Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

žž امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد خریخت و برترین عرضه از آن نماد شنفت بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،در اخبار سیاسی و طبق آخرین شنیده ها قرار است دور بعدی مذاکرات در راستای ادامه نگارش پیش نویس برجام، چهارشنبه هفته آینده در وین برگزار شود.

ž در اخبار اقتصادی دبیر کمیته فقهی سازمان بورس از تصویب سه نوع اوراق با قابلیت مصون بودن از تورم خبر داد و اعلام کرد: امیدواریم با تصویب این اوراق شاهد تحول در بازار سرمایه و به روز شدن ابزارهای مالی حاضر در این بازار باشیم .

ž در پتروشیمی ها احمد مهدوی ابهری، دبیر انجمن پتروشیمی اعلام داشت: دبیر انجمن پتروشیمی در ادامه تصریح کرد: تنظیم آیین نامه برای خوراک در دست اقدام است و به زودی بر اساس قانون تنظیم مقررات مالی، تکلیف خوراک طبق فرمولی که مجلس در قانون آورده، دائمی شده و برای همیشه روشن خواهد شد.

ž در نمادهای پالایشی شاهد نوسان زیادی بودیم اما در نهایت بیشتر نمادها با رنگ سبز بسته شدند. شراز صف خرید کم حجمی را در آخرین لحظات تجربه کرد.

ž در بانکی ها اکثر نمادها با افت قیمتی روبرو بودند. در این گروه مدیرعامل بانک سپه با اشاره به افزایش نرخ سود سپرده‌های کوتاه‌مدت در بانک‌های خصوصی، از برگزاری جلسه‌ای دیگر برای توافق بر سر نرخ‌های سود این سپرده‌ها خبر داد و گفت:‌ این جلسه دوم خردادماه برگزار خواهد شد.

ž تقوی نژاد با بیان اینکه نرخ‌های سود پیشنهادی برای سپرده کوتاه مدت تنها در بانک‌های دولتی به اجرا درآمده است، افزود:‌ در همین راستا شنبه هفته آینده شورای هماهنگی بانک‌ها جلسه‌ای خواهد داشت؛ در آن جلسه که با حضور بانک‌های دولتی و خصوصی برگزار می‌شود، سعی می‌کنیم در اعمال نرخ‌های سود سپرده‌‌های کوتاه مدت توافق حاصل شود.

ž بانک خاورمیانه در راستای کاهش نرخ سود بانکی و تاثیر آن بر بودجه سال مالی 94 اقدام به شفاف سازی نموده است. این بانک اعلام کرد با توجه به اینکه این مصوبه دو سویه بوده و هم در جذب منابع و هم مصارف تاثیر دارد لذا پیش بینی می شود بر بودجه 94 تاثیر نگذارد.

ž در سرمایه گذاری ها، شرکت سرمایه گذاری بوعلی اقدام به شفاف سازی در خصوص فروش سهام سرمایه گذاری پاک اندیشان در راستای الزامات سازمان بورس کرد. "وبوعلی" اعلام کرد: قصد فروش 48 درصد سهام این شرکت با قیمت کارشناسی از طریق درج آگهی در روزنامه ها را دارد و در صورت فروش این شرکت به قیمت پایه کارشناسی از این طریق حدود 10.1 میلیارد تومان معادل 126 ریال سود شناسایی خواهد کرد.

ž در گروه خودرو در حالی رئیس شورای رقابت از تصویب دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در جلسه هفته گذشته شورا خبر داده که طبق اعلام اعضای شورا این موضوع در این جلسه مورد بررسی قرار نگرفت.

ž در این گروه مدیرعامل آذین خودرو از آمادگی همکاری مشترک یکی از شرکت‌های قطعه ساز فرانسوی با قطعه سازان ایرانی خبر داد و اظهار داشت: قرار است در صورت کسب نتایج مناسب در همکاری با پژو در تولید محصولات جدید، این همکاری مشترک با بیش از ١٠میلیون یورو انجام شود.

ž در لیزینگی ها شرکت لیزینگ صنعت و معدن برای هر سهم در سال مالی منتهی به 30 آذر 94 مبلغ 228 ریال سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با آخرین پیش بینی (مبلغ 208 ریال) نزدیک به 10 درصد تعدیل مثبت داشته است . شایان ذکر است این شرکت لیزینگی دوره 3 ماهه را با تحقق 39درصدی بودجه به پایان برده است. (یادآوری: دوره مشابه سال مالی قبل با تحقق 25 درصد از بو.دجه همراه بوده است)

ž در سیمانی ها و در مجمع سیمان ارومیه درباره افزایش نرخ سیمان گفته شد که انجمن سیمان پیگیری های لازم را در این مورد انجام داده و مدیران شرکت ابراز امیدورای کردند که افزایش نرخ تا پایان فصل بهار صورت گیرد. شایان ذکر است در این مجمع 120 تومان سود نقدی بین سهامداران تقسیم شد.

ž در گروه ساختمان آخرین خبرها حاکی از این است که ابهام‌هایی که درخصوص وام ۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن بوده، برطرف شده و در نشست این هفته شورای پول و اعتبار مورد بررسی قرار خواهد گرفت‌.

ž در سنگ آهنی ها انجمن آهن و فولاد چین پیش بینی کرد ظرفیت مازاد در بازار سنگ آهن دریابرد حداقل تا سال 2019 ادامه خواهد داشت زیرا بزرگترین تولیدکنندگان جهان اقدام به گسترش بیشتر میزان عرضه کرده اند. نایب رییس بازاریابی سنگ آهن بی اچ پی در کنفرانسی در سنگاپور گفت: سنگ آهن کم هزینه که به بازار دریابرد وارد می شود علاوه بر تولید چینی هزینه بالا، موجب حذف سنگ آهن دریابرد هزینه بالا هم شده است.

ž وی پیش بینی کرد تولید سنگ آهن امسال به میزان 100 تا 110 میلیون تن افزایش پیدا می کند و از رشد حدود 30 تا 40 میلیون تنی تقاضا فراتر می رود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24