Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد بکاب و برترین عرضه از آن نماد شنفت بود.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،ž در اخبار اقتصادی حدود 10 ماه از امضای تفاهم‌نامه بین ایران و روسیه در مسکو می‌گذرد و آنطور که وزیر نفت کشورمان اعلام کرده قرارداد نفتی دوکشور از این هفته عملیاتی می شود؛ اما در حالی که اعلام شده روسیه از ایران نفت وارد می کند، روس ها این موضوع را رد کرده اند و همچنان ابهام‌هایی در این قرارداد وجود دارد.

ž الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه پس از این اظهارات زنگنه، گفته که کشورش برنامه ای برای واردات نفت از ایران ندارد و نفت ایران برای اجرای قراردادهای شرکت های روسی به وسیله فعالیت های سوآپ استفاده نخواهد شد.

ž در پتروشیمی ها شرکت پتروشیمی خراسان آمار تولید و فروش 2 ماهه ابتدای سال 94 خود را منتشر کرده است. این شرکت اعلام نمود در عملکرد دو ماهه فروردین و اردیبهشت سال جاری موفق به تولید 92 هزار تن اوره و 3200 تن آمونیاک و 3719 تن ملامین شده است. همچنین در این 2 ماه 84800 تن اوره، 3330 تن آمونیاک و 4068 تن ملامین به فروش رسانده است. گفتنی است در عملکرد 2 ماهه شاهد پوشش 17 درصدی بودجه فروش اوره این شرکت بودیم.

ž در پالایشی ها طبق آخرین اخبار تا امروز حدود 60 روز از زمان آغاز تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند می­گذرد و پیش بینی‌ها حاکی است که کار تعمیرات اساسی یک ماه دیگر نیز به طول خواهد انجامید و به این ترتیب یک رکورد تاریخی در انجام عملیات اورهال پالایشگاهی به ثبت خواهد رسید.

ž تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند اراک از پانزدهم فروردین ماه شروع و طبق برنامه ریزی انجام شده باید در اواخر اردیبهشت ماه همه واحدها عملیاتی در مدار تولید قرار می‌گرفتند. تاخیر بوجود آمده سبب کاهش تولید محصولات با ارزشی چون بنزین یورو 4 به مقدار 8 میلیون لیتر در روز، گاز مایع 2 میلیون لیتر در روز ، پروپیلن 0.85 میلیون لیتر در روز و نفت گاز 0.5 میلیون لیتر در روز رسیده و در عوض حجم محصول کم ارزش نفت کوره از 5.5 میلیون لیتر به 11.5 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است و کاهش پالایش نفت خام را در پی داشته است.

ž در گروه سراسر سرخ پوش خودرو اولین حکم از سوی مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا صادر شد. اکبر شمس لاهیجی، سرپرست فعلی مگاموتور، با حفظ سمت، عنوان قائم مقامی مدیرعامل در امور فنی سایپا را عهده دار شد.

ž در این گروه طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سود واردات قطعات یدکی خودرو 18 درصد در نظر گرفته شد. این ابلاغیه به معنی آن است که واردکنندگان از این به بعد باید با تعیین سقف سود تعیین شده این سازمان، کالاهای خود را به فروش برسانند.

ž در بانکی ها با حکم مدیرعامل بانک سینا، یک مدیر با تجربه بانکی به سمت معاون امور سرمایه گذاری و بین الملل این بانک منصوب شد. ساروخانی که از مدیران با تجربه نظام بانکی محسوب می گردد، پیشتر سمت رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک ملت را بر عهده داشته است.

ž در سیمانی ها روز گذشته در مجمع عمومی شرکت بورس کالای ایران، یکی از مدیران شرکت در پاسخ به سوالی در مورد ورود سیمان به بورس کالا نیز گفت: این تصمیمی است که باید وزارت صنعت اتخاذ کند.

ž در این گروه مهندس عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی كارفرمایان صنعت سیمان كشور تاثیر افزایش قیمت سیمان در ساخت‌وسازها كمتر از دو درصد اعلام کرد و افزود: افزایش قیمت سیمان كششی در سطح بازار ایجاد نمی‌كند. تغییرات قیمتی در عرضه و تقاضای آن تاثیرات خاصی را روی این صنعت ندارد. برهمین اساس نمی‌توان با این ادله كه بازار، كشش افزایش قیمت سیمان را ندارد با این موضوع مخالفت كرد. در حال حاضر ۷۰كارخانه تولیدی سیمان با مشكل نقدینگی مواجه هستند و پیشنهاد انجمن در افزایش ۱۷ تا 21 درصدی قیمت سیمان برای تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی است.

ž امروز همچنین در نامه­ای رسمی مدیر عامل شرکت سیمان بهبهان، کاهش 3 درصدی تولید سیمان به خاطر مشکل صادرات به عراق یادآور شد.

ž در ساختمانی ها ولی الله سیف امروز در مراسم رونمایی از صندوق پس انداز یکم بانک مسکن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بانک مسکن به تدریج با ابتکاراتی که در بخش تسهیلات انجام گرفته برای اقشار مختلف تامین مالی می­کند، گفت: دولت با استفاده از تجربیات بین المللی بهترین شیوه ها را برای اجرا انتخاب می کند و این سیاست‌ها با همراهی وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن به اجرا در می آید.

ž رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه کلیه بانک‌ها بدون پس انداز تا ۶۰ میلیون تومان تسهیلات اقشار هدف می پردازند، گفت: تحرک در بخش بافت فرسوده هم از دیگر اهداف بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی است که در جلساتی بین بانک مرکزی، بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی انجام شد، این سیاست‌ها تدوین شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24