Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

žامروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد شبندر و برترین عرضه از آن نماد شنفت بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،در اخبار سیاسی سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: امیدواریم زودتر از دهم تیر ماه بتوانیم جمع بندی نهایی داشته باشیم .

ž در بازار امروز و در گروه پتروشیمی ها عصر دیروز طبق اعلام قبلی جلسه معارفه شرکت آماده عرضه اولیه پتروشیمی غدیر برگزار شد و طی آن مسئولان این شرکت 130 میلیارد تومانی آخرین وضعیت عملیاتی و مالی را اعلام کردند . این جلسه در شرایطی تحت شعاع خبر رئیس سازمان بورس مبنی بر توقف عرضه های اولیه تا پایان خرداد بود که سهامدار عمده "شغدیر" به آمادگی برای عرضه اولیه 10 درصد سهام در چهارشنبه جاری اشاره کرد. رویدادی که بعید به نظر می رسد.

ž در این جلسه، نماینده سهامدار عمده (تاپیکو) با اشاره به عرضه 10 درصد سهام شرکت پتروشیمی غدیر در بازار اول فرابورس گفت: طبق جلسه ای که با مسئولان شرکت فرابورس برگزار کردیم مقرر شد در صورت فراهم بودن شرایط و نظر مثبت سازمان بورس، چهارشنبه جاری عرضه اولیه «شغدیر» انجام شود. این عرضه نیازی به جذب منابع زیادی ندارد بنابراین در صورت مساعد بودن شرایط کلی بازار و موافقت مسئولان، عرضه اولیه در روز چهارشنبه انجام می شود.

ž در بانکی ها که امروز نسبتا با اقبال سهامداران روبرو بود، روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش داد بانک ملت ایران خواستار پرداخت غرامت ۲.۳ میلیارد پوندی برای از دست رفتن مبادلات تجاری و خسارت به سابقه این بانک از سوی دولت انگلستان به علت نقض قوانین حقوق بشر شده است.

ž بانک ملت خواستار پرداخت غرامت برای از دست رفتن مبادلات تجاری و خسارت به سابقه این بانک به علت تصمیم وزارت خزانه‌داری انگلیس در تحمیل تحریم علیه این بانک در سال 2009 شده است که به موجب این تحریم شرکت‌های انگلیسی از انجام مبادلات تجاری با این بانک ایرانی منع شدند.

ž در این گروه یک مدیر بانکی از برگزاری جلسه ویژه بعدازظهر دیروز وزیر اقتصاد با مدیران بانک های بورسی و غیر بورسی مانند بانک ملی ، سپه ، ملت ، صادرات و تجارت و رئیس سازمان بورس خبر داد و اظهار داشت: در این جلسه که کمتر از 40 دقیقه به طول انجامید مقرر شد بانک ها از فردا اقدام به حمایت از بورس و دارایی های خود در بازار سهام کنند.

ž وی ادامه داد: بنابراین قرار است از فردا سه شنبه بانک ها با ترزیق منابع مالی به بازارسهام از زیر مجموعه های خود حمایت عملی کنند. در این رابطه به شرکت های کارگزاری وابسته به بانک ها هم اعلام شده که آمادگی های لازم را داشته باشند.

ž در این گروه همچنین با تصویب هیات مدیره بانک ایران زمین و تأیید بانک مرکزی، سیدمحسن هاشمی به سمت مدیرعاملی این بانک انتخاب و جانشین سیدکمال سیدعلی شد.

ž گروه خودرو در ابتدای بازار مورد توجه سهامداران قرار گرفت ولی با گذشت زمان برخی از نمادهای این تا دامنه منفی قیمتی کاهش پیدا کردند. در این گروه زعفر تنهاپور در جریان برگزاری مراسم راه‌اندازی مجدد خط تولید ولوو گفت: درحالی مذاکره با چند شرکت خارجی آغاز شده که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال قرار‌دادی را با شرکت بنز امضاء کنیم. بنز در زمینه‌ تولید خودروهای سبک و سنگین، کشنده، مینی‌بوس و حتی اتوبوس‌های برقی فعال است.

ž تنهاپور افزود: امیدواریم با ورود ولوو تولید شرکت مجددا افزایش یافته و پس از چند سال به نقطه سربه‌ سر و سوددهی برسیم. این درحالی است که به دنبال تولید خودرو با برند سایپا دیزل هستیم تا از مونتاژ کاری فاصله گرفته و به شرکت خودروساز تبدیل شویم.

ž دبیر انجمن خودروسازان نیز در خصوص بدهی خودروسازان به قطعه سازان اظهار کرد: قرارداد خودروسازان و قطعه سازان اصولا 3 ماهه است و بعد از تحویل قطعه، 3 ماه بعد مبالغ به قطعه سازان پرداخت می شود. وی با اشاره به وضعیت بدهی گروه های بزرگ خودروسازی کشور بیان کرد: ایران خودرو در حال حاضر بدهی خود را تا حدود 3 ماه کاهش داده است و بدهی 4 تا 5 ماهه به قطعه سازان ندارد.

ž در سیمانی ها عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اعلام کرد انجمن مقوله های مهم آزاد سازی نرخ سیمان و افزایش نرخ و همچنین ورود به بورس کالا را با تمام تلاش پیگیری می کند. اما هنوز هیچ قطعیتی در خصوص افزایش نرخ یا ورود به رینگ صادراتی مطرح نشده است.

ž وی همچنین آمار صادرات در ماه گذشته را به شرح زیر اعلام کرد: طی فروردین ماه 94 مجموع صادرات سیمان و کلینکر واحدهای تولیدی کشور به بیش از یک میلیون و 147 هزار تن رسید که نسبت به ماه مشابه در سال 93 کاهش 28 هزار و 461 تنی را نشان می دهد.

ž در گروه استخراج زغالسنگ، شرکت زغالسنگ پرورده طبس برای هر سهم در سال مالی 93 با رشد 25 درصدی سود خود را از 711 ریال به 890 ریال افزایش داده است. گفتنی است این شرکت بودجه سال مالی 94 را با افزایش نرخ 18 درصدی پیش بینی کرده است. علت رشد سودآوری شرکت در سال مالی 93 رشد سود عملیاتی عنوان شده است.


این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24