Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

  امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد بترانس و برترین عرضه از آن نماد شنفت بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،در اخبار سیاسی معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه ۲۰ صفحه از متن کامل توافقات لوزان نگارش شده و ۳۰ درصد متن جای اختلاف دارد، گفت: آذرماه امسال منتظر لغو کامل تحریم‌های اقتصادی و بانکی ایران باشیم.

ž بررسی‌ها نشان می‌دهند اخبار نامناسب از مجامع بورسی نشان‌دهنده سودهای پایین‌تر شرکت‌ها است و در مقایسه با فصول مجامع سال‌های قبل که برگزاری مجامع به بهبود روند بازار منجر و معمولا باعث رونق بازار سهام در این فصل می‌شد، امسال مجامع چندان نتایج جذابی برای سهامداران به ارمغان نیاورده و به عبارتی گزارش‌های خوبی در مجامع قرائت نمی‌شوند. این موضوع به تنبلی بازار در فصل مجامع منتهی شده؛ به نحوی‌که به رغم آنکه در روزهای پایانی اردیبهشت برخی گروه‌ها با رشدی مناسب روبه‌رو‌ شدند اما بار دیگر بازار با رکود روبه‌رو‌ شد.

ž در اخبار مرتبط با پتروشیمی و پالایشگاهی ها دبیر انجمن صنفی پتروشیمی و پالایشی با بیان اثر افزایش قیمت بنزین بر پالایشگاه ها، آخرین وضعیت آیین نامه نرخ خوراک دائمی پتروشیمی را اعلام کرد.

ž این مقام مسئول با تاکید بر لزوم توسعه حمل و نقل عمومی کشور ، در واکنش به این سئوال که آیا افزایش قیمت بنزین بر شرکت های پالایشگاهی اثری دارد یا خیر؟ توضیح داد: این رویداد هیچ اثر منفی ندارد. اما از سوی دیگر بعید هم می دانم که اثر مثبتی بر این صنعت به جا بگذارد. مگر اینکه دولت از محل افزایش درآمدهای جدید، برنامه های توسعه ایی را برای این بخش در نظر بگیرد.

ž مهدوی درباره آخرین وضعیت آیین نامه نرخ خوراک دائمی پتروشیمی هم خاطر نشان کرد: تا کنون 8 جلسه برگزار شده و یک جلسه دیگر هم تشکیل خواهد شد تا هر جه زودتر این موضوع جمع بندی شود. در این رابطه قرار است جلسه ایی هم با معاون اول رئیس جمهور برگزار شود .

ž در بانکی ها امروز بانک انصار در خصوص تاریخ و نحوه برگزاری مزایده 98.8 درصداز سهام شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس اقدام به شفاف سازی کرد. این شرکت اعلام نمود سهام مذکور در تاریخ 18 خرداد عرضه خواهد شد. گفتنی است با توجه به تعدیل سیاست تقسیم سود شرکت های تابعه و فروش احتمالی شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس حدود 10 درصد به درآمد هر سهم پیش بینی شده در سال مالی 94 خواهد گردید.

ž در گروه خودرو عضو ناظر شورای رقابت از بررسی افزایش قیمت پنج و کمتر از دو درصدی محصولات سایپا و ایران خودرو خبر داد و گفت: هرچند بررسی هایی در این زمینه صورت گرفته اما شورا هنوز هیچ مصوبه ای در این زمینه نداشته است.

ž عیسی امامی در خصوص درخواست افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان، افزود: شورای رقابت بر اساس دستورالعمل ها تصمیم به بررسی درخواست خودروسازان گرفت و برهمین اساس مستندات کارشناسی بانک مرکزی درباره تورم بخشی و همچنین سازمان استاندارد در خصوص کیفی سازی را بررسی کرد.

ž در سیمانی­ها دبیر انجمن سیمان از افزایش قیمت سیمان به دلیل نرخ گذاری جدید سوخت خبر داد و گفت: دیگر چیزی به اسم سهمیه‌بندی وجود ندارد و همه تولید‌کنندگان باید انرژی خود را به صورت آزاد خریداری کنند.

ž عبدالرضا شیخان با اشاره به نرخ 300 تومانی هر لیتر گازوئیل که شب گذشته اعلام شد، اظهار داشت: این امر در قیمت حمل و نقل مواد تا کارخانه تاثیرگذار است. همچنین با توجه به اینکه اکثر دستگا‌های تولید سیمان از گازوئیل استفاده می‌کنند این امر می تواند موجب افزایش هزینه‌های تولید شود.

ž در ساختمانی ها به نقل از بانک مسکن سازمان بورس و اوراق بهادار با تقاضای شرکت گروه سرمایه‌‌گذاری مسکن در‌خصوص تأسیس صندوق زمین و ساختمان موافقت کرد.

ž موضوع فعالیت صندوق، جمع‌آوری وجوه متقاضیان سرمایه‌گذاری در صندوق، ساخت پروژه ساختمانی، پیش‌فروش واحدهای ساختمانی پروژه و در‌نهایت تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه‌‌گذاران است.

ž به گفته وی، در این صندوق شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به‌عنوان مدیر صندوق وظیفه ثبت و تأسیس صندوق را بر عهده داشته و تلاش می‌شود در حداقل زمان نسبت به پذیره‌‌نویسی این صندوق در بازار سرمایه اقدام شود.

ž در گروه استخراج کانه های فلزی، شرکت صنایع روی زنگان اقدام به شفاف سازی کرد. این شرکت در خصوص واحد هوای مدیا اعلام نموده که این واحد در سال 93 به دلیل برخی مشکلات با توقف تولید همراه بوده اما از اواخر اردیبهشت 94 با راندمان 85 درصدی به مدار تولید بازگشته است. این امر قابلیت تولید سالانه 200 هزار تن بدون وقفه را فراهم خواهد کرد. عملکرد این واحد در اولین پیش بینی سال 94 لحاظ شده است.

ž در فلزات اساسی امروز گزارش ذوب آهن جانی تازه به گروه داد. ذوب آهن اصفهان با انتشار گزارش 12 ماهه و تعدیل مثبت قابل توجه 151 درصدی سود سال 93 خود را از 65 ریال به 163 ریال افزایش داده است.

ž در خصوص این سهم همچنین شایعه افزایش سرمایه 400 درصدی از محل تجدید ارزیابی از طرف مدیر عامل تایید نشده. وی اعلام کرده افزایش سرمایه برای شرکت در راه است ولی درصد آن تعیین نشده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24