Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

 وزیر اقتصاد با اشاره به شرایط اقتصادی سال های گذشته و مواجه با بیماری نفتی و سیاست های نادرست گفت: در وضعیت حساسی هستیم

به گزارش بورس24 ، علی طیب نیا که بعد از سه کارته شدن هفته پیش ، این روزها با طرح استیضاح مواجه شده ، در جمع خبرنگاران حاضر شد تا این بار درباره مصایب دو ساله واریز یارانه نقدی یارانه نکاتی بگوید.

وی گفت: در حالی یارانه نقدی مردادماه ساعت 24 امشب واریز می شود که همیشه در شب های قبل از واریز یارانه نقدی در دولت با مصیبت عظمایی رو به رو می شویم.به طوریکه در جلسه اخیر هیات دولت مانند ماه های قبل با این مصیبت عظما رو به رو بودیم که با این وضعیت درآمدی چطور یارانه ها واریز کنیم؟

وی افزود: هرماه باید 3.4 هزار میلیارد تومان برای پرداخت نقدی یارانه ها اختصاص دهیم که جمع آوری این مبلغ با وضعیت درآمدی موجود دولت مشکل است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در جلسه اخیر هیات دولت موضوع بهره وری مطرح بوده، گفت: در وضعیت حساسی هستیم. اقتصادی که از سال های دور با بیماری نفتی رو به رو بوده و در دهه اخیر با سیاست های نادرست اقتصادی، تحریم ها، رکود و تورم وضعیت بدتری پیدا کرده نیازمند مدیریت درستی است.

طیب نیا با بیان اینکه سال قبل با کاهش چشم گیر درآمدهای نفتی رو به رو شدیم، تصریح کرد: طی دو سال گذشته تمام تلاش ما در وزارت اقتصاد معطوف به این بوده که شرایط حاد کشور و تورم لجام گسیخته مهار شود. ضمن آنکه رکود به رشد اقتصادی مثبت برسد. اگر اهداف مذکور محقق نمی شد توفیق جدی در مذاکرات هسته ای حاصل نمی شد. با تحمل مردم شرایطی فراهم شد که تیم مذاکراه کننده توفیق خوبی داشت و توانست از حقوق حقه ملت ایران به خوبی دفاع کند.

به گفته وی در آینده نزدیک نتایج عملی این توفیق حاصل و تحریم ها برداشته می شود و بعد از آن زمینه برای کار جدی و رشد اقتصادی مستمر فراهم خواهد شد. بنابراین برای اینکه اشتباهات گذشته تکرار نشود و از منابع بخوبی استفاده شود باید به درک مشترکی از مشکلات اقتصادی کشور رسید .

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24