Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ž امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد مبین و برترین عرضه از آن نماد خکاوه بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 ،در اخبار سیاسی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: کار نگارش متن توافق هسته‌ای، موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در حال پیشرفت است. وی در پیامی در توئیتر نوشت: نگارش توافق هسته‌ای به پیش می‌رود. کار دشوار و پرانتزهای بسیاری باقی مانده است.

ž اکثر کارشناسان شرایط رخ داده در بازار را ناشی از چند مشکل مهم در بازار می‌دانند؛ نخستین مشکل نحوه انجام عرضه‌های اولیه و مشکلات مربوط به آن است. مشکل دوم در شرایط کنونی که در ماه‌های اخیر دامنگیر بازار سرمایه بوده است مشکل نرم‌افزاری و ضعف شرکت فناوری اطلاعات است. مشکل سوم در حال حاضر ابها‌م‌های جدی در آیین‌نامه معاملات است. مشکل چهارم در بازار دیروز ناشی از دامنه نوسان و حجم مبنا بود، ناتوانی بازار برای کشف قیمت عادلانه موجب شده است بازار تنها با پالس‌های پی‌در‌پی صف خرید و صف فروش مواجه باشد.

ž در گروه پتروشیمی امروز بازهم معاملات "مبین" با اشکال روبرو شد. معاون عملیات بازار درخصوص علت این تاخیر در بازگشایی گفت: با وجود اینکه پیغام داده ایم سفارش بالای 100 هزار عدد وارد سیستم نشود اما باز هم این اتفاق افتاده است؛ در تلاش هستیم بالای این میزان را حذف کنیم و بعد نماد را برای معامله آماده نماییم.

ž این شرکت امروز و پس از کش و قوس های فراوان بالاخره در قیمت 3136 ریال باز شد و بیش از 53 میلیون سهم نیز مورد معامله قرار گرفت.

ž در این گروه امروز شفاف سازی پتروشیمی پردیس در خصوص نرخ خوراک گاز در نیمه دوم سال91 و سال92 منتشر شد. در این اطلاعیه شرکت پتروشیمی پردیس، ادعای پتروشیمی مبین در خصوص افزایش بهای گاز مربوط به دوره زمانی فوق رد کرده است. همچنین اعلام نموده قانون بودجه یک ساله بوده و اجرای مفاد آن تنها برای همان سال از وجاهت قانونی برخوردار است؛ بنابراین اجرای مفاد قانون بودجه سال93 کل کشور را نمی توان به سال های 91 و 92 تعمیم داد لذا تعدیل نرخ خوراک از نظر این شرکت مورد قبول نمی باشد و هیچگونه ذخیره ای از این بابت در حساب ها منظور نشده است.

ž در این گروه همچنین شرکت مواد ویژه لیا با نماد "شلیا" در بازار دوم فرابورس درج و آماده عرضه اولیه شد.

ž این شرکت وابسته به سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (با مالکیت 94 درصدی )، 24 آبان سال مورد پذیرش قرار گرفته بود و از امروز 14 اردیبشهت در گروه محصولات شیمیایی و با نماد معاملاتی " شلیا" در بازار دوم معاملات فرابورس درج و آماده عرضه اولیه شد.

ž در بانکی ها براساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانکداران باید از فردا (سه شنبه) نرخ سود سپرده‌های کوتاه مدت را با دو درصد کاهش معادل 20 درصد و نرخ سود تسهیلات مبادله‌ای را 21 درصد اعمال کنند .

ž کوروش پرویزیان در ارتباط با تأثیر سیاست جدید سود بانکی بر فعالیت بانک‌ها، اظهار داشت: مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در حوزه سود بانکی تصمیمی رو به جلو در نظام بانکی محسوب می شود.

ž مدیر عامل بانک پارسیان در پاسخ به این پرسش که با توجه به عدم ابلاغ رسمی بخشنامه تغییر نرخ سود آیا از فردا نرخ های سود بانکی در بانک پارسیان تغییر خواهند کرد یا خیر؟ گفت: از قبل آمادگی اعمال نرخ های جدید سود بانکی را داشتیم و این سیاست ها را اعمال می کنیم. در حقیقت ابلاغیه روی سایت بانک مرکزی برای بانک ها حجت است.

ž در خودرویی ها شرکت 1.7 هزار میلیارد تومانی سایپا که با کاهش 7 درصدی قیمت سهام در دو ماه اخیر مواجه شده، آمار تولید و فروش محصولات در اولین ماه سال جاری را اعلام کرد.

ž بر این اساس، «خساپا» در فروردین ماه قادر به تولید 20 هزار و 528 دستگاه و فروش 10 هزار و 101 دستگاه شده است.

ž در این میان تولید گروه 100x شامل 14 هزار و 781 و فروش آن 7 هزار و 673 دستگاه اعلام شده است. همچنین در برابر تولید 5 هزار و 191 تیبا و 556 سراتو، 2 هزار و 144 تیبا و 284 سراتو به فروش رسیده است.

ž در سیمانی ها نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان سیمان خوزستان گفت: به علت افزایش ناگهانی نرخ تعرفه‌های گمرکی عراق، صادرات محصول سیمان و مصالح ساختمانی به این کشور مختل شده است. صادق سواعدی اظهار کرد: افزایش تعرفه‌های گمرکی عراق نه تنها صادرات را از هفته گذشته کاهش داده بلکه در روزهای اولیه، صادرات سیمان را به مدت 2 روز متوقف کرد.

ž در این گروه شرکت سیمان داراب اعلام کرد برنامه افزایش سرمایه از 60 به 90 میلیارد تومان از محل سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی را در دستور کاردارد. این افزایش سرمایه صرف افزایش ظرفیت 200 تن در روز و کاهش مصرف برق می شود.

ž در گروه دارویی هم مثل بقیه بازار روز سرخی را شاهد هستیم. "دروز " بعد از مدتها صف خرید امروز در قیمت 5220 ریال و 3.9 درصد منفی معامله شود.

ž در گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی شرکت پارس سوییچ موفق به دریافت مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی از محل آوره نقدی سهامداران شد؛که بر این اساس شرکت سرمایه خود را از 25 به 50 میلیارد تومان افزایش داد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24