Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

ž امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد وکار و برترین عرضه از آن نماد شنفت بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،در اخبار اقتصادی علی طیب‌نیا در حاشیه همایش "نقش بانک‌های توسعه‌ای در توسعه و رونق اقتصادی کشور" با اشاره به عوامل روانی و اخبار هیجانی به عنوان یکی از گزینه های موثر بر تحولات در بازار سرمایه گفت: در حالی بازار سرمایه نسبت به برخی خبرها حساسیت بیشتری نشان می‌دهد که در این میان با توجه به این‌که بخش عمده فعالان در بازار اشخاص حقیقی و سهامداران خرد بوده و اطلاعات اقتصادی کافی ندارند، اغلب با این خبرها هیجانی شده و دچار رفتار نادرستی در معاملات روزمره نشان می دهند.

ž در پتروشیمی ها در مجمع شرکت پتروشیمی داراب که صبح امروز برگزار شد سهامدار عمده که سهامدار عمده دو پتروشیمی فسا و جهرم نیز هست اعلام کرد که پتروشیمی های فسا، جهرم و داراب اواخر سال 96 و یا نهایتا اویل سال 97 به بهره برداری خواهند رسید.

ž در این گروه امروز همچنین مجمع عمومی شرکت گروه صنعتی پاکشو با تقسیم 150 تومانی سود نقدی به پایان رسید. مدیران شرکت اعلام کردند که "پاکشو" امسال روی شرکت ایراندار تمرکز می کند. مدیران شرکت در این مجمع تاکید کردند که برنامه های برای افزایش سرمایه ندارند.

ž شرکت پاکسان که طی 6 ماه اخیر با زیان 30 درصدی سهام مواجه شده درباره تعدیل پیش بینی EPS سال مالی منتهی به 30 آذر 94 شفاف سازی کرد.

ž هوشنگ بالازاده مدیرعامل و عضو هیئت مدیره این شرکت اعلام کرد: با توجه به بررسی روند مقداری فروش از ابتدای سال مالی جاری و بازنگری مفروضات محاسباتی بودجه عملیاتی سال مالی منتهی آذر 94 ،برآورد EPS سال مالی مذکور حدود 20 درصد کاهش خواهد داشت . شایان ذکر است آخرین رقم اعلامی شرکت برای هر سهم در سال مالی 94 مبل 855 ریال بوده است.

ž در گروه خودرو، بهروز نعمتی در زمینه واگذاری قیمت گذاری خودرو به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: بازار بهترین تنظیم کننده قیمت خودرو است و شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده فقط بر بازار باید نظارت داشته باشند و وظیفه نظارتی خودشان را انجام دهند.

ž این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت باید دست خود را از جیب مردم خارج کند ادامه داد: خودروسازان باید در داخل خود اقدام به رفع مشکلات خود کنند و با اعمال مدیریت مناسب به جای دست اندازی به جیب مردم، مشکلات نقدینگی خود را برطرف کنند و اجازه دهند قیمت ها در یک رقابت سالم تعیین شود.

ž در بیمه ای ها و در پی صدور مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار برای پذیره‌نویسی شرکت در شرف تاسیس بیمه تجارت نو در اواخر اردیبشهت ماه سال جاری، زمان این پذیره‌نویسی جذاب مشخص شد.

ž طبق برنامه اعلامی قرار است از 31 خرداد به مدت 15 روز، یک میلیارد و 750 میلیون سهم این شرکت در شرف تاسیس از طریق کارگزاران فعال در فرابورس به قیمت هر سهم 50 تومان ( معادل 50 درصد ارزش قیمت اسمی 100 تومانی هر سهم ) پذیره نویسی شود. 50 تومان مابقی نیز در تعهد پذیره نویسان خواهد بود که باید حداکثر طی دو سال پرداخت شود.

ž در سیمانی ها دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از کاهش قیمت سیمان در بازار داخلی و جهانی خبر داد و گفت: سیمان در بازار داخلی 10 درصد زیر قیمت مصوب و در بازار صارداتی نصف قیمت جهانی فروخته می‌شود اما با این وجود میزان صادرات هم کاهش یافته است.

ž وی افزود: در سال گذشته بازار صادراتی خوبی به آذربایجان داشتیم اما با توجه به این‌که آذربایجان به تولید سیمان رسید، این صادرات کمرنگ شد.

ž دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به مقررات مختلف و ناامنی عراق به عنوان یکی‌دیگر از دلایل کاهش صادرات سیمان اظهار کرد: مقررات مختلف این کشور به دلایل مسائل اقتصادی درونی عراق است؛ به‌طوری که هنوز وارد مسائل عمرانی نشده‌اند و بودجه آن نیز دیر ابلاغ شده است.

ž در رایانه ای ها گروه فن آوا درآخرین گزارش خود در خصوص فروش سهام فن آوا کارت شفاف سازی کرد. این شرکت اعلام نموده 20 درصد از سهام فن آوا کارت عرضه و طی رقابتی با قیمت 4757 ریال گردیده است. گفتنی است، شرکت اعلام نموده در صورت تایید معامله توسط فرابورس با توجه به بهای تمام شده این شرکت معادل ارزش اسمی مبلغ 225.4 میلیارد ریال و به ازای هر سهم 512 ریال سود غیرعملیاتی در دفاتر گروه ثبت خواهد شد.

ž در لبنی ها که دبیر انجمن صنایع لبنی روز گذشته اعلام کرد بدلیل عدم کشش بازار از پیگیری افزایش ۵ درصدی قیمت لبنیات منصرف شده اند امروز مدیر عامل انجمن صنایع لبنی ایران با اشاره به اینکه قیمت شیر در کشور بسیار پایین است و دولت باید برای این صنعت راه چاره ای بیابد گفت: با توجه به تورم حاکم بر کشور، افزایش دستمزدها، حمل و نقل و ... انتظار افزایش نرخ کاملا منطقی است. وی ادامه داد: هنوز درباره افزایش نرخ به اجماع نرسیده ایم و باید مذاکره کنیم ولی انتظار ما از دولت این است که با توجه به کاهش تقاضای خرید لبنیات این افزایش نرخ انجام نشود و دولت افزایش هزینه شرکت های لبنی را به هر طریقی تقبل نماید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24