Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

 امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد بکاب و برترین عرضه از آن نماد شنفت بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،به عقیده کارشناسان چهار عامل به رخوت و رکود بازار منتهی شده است؛ انتظار برای روشن شدن نتیجه مذاکرات، کمبود نقدینگی، افزایش هزینه‌های تولید در فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها و رکود اقتصادی در بخش واقعی چهار عامل موثر بر بازار سهام هستند

ž در اخبار مرتبط با بازار محمودرضا خواجه نصیری، پس از 13 سال سابقه حضور در پست های مختلف، از سمت مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار استعفا داد تا به تامین سرمایه آرمان برود. در اخبار اقتصادی قائم مقام بانک مرکزی از هدف‌گذاری نرخ رشد اقتصادی 2.5 تا 3 درصد برای سال جاری خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، نرخ ارز 2 تا 3 درصد تضعیف شده و در مسیر خود قرار گیرد.

ž در پالایشی ها جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت ایرانول طی روز جاری رأس ساعت 10 در محل هتل المپیک با حضور بیش از 94 درصد سهامداران رسمیت یافت. در این مجمع تقسیم 280 تومان سود نقدی به ازای هر سهم به تصویب سهامداران رسید.

ž در این گروه در حالی که بازار در انتظار مجوز افزایش سرمایه پالایش نفت اصفهان بود شاهد انتشار مجوز افزایش سرمایه پالایش نفت تبریز بودیم. "شبریز" موفق به دریافت مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی برای رساندن سرمایه خود از 194 به 388 میلیارد تومان شد.

žدر پتروشیمی ها قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی از امضای تفاهم‌نامه رازداری با چینی‌ها برای وارد کردن دانش فنی تولید پروپیلن از متانول خبر داد و گفت: به هر حال ما غول متانول خواهیم شد و این یک فرصت است که روی دانش فنی برای تبدیل متانول به پروپیلن کار کنیم.

ž در گروه خودرو درحالی سهام سایپا با کاهش ۱۳ درصدی قیمت در سال جاری مواجه شده که آمار تولید و فروش شرکت سایپا برای ماه گذشته و دو ماه اول سال اعلام شد. براساس این گزارش، طی ماه گذشته در مجموع 31 هزار و 607 دستگاه تولید و 19 هزار و 881 دستگاه به فروش رسیده است. در این گروه همچنین معاون اقتصادی گروه بهمن علت توقف نماد این شرکت بورسی در روز جاری و زمان تقریبی مجمع سالانه را اعلام کرد.

ž سعیدموحدی در رابطه علت توقف نماد معاملاتی گروه بهمن در قبل از شروع معاملات امروز بازار سهام اظهار داشت: این رویداد ناشی از شناسایی سود در زیرمجموعه های گروه و تقسیم سودهای انجام شده بود. وی ادامه داد: بر همین اساس، پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93 شرکت با افزایش بیش از 20 درصدی مواجه شده است. در این رابطه نامه مدیرعامل شرکت به سازمان بورس در کدال منتشر شده است.

ž در بانکی ها شرکت توسعه بازاریابی و فروش ماد که از زیرمجموعه های بانک ملت بشمار می رود ، در صدد فروش کلیه املاک مازاد این بانک برامده است .

ž به این ترتیب آگهی فروش مزایده 25 آپارتمان مسکونی در منطقه شمال تهران (بالاتر از میدان نوبنیاد) منتشر و حداقل قیمت پایه این آپارتمان‌ها 680 میلیون تومان و حداکثر قیمت پایه 1.1 میلیارد تومان اعلام شده است.

ž در این گروه روز گذشته با معرفی محمد رضا نظری بعنوان عضو جدید هیات مدیره بانک تجارت، ترکیب 5 نفره هیات مدیره این بانک 5/ 4 هزار میلیارد تومانی کامل شد.

ž در سرمایه گذاری ها، سرمایه‌گذاری‌ صنعت‌ نفت‌ بلوک ۵۱ درصدی شرکت تابعه سرمایه گذاری نفت قشم را به همان ارزش پایه ۸۱.۹ میلیارد تومان فروخت و منتظر تعدیل مثبت در آینده شد.

žسیمانی ها در حالی در انتظار تعیین تکلیف افزایش نرخ خود هستند که مجمع یکی دیگر از شرکتهای گروه روز گذشته تشکیل شد. در مجمع شرکت سیمان درود مبلغ 50 تومان سود نقدی به سهامداران پرداخت گردید. مجمع اعلام کرد این شرکت برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها رادر برنامه خود دارد.

žدر ساختمانی ها وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دو ماه ابتدای سال جاری ۳۰ هزار فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بافت فرسوده از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است، گفت: در خصوص وام ۸۰ میلیونی مسکن بعد از ابلاغ آیین نامه این وام توسط بانک مرکزی اظهار نظر خواهم کرد.

žدر گروه رایانه روز گذشته شاهد شفاف سازی شرکت گروه فن آوا بودیم. این شرکت در خصوص عرضه 20 درصدی سهام فن آوا کارت اعلام کرد سرمایه گذاری اولیه در این شرکت به ارزش اسمی می باشد. شرکت همچنین اعلام کرده در صورت انجام معامله به نرخ پایه در بازار فرابورس به ازای رهر سهم 500 ریال سود غیر عملیاتی در پایان سال مالی منتهی به 30 آذر 94 نصیب شرکت می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24