Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

ž امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد کماسه و برترین عرضه از آن نماد شنفت بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،در اخبار سیاسی وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی تصریح کرد در مذاکرات ایران و ۱+۵، یکسری نقاط دشوار وجود دارد و در برخی موارد پیشرفت‌هایی حاصل شده است. وی اعلام کرد: به توافق خوشبین‌ نیستم؛ فقط امیدوارم. به عقیده کری احتمال شکست مذاکرات هم وجود دارد.

ž در اخبار اقتصادی در جریان هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که امروز با حضور 424 نفر از 439 نفر واجدین شرایط برگزار شد، محسن مهر‌علی‌زاده از کاندیداتوری ریاست انصراف داد تا محسن جلال‌پور به عنوان رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران انتخاب شود.

ž رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست کمیسیون تخصصی بورس اتاق تعاون ایران از تشکیل بورس تعاون به عنوان پنجمین رکن بازار سرمایه خبرداد.

ž در پالایشی ها عباس شعری مقدم، با اشاره به برگزاری فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت پالایشگاه‌های سیراف گفت: قرار است همان مدل فراخوان پالایشگاه‌های سیراف برای ساخت پتروشیمی اسلام آباد غرب اجرا شود، در صورت موفقیت جذب سرمایه‌گذار معتبر و با تجربه، این الگو معیاری برای دیگر طرح‌های پتروشیمی برای جذب سرمایه‌گذار می‌شود.

ž در پتروشیمی ها عملکرد 2 ماهه تولید و فروش پتروشیمی مارون در کدال منتشر شد. این شرکت در دو ماهه ابتدای سال موفق به تولید 785 هزار تن محصول و فروش 311445 تن محصول شده است. "مارون" در دو ماهه ابتدای سال به رقم ریالی فروش 879 میلیارد تومانی دست یافته است. گفتنی است شرکت موفق به پوشش قابل توجه 21 درصدی فروش ریالی محصولات خود در عملکرد 2 ماهه شده است. 0در این گروه قیمت خوراک گاز صنایع پتروشیمی قرار است تا پایان خردادماه اعلام شود که چهره بخش مهمی از صنایع پتروشیمی و همچنین سهم‌های مهمی در بورس اوراق بهادار را ترسیم می‌کند.

ž در گروه خودرو، محمدرضا نعمت‌زاده با حضور در شرکت سایپا کاشان و درباره دلیل حضور محمد جمالی مدیرعامل جدید سایپا گفت: حضور وی در این گروه با هدف رفع مشکل اصلی گروه سایپا یعنی تأمین نقدینگی است که قطعا با کمک اعضای هیأت‌ مدیره و تمامی مدیران و کارکنان این گروه، مشکلات مالی برطرف خواهد شد و سایپا از این وضع بحرانی خارج خواهد شد.

ž در این گروه با وجود آنکه از ابتدای سال‌جاری بحث قیمت‌گذاری خودرو با درخواست خودروسازان مبنی بر افزایش 10 تا 15 درصدی همراه بود، اما این موضوع با عدم پاسخ از سوی شورای رقابت به بهانه مشخص نبودن نرخ تورم بخشی از صنعت خودرو بی‌جواب ماند. موضوعی که با ورود به ماه سوم سال به بهانه استعلام از مجلس درخصوص «قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت» تاکنون نیز بلاتکلیف مانده است.

ž در بانکی ها بانک صادرات اعلام کرد قصد فروش 50 درصد از سهام شرکت تحقق و گسترش صنایع معدنی پارس کانی را دارد. در این خصوص یک منبع آگاه در بانک صادرات عنوان کرد: بانک صادرات این سهام را از طرق مزایده به فروش خواهد رساند و روز گذشته آگهی مزایده در روزنامه انتشار یافته است. سال گذشته نیز بانک صادرات سهام پارس کانی را مزایده گذاشته و تعدادی از شرکتها متقاضی خرید بودند اما بنابه دلایلی مزایده به ثمر نرسید و باطل شد. شرکت پارس کانی، شرکتی پیمانکاری است که لیسانس حفاری معدن زرشوران را دارا است و این معدن از جمله معادن بسیار ارزشمند است که سالانه سه تن طلا استخراج می کند. واگذاری بلوک فوق به منظور رعایت دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر خروج بانک ها از بنگاه داری انجام می شود و بانک صادرات مجبور به فروش سهم خود از این شرکت می باشد. ارزش سرمایه شرکت پارس کانی، 100میلیارد و 743 میلیون ریال است که نیمی از آن متعلق به بانک صادرات است. در صورت فروش با قیمت بالا تاثیراتی در صورتهای مالی بانک صادرات خواهد داشت اما این تاثیرات چندان چشمگیر نخواهد بود که در سودآوری بانک تحولی ایجاد کند .

ž در گروه بیمه، به نقل از روابط عمومی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، صنعت بیمه کشور در روز یکشنبه هفدهم خرداد ماه سال جاری، شاهد پدیده نادری بود؛ مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت بیمه ما به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی برکنار شدند، بدون آنکه فرد حرفه ای دیگری مسئولیت شرکت را به عهده بگیرد.

ž در سیمانی ها عبدالرضا شیخان در رابطه با آخرین وضعیت پیشنهاد افزایش قیمت سیمان برای سال 94 اظهار داشت: بعد از جمع آوری مستندات از همه کارخانه های سیمان و تهیه گزارشی جامع، پیشنهاد افزایش قیمت 17 درصدی آماده ارایه به مسئولان وزارت صنعت،معدن و تجارت شده که فردا ارسال می شود.

ž وی درباره دلیل پیشنهاد 17 درصدی قیمت سیمان هم توضیح داد: این درصد پیشنهادی ناشی از عدم افزایش قیمت گاز درسال جاری است. پیشنهاد افزایش 25 درصدی قیمت ناشی از آن بود که گمان می شد قیمت گاز هم افزایش می یابد که این موضوع منتفی شده است.شیخان در خصوص وضعیت تولید و صادرات محصولات سیمانی در دو ماهه سال جاری گفت: در سال جاری به غیر از تولید کلینکر که به اندازه سال گذشته بوده، سایر مواد صادراتی و فروش نسبت به سال گذشته کاهشی بوده اند.

ž در ساختمانی ها فعالیت هفته اول صندوق پس انداز مسکن یکم در بانک مسکن از استقبال قابل توجه متقاضیان وام های جدید خرید مسکن حکایت دارد و نشام می دهد که در این مدت معادل یک هزار و 100 خانوار خانه اولی در این صندوق افتتاح حساب انجام دادند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24