Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

به نظر می رسد که هنوزفعالان بازار سرمایه، نشانه ای که حاکی از بهبود وضعیت اقتصادی دربخش های مختلف اقتصادی کشور باشد، دریافت نکرده اند. چرا که همچنان صنایع و گروه های مختلف بازارسرمایه با ابهام هایی مواجه هستند. ابهام هایی که در حال حاضر باعث کاهش میزان نقدینگی و انگیزه فعالان بازار سرمایه شده است .

گروه محصولات غذایی:

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،صف خرید غفارس در سومین روز پس از عرضه اولیه عرضه شد با توجه به اینکه این سهم باقیمتی بیشتر از قیمت پیش بینی شده کارشناسان عرضه شد، صف خرید آن مدت زیادی پا برجا نبود .در بازار معاملات امروز اکثر نمادهای این گروه منفی بودند و از جمله نمادهای مثبت گروه می توان به غمینو، غبهنوش و غشصفا اشاره کرد.نماد غشصفها در بالاترین قیمت مورد معامله قرار گرفت و در بازار امروز دارای صف خرید بود.

گروه سیمان:

سیمان، یکی از مهمترین مصالح ساختمانی است که در حال حاضر با کاهش سرانه مصرف نسبت به سال گذشته مواجه شده است، کاهش اعتبارات پروژه های عمرانی دولت، کاهش میزان ساخت و ساز در داخل کشور وهمچنین کاهش میزان صادرات سیمان بخصوص به کشور عراق بر میزان مصرف وصادرات سیمان تاثیر گذار بوده و باعث کاهش میزان فروش و سودآوری شرکت های سیمانی شده است. هیات مدیره "سدور" در تدارک افزایش سرمایه سنگین 1000 درصدی برآمده و اظهار نظر حسابرس در این مورد را به سازمان بورس ارایه کرده تا درصورت صدور مجوز اقدام به افزایش سرمایه از 8 به 80 میلیارد تومان کند. این تامین مالی از دو محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و آورده نقدی سهامداران و مطالبات انجام خواهد شد.سازمان بورس، با توجه به تحقق سود عملیاتی ۵۳ درصدی، از شرکت سیمان هرمزگان، درخواست تجدید نظر در گزارش داشته است.بر این اساس، درصد حاشیه سود ناخالص به فروش در دوره ۹ ماهه ۲۹ درصد می باشد، اما برای سال مالی ۱۳۹۴ ، رقم مزبور ۳۵ درصد ، پیش بینی شده است.در بازار معاملات امروز نمادهای سیدکو، ستران، سغرب و سبزوا مثبت مامله شدند و از جمله نمادهای منفی گروه سکارون، سفانو، سدور، سخوز و سهگمت بودند که سدور و سهگمت بازار امروز را با صف فروش ترک کردند.

گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات:

شرکت توسعه عمران فارس در اسفند سال گذشته اقدام به افزایش سرمایه 96 درصدی از سه محل مطالبات و آورده نقدی، سود انباشته و اندوخته کرد و سرمایه خود را از 306 میلیارد ریال به 598 میلیارد ریال افزایش داد. این شرکت که در نیمه اول سال 20% زیان داشته، قصد دارد در مرحله دوم، سرمایه خود را به 1 هزارمیلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی برساند. در بازار معاملات امروز بجز دو نماد ثاژن و ثامان بقیه نمادهای گروه منفی بودند.حتی برخی از آنها به پایین ترین قیمت نیز رسیدند و بازار را با صف فروش ترک کردند.

گروه سرمایه گذاری ها:

شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بیش از 5،096،میلیارد ریال در شرکت های بورسی سرمایه گذاری نموده است.شهریور را بر خلاف اغلب شرکت های سرمایه گذاری با رشد ارزش بازار پرتفوی بورسی به میزان 125 میلیارد ریال به پایان رساند. شرکت سرمایه گذاری امید در اولین پیش بینی برای سال مالی منتهی به دی 94 به ازاء هر سهم 541 ریال سود اعلام نموده بود، اما در گزارش شش ماهه حسابرسی نشده این رقم به 484 ریال کاهش یافت.در گزارش حسابرسی شده عملکرد شش ماهه، سود هر سهم با تعدیل مثبت 505درصدی، 511 ریال برآورد شد.علت این افزایش سود، رشد 405درصدی سود حاصل از سرمایه گذاری ها در مقایسه با گزارش حسابرسی نشده می باشد.به این ترتیب وامید در پایان عملکرد شش ماهه، با تحقق 292 ریال سود، 57%از پیش بینی خود را محقق نمود. در بازار معاملات امروز اکثر نمادهای این گروه منفی معامله شدند از جمله نمادهای مثبت گروه میتوان به وسپه، وتوصا و و توسم اشاره کرد.

گروه بانک :

با توجه به این که بانک های خارجی و بین المللی به دنبال برجام به شیوه های مختلف سعی در ورود و بهره گیری از بازار ایران دارند، این حضور می تواند زمینه های پیشرفت و شکوفایی را برای سیستم بانکی کشور به ارمغان بیاورد و عقب ماندگی سال های تحریم در این بخش را جبران کند.گروه بانک در رکود بسر می برد و نمادهای آن در بازه منفی معامله می شوند و با معامله 30.5 میلیون سهم وبصادر امروز بیشترین حجم معاملات گروه را به خود اختصاص داد.با توجه به اینکه بانک های خارجی و بین المللی به دنبال برجام به شیوه های مختلف سعی در ورود و بهره گیری از بازار ایران دارند، این حضور می تواند زمینه های پیشرفت و شکوفایی را برای سیستم بانکی کشور به ارمغان بیاورد و عقب ماندگی سال های تحریم در این بخش را جبران کند.

گروه خودرو:

بزودی افزایش سرمایه خرینگ از محل تجدید ارزیابی انجام خواهد گرفت که محل تجدید ارزیابی نیز زمین شرکت می باشد. گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد 100 درصد از کل سهام شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو (سهامی خاص) متعلق به شرکت بنیان توسعه صنعت پارس (از شرکتهای گروه سایپا) و 34 درصد از کل سهام شرکت صنعتی سرد ساز خودرو (سهامی خاص) ، متعلق به شرکت سازه گستر (از شرکت های گروه سایپا)را به صورت یکجا و نقد از طریق مزایده عمومی واگذار نماید. خودروسازان ایرانی با ایجاد شبکه ای معیوب، با از میدان به در کردن قطعه سازان داخلی و با شرایط انحصاری، زمینه را برای واردات گسترده کالاهای بی کیفیت از چین فراهم کرده اند. تمام نمادهای گروه روندی نزولی داشتند و منفی معامله شدند . با معامله 14 میلیون سهم خپارس بیشترین حجم معاملات گروه را داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24