Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری هر سه ماه یکبار به بهای تمام شده و هر شش ماه یکبار به ارزش روز محاسبه و اعلام می شود...

پیشرفت قابل اعتنای یک صندوق زمین و ساختمان + جزئیات

در حالی سازمان بورس مجوز فعالیت دومین صندوق زمین و ساختمان " مسکن شمال غرب" را صادر کرد که این صندوق از دو هفته پیش از رشد فیزیکی 14 درصدی برخوردار شده است.

عضو هیات مدیره صندوق "شمالغرب" در گفت و گو با خبرنگار بورس24 ، از صدور دریافت مجوز تاسیس و فعالیت صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان مسکن شمال غرب از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

به گفته مهدی شهریاری ؛ صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان مسکن شمال غرب، از نوع ETF است که واحدهای آن قابلیت معامله دارد ، این صندوق پروژه ای مسکونی در منطقه رشدیه تبریز را به مدیریت شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در دست انجام دارد .

وی که هزینه اجرای این پروژه را بیش از 23 میلیارد تومان ذکر می کرد، ادامه داد: به موجب پذیره نویسی که در شهریورماه برای این صندوق صورت گرفت، 10 میلیارد تومان از منابع مالی برای اجرای این پروژه به واسطه پذیره نویسی تامین شد.عضو هیات مدیره این صندوق با بیان اینکه مابقی منابع مالی مورد نیاز صندوق شمالغرب از طریق پیش فروش واحدها از ابتدای سال دوم تامین خواهد شد، افزود: ارزش اسمی واحدهای سرمایه گذاری مذکور 10 هزار ریال خواهد بود، دراین میان واحدهای صندوق سه ساله سررسید خواهد شد و از سال دوم به بعد قابلیت پیش فروش دارد .

وی در مورد قیمت فروش واحدهای این صندوق نیز عنوان کرد: متوسط قیمت فروش هر متر مربع واحدهای ساختمانی 32 میلیون ریال پیش بینی شده است.

به گفته شهریاری؛ مدیر ساخت این پروژه، سرمایه گذاری مسکن شمال غرب و ناظر فنی آن مهندسین مشاور شهرآیند تبریز است . همچنین متولی صندوق، کارگزاری بانک ملی و حسابرس آن موسسه حسابرسی فریوران است.

وی در ادامه اظهارات خود از شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن به عنوان متعهد پذیره نویس و شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان بازارگردان این صندوق نام برد.به گفته وی؛ ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری هر سه ماه یکبار به بهای تمام شده و هر شش ماه یکبار به ارزش روز محاسبه و اعلام می شود.

عضو هیات مدیره دومین صندوق زمین و ساختمان تصریح کرد: بهای تمام شده بر اساس هزینه های صورت گرفته برای اجرای پروژه محاسبه می شود؛ همچنین در محاسبه ارزش روز، قیمت روز دارایی های صندوق با توجه به نظریه کارشناس رسمی دادگستری در نظر گرفته می شود.

به گفته وی؛ ابطال واحدهای سرمایه گذاری این صندوق در پایان عمر صندوق و بر اساس مفاد اساسنامه آن صورت می گیرد.

شهریاری افزود: با ابطال واحدهای سرمایه گذاری سهم هر یک از سرمایه گذاران ار دارایی های صندوق پس از کسر بدهی های آن پرداخت می شود.وی با بیان اینکه با توجه به دریافت مجوز تاسیس و فعالیت این صندوق، معاملات ثانویه آن به زودی در بازار سرمایه آغاز خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24