Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

قیمت سهام شرکت های فعال در بازار در نظر برخی سهامداران و فعالان در مقایسه با گذشته در محدوده ارزنده ای قرار گرفته و این موضوع باعث شده تا نسبت پی بر ای بورس نیز در محدوده 5.5 واحدی قرار بگیرد و در نگاه کلی تنها نکته مثبت بازار بورس باشد.

گروه محصولات شیمیایی:

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،پتروشیمی مارون که مالک40درصدی سهام پتروشیمی است، درصدد راه اندازی این طرح در آینده ای نزدیک می باشد. فاز نخست پتروشیمی بوشهر با تامین مالی که اواخر فروردین انجام شد، تا پایان مرداد ماه 49% پیشرفت فیزیکی داشته و برآورد می شود در نیمه دوم سال آتی به بهره برداری برسد. هم اکنون تامین مالی 1.9 میلیارد یورویی فاز دوم در حال انجام است. این پروژه با هدف تولید با ظرفیت 3میلیون تن محصول شامل اتان، متانول، گوگرد و پلی اتیلن سبک و سنگین اجرا می شود. اکثر نمادهای این گروه همسو با روند بازار منفی بودند و نمادهای تاپیکو، شپدیس و شپلی مثبت بودند که نماد شپلی توانست با بالاترین قیمت و در صف خرید بازار را ترک کند.

گروه فلزات اساسی:

اکثر نمادهای گروه فلزات اساسی در بازار معاملات امروز منفی بودند از جمله نمادهای مثبت گروه می توان به فملی، ذوب و فولاد اشاره کرد. نماد فخوز که برای دقایقی صف فروش بود و می رفت تا افت قیمتی دیگری را در کارنامه خود ثبت کند با خریدهای قابل توجه و پرحجم سه حقوقی به صف خرید رسید.

گروه استخراج کانه های فلزی:

کنور که در بازار دوم فرابورس معامله می شود با افت شدید قیمت سنگ آهن، ریزش شدید قیمتی را تحمل کرد.کنور که در مجمع پایان سال خود 90 ریال سود نقدی برای سهامدارانش داشت از حیث رشد قیمتی اصلا موفق نبود. تامین مواد اولیه فولاد صبا نور از قیمت 3,474 ریالی ابتدای سال به 1,542 ریال در پایان معاملات امروز رسید و زیان بیش از 53 درصدی را عاید سهامداران حود کرد. کنور همچنان با صف فروش دست و پنجه نرم می کند و تنها نماد مثبت این گروه کاما می باشد.

گروه بیمه:

مدیرعامل بیمه دانا با تشریح صورت های مالی ۶ ماه اول،ازتحقق پرتفوی ۷۵۰ میلیارد تومانی و حفظ رتبه در صنعت بیمه کشور خبر داد و وصول مطالبات معوق را یکی از اصلی ترین برنامه ها در نیمه دوم سال دانست. صادق افزود : اعتبار بیمه دانا بسیار زیاد است و ما باید از این ظرفیت برای تعامل مناسبتر و کسب موفقیت های بیشتر به درستی بهره گیریم. خوشبختانه در مجموع وضعیت شرکت مناسب و رو به رشد است و امیدواریم با ادامه تلاش های همکاران تا پایان سال به موفقیت های بیشتر و پرتفوی های قابل ملاحظه دست پیدا کنیم. اکثر نمادهای این گروه در قیمت های منفی مورد معامله واقع شدند و از جمله نمادهای مثبت گروه میتوان به کوثر، بساما و دانا اشاره کرد. شایان ذکر است بیمه دانا از نیمه های بازار با صف خرید مواجه شد و بازار امروز را با صف خرید ترک کرد.

گروه انبوه سازی:

وزیر راه و شهرسازی از تصویب شدن وام 100 میلیونی ساخت مسکن در آینده خبر داد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی کشور با اشاره به کُند شدن روند پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از نهایی شدن تضمین‌نامه سازمان مدیریت تا آخر هفته جاری برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: افزایش وام مسکن روستایی در سال 94 منتفی شد. در این گروه شرکت بین المللی توسعه ساختمان"ثاخت" طی گزارشی حسابرسی شده سود هر سهم سال ۹۵ خود را با ۴۳ درصد رشد نسبت به سال قبل مبلغ ۱۹۹ ریال اعلام کرد.

گفتنی است این افزایش سودآوری ناشی از افزایش حجم مقداری و ریالی فروش، شامل پروژه های تجاری و مسکونی و همچنین شناسائی فروش برخی از موجودی املاک و مستغلات اعلام شده است. همسو با روند بازار معاملات گروه منفی آغاز و سپس روندی مثبت و صعودی در پیش گرفت، ثپردیس که دیروز به زیر قیمت عرضه اولیه خود نزول کرد، امروز هم این روند را ادامه داد و با 519 تومان معاملات را به اتمام رساند.

گروه بانک:

تسهیلات پرداختی بانک ها طی 5 ماهه سال 1394 به بخشهای اقتصادی مبلغ 1276.3 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با 5 ماهه سال گذشته مبلغ 141.2 هزار میلیارد ریال (معادل 12.4 درصد) افزایش داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی در جمع مدیران عامل بانک ها با تاکید بر آماده سازی شرایط جهت اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، گفت: فعالیت همه بانک ها باید سریعاً به شرایط قبل از تحریم برگردد. وزیر ارتباطات گفت: تلاش می‌کنیم پست بانک به بانک تخصصی ICT تبدیل شود زیرا این بانک می‌تواند مسایل مختلف مالی این بخش را حل کند.

با توجه به کمبود نقدینگی و عدم توجه سهامداران به بازار بورس طی هفته های اخیر، معاملات گروه بانک امروز هم معاملات را با روندی نزولی و منفی آغاز کردند و در پایان تمام نمادها به جز حکمت و وبملت معاملاتشان را در بازه منفی به اتمام رساندند معاملات گروه کم حجم بود به طوری که با معامله تنها 16 میلیون سهم، وبملت بیشترین حجم معاملات را داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24