Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در اغلب نمادهای پر بیننده بورس شاهد حضور کمرنگ سهامداران حقوقی در روند معاملات هستیم به گونه ای که بعضاً در برخی از مواد حقوقی ها هیچ دخالتی در روند معاملات ندارند و هیچ معامله ای از سوی این گروه از سهامداران ثبت نشده است. به نظر می رسد بزرگان بازار سرمایه نیز همچون سهامداران خرد و حقیقی هنوز به آینده بازار سرمایه و اقدام اساسی دولت برای حمایت از آن بی اعتماند و فعلاً نظاره گر معاملات هستند تا نتایج اقدامات اخیر وزرا به طور کامل مشخص شود و افق روشنی پیش روی بازار سرمایه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،یک کارشناس بازار سرمایه گفت: مشکل کنونی بورس، نبود قدرت پیش‌بینی در بازار سهام است و دولت برای خروج اقتصاد از رکود باید لایحه خروج از رکود را ملاک عمل خود قرار دهد و به امید توافق هسته ای و رفع تحریم ها برای معجزه در اقتصاد کشور نباشد.

گروه بانک :

بانک تجارت برخی املاک مازاد خود در تهران و شهرستان ها را طی مزایده به فروش گذاشت. احمدخانی کارشناس بخش مهندسی املاک بانک تجارت بیان کرد تعداد املاک مازاد به مزایده گذاشته شده بانک، 76 واحد بود. مزایده انجام شده و قیمت فروش بالاتر از قیمت پایه املاک بوده است. اکثر نمادهای این گروه مثبت بودند و سه نماد وسینا، ونوین و وخاور منفی بودند.

گروه فراورده های نفتی:

شرکت نفت پاسارگاد در 5 ماه ابتدای سال جاری 6200 میلیارد ریال فروش داشته که معادل 25% از مبلغ فروش پیش بینی شده برای کل سال است. با این اوصاف به نظر می رسد که این شرکت نتواند بودجه پیش بینی شده را محقق سازد. این شرکت عنوان نموده، با توجه به این که بیش از 90% از بهای تولید مربوط به مواد اولیه می باشد. با کاهش نرخ جهانی نفت، بهای تمام شده تولید نیز همراه با نرخ فراورده های نفتی کاهش یافته است.همچنین شرکت با توجه به بهبود فضای سیاسی حاکم بر کشور و تسهیل شدن عملیات بانکی به منظور جابجایی وجوه نقد و ایجاد ثبات در بازار، براورد نموده فروش بودجه شده در شش ماهه دوم سال محقق گردد.اکثر نمادهای این گروه همسو با روند معاملات امروز مثبت معامله شدند و نمادهای شبهرن، شسپا و شبریز در قیمت های منفی معامله شدند.

گروه خودرو:

خبری که دیروز منتشر شد مبنی بر اینکه مدیر عامل ایران خودرو طی دو روز آینده خبری با عنوان بمب منتشر خواهد کرد از دلایل معاملات مثبت بودن معاملات این گروه می باشد، که باید گفت با توجه به حجم معاملات بسیار پایین و عدم حمایت حقوقی طی روزهای گذشته و عرضه بالا در نماد خودرو طی هفته پیش، این خبر نمی تواند خبری تاثیر گذار بر بازار باشد. در اوایل بازار و در ادامه معاملات مثبت در دقایق پایانی دیروز، نمادهای خودرویی مثبت بودند و در برخی نمادهای پربیننده با صف خرید معامله شدند اما این روند مثبت ادامه نداشت و شاهد نزول این گروه با توجه به عدم حمایت حقوقی و پایین بودن نقدینگی بودیم. با معامله 18.7 میلیون سهم، خپارس بیشترین حجم معاملات گروه را داشت.

گروه بیمه:

دیروز که نماد دانا پس از 6 روز متوالی معامله منفی، روندی صعودی داشت و با صف خرید معاملات را به پایان رسانده بود امروز روندی نزولی طی کرد و تا قیمت صفر تابلو ریزش قیمت داشت. در بازار معاملات امروزنیمی از نمادهای این گروه مثبت و نیم دیگر منفی معامله شدند.

گروه سرمایه گذاری ها:

در بازار معاملات امروز اکثر نمادهای این گروه منفی معامله شدند و برخی از آنها از جمله ونیرو و وبهمن بازار را با صف فروش ترک کردند و از نمادهای مثبت گروه می توان به وخارزم، وملت، وگستر و وتوصا اشاره کرد. شایان ذکر است نماد وبیمه توانست بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص دهد که معادل 4.6 میلیارد تومان بود.

گروه حمل و نقل:

رئیس شرکت کشتیرانی هند با اشاره به این که شرکت کشتیرانی ایران و هند هنوز منحل نشده است گفت: سال ها تحریم اقتصادی موجب کاهش ارزش شرکت شده و برای احیای شرکت به سرمایه گذاری بیشتر نیاز خواهد بود. روند معاملات گروه نزولی بود و با معامله 1 میلیون سهم توریل بیشترین حجم معاملات را داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24