Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

"جدیدترین مصوبات هیئت واگذاری"؛ "رشد ۶۵ درصدی واگذاریهای بورسی دولت در فروردین ۹۴"؛ "تردید خصوصی‌سازی درباره لغو مزایده سرخابی‌ها" و "نتیجه اولین مزایده امسال خصوصی‌سازی" مهمترین عنوان‌های خبری خصوصی‌سازی در هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای حوزه خصوصی‌سازی در هفته گذشته از این قرارند:

تصمیم گیری هیئت واگذاری در خصوص ۱۰ شرکت

در جلسه گذشته هیئت واگذاری در خصوص انتقال شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران از گروه 1 به 2 فهرست واگذاریها بحث و بررسی و تصمیم گیری شد.

همچنین در این جلسه با قیمت پایه و شرایط واگذاری عرضه مجدد 90 درصد سهام شرکت نساجی قائم شهر، 8.65 درصد سهام شرکت صنایع فراساحل و املاک شرکت سنگ آهن شرق، 10 درصد سهام شرکت کارآفرینان توسعه صنعت مهر، 26.80 درصد سهام شرکت گسترش چراغ دانش، اموال و املاک کشتارگاه صنعتی فساران اصفهان، اموال و املاک کشتارگاه صنعتی جونقان چهارمحال و بختیاری، 100 درصد سهام شرکت کشتارگاه صنعتی بندپی مازندران و 49.87 درصد سهام شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس موافقت شد.

رشد ۶۵ درصدی واگذاریهای بورسی دولت در فروردین ۹۴

خبر دیگر این که، در فروردین امسال در حالی تعداد 80 میلیون سهم دولتی به ارزش 144 میلیارد ریال توسط سازمان خصوصی سازی به صورت تدریجی در بورس اوراق بهادار فروخته شد که عملکرد این سازمان در فروردین سال گذشته حکایت از واگذاری 36 میلیون سهم دولتی به ارزش 50 میلیارد ریال در بورس دارد.

بر اساس گزارش، مقایسه واگذاریهای بورسی دولت در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نیز رشد 64 درصدی حجم و افزایش 65.3 درصدی ارزش عرضه های سازمان خصوصی سازی در بورس اوراق بهادار را نشان می دهد.

طرح جلوگیری از واگذاری سرخابی‌ها رای نمی آورد

در هفته ای که گذشت رئیس کارگروه مجلس برای نظارت بر واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با تاکید بر اصرار اکثریت مجلس برای واگذاری هر چه سریعتر این دو باشگاه ورزشی، گفت که طرح جلوگیری از واگذاری استقلال و پرسپولیس مورد موافقت نمایندگان قرار نمی‌گیرد.

حسن زمانی افزود:‌ تا جایی که می‌دانم انتقادی به نحوه واگذاری این دو باشگاه وجود ندارد؛ چرا که سازمان خصوصی سازی بر اساس مصوبه مجلس اقدام به این کار کرده و کارش درست در راستای نظر مجلس است.

تردید خصوصی‌سازی درباره لغو مزایده سرخابی‌ها

رئیس سازمان خصوصی سازی نیز گفت: بعید می‌دانم طرح دو فوریتی جلوگیری از واگذاری استقلال و پرسپولیس یه صحن علنی مجلس برسد.

پوری حسینی با تاکید بر اینکه بر اساس روال خصوصی‌سازی امکان برگزاری مزایده چند باره هر شرکتی وجود دارد، افزود: تاکنون برای ده‌ها شرکت و نه تنها استقلال و پرسپولیس بیش از 8 بار به مزایده گذاشته شده است و پس از برگزاری این مزایده‌های متعدد سرانجام به فروش رفته‌اند.

مخالفت کمیسیون صنایع مجلس با واگذاری سرخابی‌ها به خودرویی‌ها

همچنین عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مخالفت کمیسیون متبوعش برای واگذاری سرخابی‌ها به شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو خبر داد.

نادر قاضی‌پور گفت: ورود شرکت‌های خودروسازی به این تیم‌ها باعث می‌شود تا آنها درگیر حاشیه‌ها شده و از عمل به وظایف خودشان بازبمانند.

نتیجه اولین مزایده امسال خصوصی‌سازی

بلوک 40 درصدی سهام شرکت توسعه کشت ذرت(شامل 2800 سهم) به قیمت پایه هر سهم 7 هزار ریال و 20 درصد سهام شرکت بهمن گنو(شامل 8 هزار و 400 سهم) به قیمت پایه هر سهم 205 میلیون و 762 هزار و 44 ریال هفته گذشته و در اولین مزایده سازمان خصوصی سازی در سالجاری روی میز مزایده رفت که خریدار نداشت.

همچنین تعداد 2 میلیون و 400 هزار سهم شرکت صنایع پتروشیمی هکمتانه معادل 32 درصد به قیمت پایه هر سهم 72 هزار و 156 ریال و 52 میلیون سهم شرکت پتروشیمی فیروزآباد معادل 13 درصد به قیمت پایه هر سهم 2195 ریال بدلیلی نبود خریدار روی میز فروش باقی ماند.

بلوک ۲۸ درصدی بترانس روی دست خصوصی سازی ماند

همچنین سازمان خصوصی سازی در حالی در هفته ای که گذشت بلوک 28.38 درصدی ایران ترانسفو را با کاهش قیمت پایه هر سهم به 8343 ریال به صوت 30 درصد نقد و بقیه اقساط 3.5 ساله به عنوان اولین عرضه بلوکی خود در بورس اوراق بهادار در سالجاری روی میز فروش گذاشت که خریداران این بار هم اقبالی به این بلوک نشان ندادند.

خصوصی سازی پیش تر هم در سال گذشته چند بار اقدام به عرضه این بلوک 425 میلیون و 808 هزار و 935 سهمی به وکالت از سوی شرکت سینا فرآیند نیرو کرده بود که در این کار ناکام ماند.

پرسپولیسی ها رسما خواستار تعویق مزایده شدند

خبر دیگر این که قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای رسمی از سازمان خصوصی‌سازی درخواست کرد تا مزایده چهارم باشگاه پرسپولیس را به تعویق بیندازد چرا که پرسپولیس 29 اردیبهشت‌ماه در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الهلال برود و به اعتقاد قائم‌مقام پرسپولیس این مسئله با توجه به حساسیتی که دارد می‌تواند روی عملکرد بازیکنان تاثیر بگذارد.

محمدحسین نژادفلاح در این زمینه از وزیر ورزش و معاونان خواسته تا با سازمان خصوصی‌سازی صحبت کرده و برگزاری مزایده به تعویق بیفتد. اگر اصراری هم بر برگزاری در این تاریخ است حداقل پاکت‌ها پس از بازی پرسپولیس در آسیا بازگشایی شود.

رد درخواست تعویق مزایده سرخابی‌ها

رئیس سازمان خصوصی سازی نیز گفت: باشگاه‌ها در نحوه اجرای مزایده دخالت نمی‌کنند و طبق برنامه این مزایده برگزار می‌شود.

پوری حسینی در خصوص مرحله چهارم مزایده سرخابی ها افزود: براساس برنامه روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت تا پایان ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه پاکت متقاضیان حضور در مزایده را به همراه فیش سپرده دریافت خواهیم کرد. روز سه شنبه ساعت ۱۴ هم در محل ساختمان سازمان خصوصی سازی مراسم مزایده برگزار و پاکت‌ها باز خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24