Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

محمود شه رضایی در این خصوص تاکید کرد : انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است و در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت...

آخرین خبر از افزایش سرمایه «غبشهر»

بورس24 :مدیر عامل شرکت صنعتی بهشهرافزایش سرمایه این شرکت به منظور اصلاح سرمایه در گردش را تائید کرد و گفت:این افزایش سرمایه منتظر دریافت مجوز و تاییده از سوی سازمان بورس است.وی در عین حال تلاش برای راه یابی به بازارهای صادارتی عراق را نیز رد نکرد.محمود شه رضایی با اعلام این که تازه ترین جزئیات و برنامه های شرکت به سازمان بورس اعلام شده ، افزایش 193 درصدی سرمایه این شرکت از محل سود انباشته را تایید کرد و گفت:این افزایش سرمایه به بورس ابلاغ شده و منتظر دریافت مجوز سازمان است.

بر اساس این گزارش در تاریخ 26 بهمن ماه امسال شرکت در قالب یک گزارش توجیهی لزوم افزایش سرمایه از 1023 میلیارد ریال به 3000میلیارد ریال را به بورس اعلام کرد که منتظر دریافت مجوز و تاییدیه است.

هیات مدیره این شرکت نیز تایید کرده که این افزایش که از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها عنوان شده به منظور بابت اصلاح سرمایه در گردش صورت می گیرد.

محمود شه رضایی در این خصوص تاکید کرد : انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است و در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص کمتر بودن میزانP/E تقریبا 5.2 غبهشهر نسبت به رقیبی همچون غمارگ و البته P/E تقریبا 8 گروه نیز گفت :تعیین و تشخیص این نسبت بر عهده بازار سهام است نه خود شرکت و دست شرکت نیست.وی تاکید کرد:این تشخیص بازار است.

محمود شه رضایی در خصوص تلاش این شرکت برای حضور در بازارهای عراق نیز به خبرنگار ما گفت: مذاکراتی برای حضور محصولات شرکت در بازار صادراتی عراق انجام شده که البته هنوز منجر به انعقاد قرارداد نشده که به محض حصول به این نتیجه و دراولین فرصت به بورس ابلاغ خواهد شد.

در غبشهر خواهیم ماند

در همین حال مدیر عامل شرکت مدبران اقتصاد به عنوان سهامدار درصدی غبشهر از تداوم حضور خود در این سهم خبر داد وتاکید کرد :مشکلی برای حفظ این سهم نداریم و چرا برخی فکر می کنند که ما قصد خروج از آن را داریم. سید علی حسینی با رد هر گونه شایعه دراین زمینه تاکید کرد: روند خریدهای ما دراین سهم از اواخر بهمن ماه دوباره از سر گرفته شده است.

بنا براین گزارش،مدبران اقتصاد به عنوان یکی از سهامداران درصدی غبشهر پس از اعلام برنامه افزایش سرمایه غبشهر بلافاصله در یک حرکت تقریبا 2میلیون و 500 هزار سهم آن را فروخت و سهم تقریبا 17 میلیونی خود را تا 14 میلیون و 316 هزار سهم کاهش داد و دوباره تا این روزها با افزایش بیش از 200 هزار سهمی تا 14 میلیون 546هزار سهم افزایش داده است.تحرک این شرکت در کاهش و افزایش دوباره حضور خود در مجموعه غبشهر شائبه امکان خروج از صنعتی بهشهر را تقویت کرده بود که با رد آن توسط مدیر عامل مدبران اقتصاد ،تنها خاطره نوسان گیری موقت آن بر جدول اطلاعات سهامداران غبشهر باقیمانده است.

دلایل فشارهای مالی بر «غبشهر»

به گزارش بورس24 ، صنعتی بهشهردر سال مالی اخیر شرایط سنگینی را به لحاظ تامین مالی ارزابی کرده که درعین حال با توجه به پتانسیل های موجود این شرکت به سود انباشته زیادی دست یافته است . تا جایی که برخی از تحلیل ها عنوان می کنند که با خرید هر سهم این شرکت به طور بالقوه 2 سهم دیگر به طور مجانی می توان ازاین سهم خارج کرد. در تحلیل عومل تاثیر گذار بر شرایط شرکت در گزارش هیات مدیره آمده است:علاوه بر افت قیمت های جهانی کالاها برخی مسایل مهم از جمله عدم گشایش اعتبارات اسنادی با پرداخت بخشی از قیمت کالا و اجبار شرکتها به پرداخت 100 درصد بهای خریدهای خارجی در زمان گشایش اعتبارات اسنادی موجب تحمیل هزینه های مالی زیادی بر شرکت شده است. در ادامه افزایش قیمت حامل های انرژی و عدم مجوز افزایش قیمت تولیدات توسط سازمان حمایت را دلیل دیگری بر فشارهای مالی بر شرکت عنوان شده است.

گفته شده تحمیل پرداخت تفاوت بهای دانه به کشاورزان توسط وزارت جهاد کشاورزی به شرکتهای تولید روغن نباتی ،افزایش نرخ مرجع،عدم پرداخت مطالبه یارانه دولتی توسط شرکت بازرگانی دولتی ،ادامه سیاستهای انقباظی بانک مرکزی و وادار شدن شرکت های روغنی به ایجاد جنگ قیمتی برای خروج از بحران نقدینگی ،محدودیت وزارت بهداشت برای استفاده از برخی روغن های خاص که منجر به استفاده از روغن های گران تر شده بود،افزایش عوارض گمرکی وعدم تخصیص عادلانه روغن پالم بین شرکت های روغنی و سوء استفاده های غیر مجاز از آن را از جمله مهمترین مواردی است که شرایط سختی را در سال مالی اخیر بر شرکت صنعتی بهشهر تحمیل کرده است.

این شرکت هم اکنون 32درصد بازار کشور را در اختیار دارد، گفت :رتبه نخست دراین زیمنه متعلق به صنعتی بهشهر است و شرکت خوشبختانه بر مشکلات موجود فائق آمده است.

عضو هیات مدیره غبشهر در بخش دیگری از موارد منتشره خود به تجزیه و تحلیل برخی ریسک شرکت پرداخت و افزوده است:ریسک تامین مواد اولیه مصرفی شرکت از قبیل روغن خام وورق حلب از منابع خارجی تامین می شودو یکی از ریسک های مهم شرکت تامین به موقع آن است.مواجهه با تحریم های بین المللی در این زمینه تاثیر داشته است.وی به تاثیر گذاری تغییر نرخ بهره بانکی بر قراردادهای دریافت تسهیلات نیز اشاره کرد وگفت:کلیه قراردادهای تسهیلات مالی دریافتی شرکت با سررسیدحداکثر یک ساله است و در صورت تغییر نرخ سود تسهیلات در سیستم بانکی،هزینه بهره نیز تغییر خواهد کرد که بر هزینه های تامین مالی شرکت تاثیر گذار است.وی افزود :از آنجایی که بخشی از بدهی های شرکت به صورت ارزی است نوسان نرخ ارز نیز بر سود زیان شرکت تاثیر می گذارد.واردات روغن دراولویت اول دریافت ارز مبادله ای بوده و افزایش نرخ ارز مبادله ای موجب فشار بر شرکت به صورت کاهش هزینه در گردش خواهد داشت.

برنامه های آتی شرکت

صنعتی بهشهر بهره برداری از خط جدید روغن پر کنی مایع و همچنین دستگاه جدید بسته بندی با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا را در سال مالی اخیرآغاز کرده است. بر اساس اسن گزارش سال 95 برنامه خرید ماشین آلات تولید محصولات شورتنینگ و ماشین آلات جدید برای افزایش ظرفیت تولید روغن مایع اقدام خواهد کرد.

به گفته مدیر عامل شرکت صنعتی بهشهر گسترش بازارهای فروش محصولات از طریق شرکت طلوع پخش در شهر ها و روستاهای کوچک،ارائه محصولات جدید در روغن های خانوار مایع از طریق فرمول های جدید و دانش فنی روز دنیا و کاهش تولید روغن های جامد و افزایش روغن های مایع از اهم برنامه های این شرکت در آینده است.

کمک های اجتماعی بلاعوض

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی هیات مدیره ،شرکت صنعتی بهشهر در سال مالی منتهی به 30 آذر 94 مبلغ 80 میلیون ریال به عنوان کمک بلاعوض به زائران حرم مطهر امام خمینی و خانواده شهدا داشته است.همچنین در همین راستا مبلغی در حدود3.511 میلیون ریال به کمیته امداد امام خمینی کمک بلاعوض کرده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24