها و مسئولان بانک مرکزی که شنبه شب برگزار شد دو طرف درباره کاهش 2 تا 3 درصدی نرخ سود بانکی تبادل نظر کردند. پیش از این ، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی هم درباره تعدیل نرخ سود بانکی اعلام کرد: باید نرخ سود سپرده به 18 درصد و نرخ سود تسهیلات برای وام گیرندگان نیز به 20 درصد برسد.

ž در گروه خودرو، دبیر انجمن خودروسازان منتفی شدن موضوع افزایش قیمت را رد کرد و گفت: با افزایش هزینه‌های تولید چاره جز افزایش قیمت نداریم.احمد نعمت بخش نسبت به اظهارات مددی در خصوص این که افزایش قیمت خودرو در سال ۹۴ از دستور کار شورای رقابت خارج شده است، واکنش نشان داد و گفت: آقای مددی به عنوان یک عضو شورا می‌توانند هر حرفی بزنند اما سندیت ندارد. وی تاکید کرد اظهارات رضا شیوا رییس شورای رقابت باید در این خصوص مرجع باشد.

ž در اخبار مرتبط با این گروه محسن صالحی‌نیا با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ تورم کل از یک عدد 30 درصدی به حدود 15 درصد رسیده است، اظهار داشت: اما در مقابل نباید توقع داشت که نرخ تورم‌بخشی خودرو با توجه به هزینه‌های مترتب بر تولید همین روند کاهشی را تجربه کرده باشد.

ž معاون امور صنایع وزیر صنعت گفت: خودروسازان در مقطع فعلی از شورای رقابت می‌خواهند با توجه به نرخ تورم‌بخشی خودرو قیمت‌های جدید را محاسبه کند.

ž در سیمانی ها هم امروز تقریبا تمامی نمادها سرخ رنگ بازار را ترک کردند عبدالرضا شیخان اظهار داشت: بهتر است یارانه بخش تولید به صورت مستقیم به تولیدکنندگان پرداخت شود تا بتوانیم با استفاده از آن، میزان نقدینگی در گردش کارخانه‌ها را افزایش دهیم.

ž وی ادامه داد: اگر این امکان برای دولت فراهم نیست، بهتر است تسهیلات ارزان‌ قیمت از محل یارانه‌ها به بخش تولید پرداخت شود تا بخشی از نقدینگی مورد نیاز کارخانه‌ها تأمین شود.

ž شیخان همچنین در مورد ارائه درخواست افزایش 17 درصدی قیمت سیمان به دولت نیز گفت: گزارش مربوط به این مسئله هنوز نهایی نشده و در حال دریافت اطلاعات از کارخانه‌های سیمان هستیم.

ž در ساختمانی ها که به جز ثاباد در بقیه نمادها با افت قیمت مواجه شد، طبق آخرین اخبار بانک مسکن میزان پرداخت تسهیلات ۶۰ میلیونی خرید مسکن که هنوز در گیر و دار تصویب نهایی از سوی بانک مرکزی است را تعیین کرد، بر اساس آن این بانک می‌تواند پس از تصویب به ۱۰۰ هزار درخواست پاسخ مثبت بدهد.

ž در گروه رایانه شفاف سازی گروه فن آوا در خصوص قرارداد این شرکت با ملی و پالایش فراورده های نفتی اعلام کرد: ارائه خدمات سرویس و نگهداری و پشتیبانی سامانه هوشمند سوخت از تاریخ اول بهمن سال93 تا بهمن ماه سال95 با رقم حدودی 30.4 میلیارد تومان را منعقد نموده است. همچنین این شرکت اثرات این قرارداد را برای دوره قراردادی یازده ماهه سال مالی 94 حدود34 ریال به ازای هر سهم و دوره قراردادی 12 ماهه سال مالی 95 حدود37 ریال و دوره قراردادی یک ماهه سال مالی 96 را 3 ریال به ازای هر سهم اعلام نموده است.

ž در حمل و نقلی ها که اکثر نمادها روند کاهشی را دنبال کردند در پی درج نماد شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران در بازار اول فرابورس ، این شرکت 160 میلیارد تومانی امروز از ساعت 15 جلسه معارفه ایی را برگزار کرد.

ž در گروه ابزار پزشکی پیرو حضور شرکت کنتورسازی ایران در سه مناقصه خرید انواع کنتور برق که توسط شرکت توزیع برق سوریه برگزار گردید، تمامی کنتورهای پیشنهادی شرکت کنتورسازی ایران حائز بهترین شرایط فنی و مالی شده و بدین ترتیب شرکت کنتورسازی ایران ضمن کسب نقطه نظرات مدیران و کارشناسان برق سوریه در مناقصات مذکور برنده گردید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24