Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

شرایط رکود بازار سهام در حالی ادامه دارد که این روزها بسیاری از کارشناسان بر این باورند بسیاری از سهم‌ها به ارزندگی یا به اصطلاح به کف قیمت رسیده‌اند. به این ترتیب، روند معامله سهم‌ها به گونه‌ای پیش می‌رود که عمده تقاضا در سهم‌های کوچک و خرد دیده شده و همچنان سهم‌های بزرگ به علت کمبود نقدینگی سهامداران نتوانسته‌اند به‌طور مداوم با اقبال مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،با این حال به نظر می‌رسد عاملی که بیش از گذشته رونق سهم‌های کوچک را در بازار به‌ همراه داشته، بزرگنمایی‌های تحلیلی است که هرچند بعضا چاشنی فاندامنتال در آن نهفته است، اما توسط تکنیکالیست‌ها گسترش عمومی یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضرکم بودن تعداد سهام و رقم ناچیز ارزش بازار نمادهای کوچک، باعث شده نوسان‌گیران با نقدینگی کمتری بتوانند تغییرات قیمتی را کنترل کرده و سود‌های گزافی را به‌دست آورند و در سمت مقابل سهامداران تازه وارد یا کم اطلاعی را «طعمه» نوسان‌گیری خود کنند.

گروه محصولات شیمیایی :

در بازار معاملات امروز اکثر نمادهای این گروه منفی بودند از جمله نمادهایی که با قیمت مثبت مورد معامله واقع شدند می توان به شپلی، مارون، شمواد و خراسان اشاره کرد. شایان ذکر است شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی که در آخرین پیش بینی سود 169 ریالی در سال مالی منتهی به شهریور 94 را در نظر گرفته بود، در گزارش حسابرسی شده عملکرد شش ماهه، این رقم به 109 ریال کاهش یافت. علت این تعدیل منفی 35درصدی در سود، افت 46 میلیارد ریالی معادل 5 درصدی فروش در نتیجه کاهش 5 درصدی مقدار تولید و فروش می باشد. همچنین در پی کاهش قیمت نفت و عدم افزایش تخفیف خوراک مایع، شاراک نرخ فروش محصولات خود را کاهش داد که در نتیجه آن احتمال تعدیل منفی سود وجود دارد.

گروه خودرو:

شرکت زامیاد در شهریور ماه در مقابل تولید 2091 دستگاه خودرو، 1667 دستگاه را به فروش رساند. در این دوره 44 دستگاه خودرو نسبت به مرداد ماه کمتر تولید گردید. بنابراین در نیمه اول سال جاری، خزامیا حدود 12398 دستگاه خودرو تولید نموده که برابر با 30% از مقدار تولید بودجه شده برای کل سال است. همچنین مجموع فروش به 9598 دستگاه رسیده که تنها 23% از مقدار فروش پیش بینی شده را پوشش می دهد. با این وجود باید منتظر تعدیل منفی در صورت های مالی خزامیا در صورت های مالی خزامیا در گزارشات آتی باشیم در بازار معاملات امروز اکثر نمادهای این گروه منفی معامله شدند. خفناور، خکار، ختراک و ختوقا از جمله نمادهای مثبت گروه بودند.

گروه بانک:

دی در آخرین گزارش خودسود هر سهم را ۴۲۲ ریال اعلام کرده است که نسبت به اخرین گزارش کاهش ۱۲ درصدی نشان می دهد. شرکت در دوره سه ماهه توانسته تنها به ۴ درصد از پیش بینی هایش برسد .

بانک سامان در نظر دارد سرمایه خود را ۲۱درصد افزایش دهد که براساس اطلاعات کسب شده از مدیرامورسهام این بانک، در حال حاضر مجوز این افزایش سرمایه از سازمان بورس دریافت شده و در انتظار ثبت نزد اداره ثبت شرکت‎هاست. امورسهام این بانک امیدوار است تا زمان برگزاری مجمع فوق‎العاده بانک، فرایند ثبت آن انجام و تقسیم سود بین سهامداران صورت گیرد. معاملات گروه امروز روندی متعادل ، ثابت و کم حجم داشت به طوری که با معامله 25.7 میلیون سهم وبصادر بیشترین حجم معاملات را داشت. امروز حقیقی در گروه بانک خریدار بود.

گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات:

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور از اعلام آمادگی رسمی بانک مسکن برای پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن خبر داد و گفت: این تسهیلات بدون سپرده‌گذاری بوده و پس از دوران ساخت به خریداران منتقل می‌شود.

گرچه شماری از فعالان و دست‌اندرکاران قاطعانه هرگونه افزایش نجومی قیمت طی امسال و سال آینده در بازار مسکن را منتفی می‌دانند اما شواهد نشان می‌دهد مافیای مسکن برای افزایش قیمت‌ها خیز برداشته است

معاملات تمام نمادهای گروه به جز ثاژن، وتوس در بازه مثبت و صعودی انجام گرفت. همچنین امروز معاملات گروه با حجم بیشتری نسبت به گذشته صورت گرفت به طوری که با معامله 8 میلیون سهم ثشاهد بیشترین حجم معاملات را داشت و به همراه تعدادی از هم گروهانش با صف خرید معاملات را به پایان رساند.

گروه مواد و محصولات دارویی:

نیمی از نمادهای موجود در این گروه مثبت و نیمی دیگر در قیمت های پایین معامله شدند. از جمله نمادهای مثبت گروه می توان به دکوثر، دتولید و دامین اشاره کرد و نمادهای منفی گروه تیپیکو، والبر، دیران و دشیمی بودند. دشیمی بازار معاملات امروز را با صف فروش ترک کرد. شرکت دارویی البرز صورت وضعیت پرتفوی سرمایه گذاریها در دوره یکماهه منتهی به 31 شهریور را منتشر کرد گفتنی است والبر در دوره یاد شده سهام هیچ شرکت بورسی را نفروخته و تعدادی از سهام چند شرکت بورسی با بهای تمام شده 582 میلیارد و 870 میلیون ریالی را خریداری کرد.

گروه حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات:

در پی سخنان وزیر راه و شهرسازی درباره برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران در حوزه دریایی امروز تمام نمادهای گروه مثبت معامله شدند. حسینا، حفارس، حپترو که از اواسط بازار با صف خرید مواجه بودند، توانستند صف خرید خود را تا پایان معاملات حفظ کنند. همچنین امروز معاملات گروه نسبت به روزهای گذشته پرحجم انجام گرفت به طوری که با معامله 5و9 میلیون سهم حکشتی رکورد جدیدی برای خود به ثبت رساند. شرکت"حسینا " که طی ۸ ماه حضور در فرابورس با بازدهی خیره کننده ۳۵۶ درصدی سهام مواجه شده، در مورد انعقاد دو قرارداد جدید در نوشهر اقدام به شفاف سازی کرده، اما تاکید کرده این رویداد هیچ اثر مالی در صورت های مالی ۹۳ ندارد.

گروه قند و شکر:

در بازار معاملات امروز به جز قزوین بقیه نمادها در قیمت های منفی مورد معامله واقع شدند و بعضی از نمادها مانند قچار، قنیشا و قشکر با صف فروش بازار را ترک کردند.

گروه ماشین آلات و تجهیزات:

در بازار معاملات امروز اکثر نمادهای این گروه در قیمت های منفی معامله شدند و سه نماد تکنو، تکمبا و تمحرکه مثبت بودند. تمحرکه و تکنو نیز با صف خرید بازار را ترک کردند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24