Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

ž امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد بترانس و برترین عرضه از آن نماد شنفت بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،در اخبار سیاسی پنجمین دور مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 از فردا به منظور نگارش متن توافق نهایی در وین آغاز خواهد شد .

ž این دور از مذاکرات نیز در سطح معاونان به سرپرستی سیدعباس عراقچی ، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و با حضور سایر اعضای تیم مجید تخت روانچی و حمید بعیدی نژاد و دیگر کارشناسان برگزار می شود. در اخبار اقتصادی اداره آمارهای اقتصادی بانک مرکزی، نرخ تورم اردیبهشت‌‌ماه ۱۳۹۴ را معادل ۱۵.۵ درصد اعلام کرد.

ž در پی اعلام دو هفته پیش رئیس سازمان بورس درباره صندوق توسعه بازار و دستور راه اندازی سایت و انتشار پرتفوی و آخرین اطلاعات، سایت این صندوق راه اندازی شد.براساس این گزارش، این سایت با آدرس www.cmdfund.ir به طور آزمایشی راه اندازی شده و در آن آخرین اطلاعات مانند NAV و ترکیب دارایی های صندوق و... به نمایش همگانی گذاشته شده است.

ž در اخبار مرتبط با بازار کارشناسان معتقدند روند حرکتی نمودار بورس حاکی از احتیاط و دست به عصا حرکت کردن معامله‌گران است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای اخیر همچنان حقوقی‌ها به نظاره نشسته‌اند و تحرک بازار بر دوش معامله‌گران حقیقی است هرچند روز گذشته در برخی نمادهای بزرگ این معامله‌گران مشارکت بیشتری نسبت به روزهای پیشین داشتند.

ž در گروه پتروشیمی و پالایشگاهی ها دبیر انجمن صنفی پتروشیمی و پالایشی درباره تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین به 1000 تومان، اظهار داشت: این رویداد هیچ اثر منفی بر شرکت های پالایشگاهی ندارد اما از سوی دیگر بعید هم می دانم که اثر مثبتی بر این صنعت به جا بگذارد مگر اینکه دولت از محل افزایش درآمدهای جدید، برنامه های توسعه ایی را برای این بخش در نظر بگیرد .

ž در پالایشی ها همچنین مدیر مالی شرکت پالایش نفت اصفهان از افزایش سرمایه این شرکت خبر داد.

ž مهدی صرامی اظهار داشت: این افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها انجام خواهد شد.

ž در گروه خودرو رئیس شورای رقابت گفت: اگر مجلس مرجع نهایی قیمت گذاری خودرو را شورای اقتصاد بداند این بخش براساس دستور العمل گذشته خود عمل کرده و در نهایت سازمان حمایت از قیمت های جدید را به خودروسازان ابلاغ می‌کند.

ž در این گروه هاشم یکه زارع - مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو - در دیدار حسان احمد - رییس صندوق توسعه عمان - ضمن استقبال از درخواست عمانی‌ها برای راه اندازی سایت ایران خودرو در این کشور گفت: در صورت توجیه اقتصادی و سرمایه گذاری های لازم، ایران خودرو تمایل به ایجاد سایت تولید محصولات خود در عمان و تامین بازارهای صادراتی منطقه ای از آن طریق را دارد.

ž در سیمانی­ ها عبدالرضا شیخان دبیر انجمن کارفرمایان سیمان گفت: با توجه به گرانی مازوت، اگر قیمت گاز هم افزایش پیدا کند، سیمان باید ۲۵ درصد رشد قیمت داشته باشد.

ž با اشاره به اینکه براساس تصمیم جدید دولت قیمت مازوت 50 تومان افزایش یافته و با قیمت 300 تومان در اختیار واحدهای متقاضی قرار می گیرد، اظهار داشت: دولت هنوز تصمیم نهایی برای قیمت گاز صنایع را به ما اعلام نکرده و به نقل از مدیر عامل شرکت ملی گاز، ثبات قیمت گاز صنایع تا پایان سال مطرح شده است.

ž در این گروه و در مجمع شرکت سیمان بهبهان که روز گذشته تشکیل شد به ازای هر سهم 640 تومان سود نقدی تقسیم گردید و همچنین در این مجمع مدیران شرکت اعلام نمودند که انجمن سیمان پیشنهاد داده جهت متوازن شدن بازار این محصول ، تولید کننده ها در سال 94 معادل 20 درصد از تولید خود را کاهش دهند.

ž در ساختمانی ها بیاتیان در خاتمه با اشاره به شرط 50درصدی سپرده گذاری برای دریافت وام های مسکن، گفت: بسیاری از مردم که صاحب خانه نیستند و قصد خرید خانه دارند شاید 40 میلیون تومان در اختیار نداشته باشند، با چنین شروطی تنها زمینه برای رونق بازار دلالان آماده می شود و معضلات بخش مسکن چند برابر خواهد شد.

ž در اخبار مرتبط با این گروه همچنین رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در خصوص رکود بازار مسکن اعلام کرد: خروج از رکود ممکن است با افزایش قیمت مسکن همراه نباشد و از رکود مسکن خارج نشویم.

žدر گروه مخابرات، دیروز شرکت مخابرات اعلام کرد این شرکت در اجرای مصوبه دولت و با هماهنگی وزیر محترم ارتباطات طرح هم‌کدی تلفن ثابت را با میلیاردها تومان هزینه و کاهش 10 تا 30 درصدی درآمد، با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشترکان و قول وزیر برای جبران کاهش در‌آمد اجرا و گزارش اقدامات خود را در زمستان 93 تقدیم وی کرده است،با توجه به اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر عدم‌دریافت برنامه توسعه مخابرات، به نظر می‌رسد همکاران محترم سازمان تنظیم مقررات یا دبیرخانه کمیسیون این برنامه را عمدا یا سهوا به وی نداده باشند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24