Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس24 :بورس اوراق بهادار تهران روند مثبت روز گذشته خود را ادامه داد و با باقی ماندن در کانال مثبت سهامداران خود را اندکی امیدوار کرد. بورس تهران که بعد از ماه‌ها رکود و ریزش سنگین، در آخرین روز از تابستان به مدار صعودی برگشته بود، امروز نیز در اولین روز از پاییز به حرکت صعودی خود ادامه داد و روی سبز خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،فعالان تالار حافظ در اولین روز از فصل پاییز همچون روز گذشته جو مثبت و صعودی را همراه با افزایش قیمت و تقاضا مشاهده کردند به طوری که در پایان معاملات امروز شاخص بورس رشد 109 واحدی را تجربه کرد و در کانال 61 هزار و 685 واحدی قرار گرفت. به این ترتیب در بازار امروز اکثر گروه‌های مطرح بورسی هر چند به صورت اندک، روند صعودی روز گذشته را دنبال کردند و موجب برگشت امید به تالار شیشه ای شدند. در بازار آخرین روز معاملاتی، اکثر شرکت های بورسی مثبت شده و با افزایش قیمت و تقاضا همراه شدند به طوری که شرکت های پالایشگاه بندرعباس، بانک صادرات، نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، پالایشگاه اصفهان، غدیر و کشتیرانی بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص گذاشتند. در مقابل شرکت هایی همچون ملی مس، پتروشیمی مبین، مپنا و ارتباطات سیار با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

در بازار اولین روز مهر ماه تقاضای خرید حقیقی‌ها افزایش پیدا کرد و میل خرید در آن ها در مقابل میل فروش حقوقی‌ها تقویت شد با این حال امروز نیز همانند روزهای گذشته شرکت های قندی به دلیل احتمال افزایش قیمت شکر از اقبال چشمگیری برخوردار بودند و بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند در مقابل شرکت های فولاد خراسان و سیمان قائن از شرکت هایی بودند که بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

گروه دارویی:

به نوشته شماره امروز روزنامه فایننشال تایمز در اینترنت، شرکت نوو نوردیسک Novo Nordisk دانمارک به عنوان اولین شرکت داروسازی غربی در ایران یک کارخانه تولید قلم های انسولین برای مصرف داخلی می سازد که نشانه ای از اعتماد به اقتصاد این کشور پس از توافق هسته ای آن با آمریکا و دیگر قدرت های جهان است.

همچنین در این گروه امروز شاهد شفاف سازی پیشنهاد هیئت مدیره پخش در خصوص افزایش سرمایه این شرکت بودیم. پخش اعلام نموده قصد دارد سرمایه خود را از 40 به 52 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد. این شرکت افزایش سرمایه را به منظور احداث مرکز توزیع جدید در کرمانشاه اجرایی خواهد نمود. در معاملات امروز این گروه دروز، شتهران و دعبید با قیمت های بیش از مثبت 4درصد بازار را ترک کردند.

گروه خودرو:

نیسان رسما برای خرید 100 درصدی سهام پارس‌خودرو اعلام آمادگی کرد. این گروه بزرگ خودروسازی فرانسوی- ژاپنی برای توسعه فعالیت‌های خود در ایران نه تنها پارس‌خودرو را می‌خواهد بلکه خواهان خرید شرکت مگاموتور نیز شده است. رنو قصد دارد با خرید پارس‌خودرو و مگاموتور پایگاه مناسبی برای تولید و عرضه بخشی از محصولات خود در ایران به وجود آورد و خارج از سیستم دولتی حاکم بر صنعت خودرو کشور فعالیت خود را ادامه دهد. معاملات امروز این گروه شرایط امیدوارکننده ای داشت و بسیاری از نمادها با قیمت های مثبت بازار را ترک کردند.

گروه حمل و نقل انبارداری و ارتباطات :

گروه حمل و نقل نیز مانند اکثر گروه‌ها در قیمت‌های بالا مورد معامله واقع شد و تمامی نمادهای موجود در این گروه در قیمت‌های مثبت معامله شدند. نماد توریل لحظاتی صف خرید را نیز تجربه کرد ودرقیمت‌های نزدیک به سقف قیمت امروز بازار را ترک کرد. شرکت توکاریل در حال مذاکره با کنسرسیوم ریلی اسپانیا برای ساخت ریل راه آهن سریع السیر جدید در کشور می‌باشد.

گروه فراورده های نفتی

مدیر بخش خاورمیانه شرکت نفتی توتال فرانسه ۲ شرط برای بازگشت به نفت ایران مطرح کرد و گفت: تمایل توتال برای ورود به بخش‌های تولید LNG، پتروشیمی و استخراج نفت است که در این زمینه منتظر رونمایی از قراردادهای جدید نفتی ایران هستیم. میشل با بیان این که پیش از اعمال تحریم ها ما در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی مشغول به کار بودیم، گفت: با لغو تحریم ها این شرکت با توان تأمین مالی، متخصصان، دانش و فنآوری و حضور خود در بازار به همکاری با صنعت انرژی ایران خواهد پرداخت. در معاملات امروز شتران و شبندر با صف خرید بازار را ترک کردند.

گروه شیمیایی:

مدیر عامل غول پتروشیمی آلمانی معتقد است که صنعت پتروشیمی ایران در وضع مناسبی قرار دارد، اما؛ باید به تکنولوژی مدرن دنیا مجهز شود. ولفگانگ بوچله، مدیر عامل غول پتروشیمی آلمانی، گفت: این شرکت آمادگی دارد تا به محض برداشته شدن تحریم‌های غرب علیه برنامه هسته‌ای ایران حضور قانونی خود را در این کشور از سر گیرد. شرکت لینده حضور تاریخی در ایران دارد که از سال ۲۰۱۰ بر اثر فشار تحریم‌های این کشور را ترک کرد. به گفته بوچله، شرکت لینده در صنعت گاز طبیعی مایع شده هم یکی از بزرگ‌ترین بازیگران بازار جهانی این محصول است. در معاملات امروز این گروه نمادهای شیمیایی عملکرد بهتری نسبت به نمادهای پتروشیمی داشتند که می توان به معاملات شسینا، شپلی، شگل اشاره نمود.

بانک:

عضو شورای پول و اعتبار از مصوبه این شورا برای تاسیس و تشکیل یک موسسه مالی و اعتباری جدید به جای موسسه منحل شده «میزان» برای پرداخت تمام تعهدات و بدهی ها خبر داد. معاملات گروه اکثراً در بازه مثبت انجام گرفت. به جز وبصادر که معامله 226 میلیون سهم آن به صورت بلوکی انجام شد، سایر سهم های گروه کم حجم معامله شدند. در پایان معاملات نیز وکوثر و ونوین تنها نمادهای منفی گروه هستند. معامله بلوک ۹۹.۵ درصدی مولد نیروگاهی تجارت فارس انجام و قطعیت آن احزار شد تا بانک تجارت قادر به شناسایی درآمد ۱.۵۳ هزار میلیارد تومانی شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24