Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

 امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد شبندر و برترین عرضه از آن نماد شنفت بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،در اخبار سیاسی غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در تشریح جلسه صبح امروز فراکسیون رهروان ولایت با بیان این که موضوعات متنوعی در این جلسه مطرح شده‌است ، گفت: مهم‌ترین مساله‌ای که مورد بررسی قرار گرفت، طرح ۳ فوریتی مجلس برای توقف مذاکرات هسته‌‌ای بود که با مخالفت قاطع نمایندگان حاضر در جلسه مواجه شد.

ž عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: به نظر نمایندگان مجلس منافع ملی جمهوری‌اسلامی اقتضا می‌کند ما اقدم تقلیدی در مقابل کنگره و سنای آمریکا انجام ندهیم.

ž در اخبار اقتصادی گفته می شود رییس جمهور به زودی مصوبه ای را در راستای حمایت از بورس منتشر می کند؛ به دنبال رایزنی های وزیر اقتصاد و مدیران بورسی، قرار است یک مصوبه در حمایت از بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت های این بازار برای اقتصاد و تولید، از سوی رییس جمهور ظرف چند روز آینده منتشر و اعلام شود

ž در بازار امروز و در گروه پتروشیمی ها امروز اکثر نمادها با افزایش قیمت مواجه بودند. در این گروه معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) اعلام کرد: به دلیل عرضه شدن سهام پتروشیمی مبین برنامه ما برای عرضه سهام غدیر کمی به تعویق افتاد. عرضه 10 درصدی در بازار اول فرابورس انجام خواهد شد و ارزش‌گذاری سهم نیز از سوی کارگزاری آرمان در حال انجام است. شایان ذکر است جلسه معارفه این شرکت طبق برنامه قبلی امروز ساعت 4 بعد از ظهر تشکیل گردید.

ž امروز رئیس سازمان بورس در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گفت: مجلس تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را به دولت محول کرده است که باید براساس آیین نامه‌های تنظیم شده انجام شود که البته تدوین نرخ خوراک پتروشیمی از جمله دغدغه‌های ما درسال 94 برای بازار است که برای رفع آن تلاش خواهیم کرد.

ž در بانکی ها اکثر نمادها در دامنه مثبت قیمتی به کار خود پایان دادند. رئیس سازمان بورس در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه، عنوان کرد: نرخ سود بانکی به عنوان نرخ پایه و بازده بدون ریسک که مردم می‌توانند بر اساس آن پول خود را در روی گزینه‌های بدون ریسک متمرکز کنند در بازار سرمایه نیز تاثیرگذار خواهد بود. در حال حاضر متوسط نسبت قیمت بر درآمدی کل بازار سهام رقمی در حدود 5.2 مرتبه است که مجموعی از سود تقسیمی 40 میلیارد تومانی مجامع شرکت‌های بورسی را نیز در دل خود جا داده است.

ž در گروه خودرو که امروز با اقبال بازار روبرو بود رئیس شورای رقابت از تعیین تکلیف قیمت‌های جدید خودرو در هفته آینده خبر داد: از الان نمی‌توان گفت، قیمت خودرو افزایش و یا کاهش می یابد.

ž در این گروه درحالی طبق تصویب شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات خرید کالا، جعاله و خودرو افزایش یافته که بانک‌ها به دلیل عدم دریافت شیوه نامه مربوطه از سوی بانک مرکزی از پرداخت این تسهیلات خودداری می کنند.

ž در سیمانی ها روز گذشته مجمع عمومی شرکت سیمان غرب تشکیل شد و مبلغ 95 تومان سود نقدی به سهامدارانش پرداخت کرد. در این جلسه مدیرعامل "سغرب" در رابطه با افزایش نرخ گفت: ما افزایش نرخ 17 درصدی را دریافت کرده ایم ولی زمان اجرایی شدن آن مشخص نیست.

ž در این گروه دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: براساس رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان بورس کالای ایران قرار بر این شد تا خرداد امسال سیمان به تالار صادراتی بورس کالا راه پیدا کند.

ž در کشتیرانی پایگاه خبری فوربس با اشاره به سست شدن تحریم های آمریکا علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نوشت: حداقل ۱۱۷ کشتی این شرکت تحت تحریم های آمریکا قرار دارند که زمانی هویت خود را پنهان می کردند اما اکنون ۱۱۲ کشتی با پرچم ایران حرکت می کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24