Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

به تبعیت از رشد روزهای قبل قیمت میلگرد ، بازار کلاف نیز فاز افزایش قیمت های خود را رها نکرده و این بار شاهد عرضه کلاف با پایه ١٨٠٠ تومان هستیم هرچند که هنوز به صورت فراگیری پیشنهاد نرخ نمی شود...

فرش قرمز بازار فولاد برای خریداران

بورس24 :پس از جهش قیمت ها در هفته گذشته و سپس روند تعدیلی آن ها ، شاهد بازگشت ثبات به بازار میلگرد و سایر مصنوعات فولادی هستیم. این شرایط باعث خواهد شد که از یک سو بتوان به قیمت های فعلی امیدوار بوده و از سوی دیگر می تواند به جذب خریداران نیز کمک کند.

پس از التهاب روزهای گذشته در معاملات محصولات فولادی در بازار آزاد ، باز هم ثباتی شکننده در بازار حاکم شد هرچند که بازارسازی برخی فعالان خاص بازار و مخصوصاً برای سایزهای کوچکتر ، باعث شد تا افزایش قیمت هایی جدید در بازار حس شود. باید به این نکته اشاره داشت که این افزایش قیمت ها آن هم در روز ابتدایی هفته چندان هم مهم به نظر نمی رسد زیرا از یک سو نشان دهنده واقعیت های بازار نبوده و از سوی دیگر در ضعف فعلی تقاضا جریان غالب بازار را نشان نمی دهد. از سوی دیگر باید گفت که پس از چند نوسان قیمت ، ثبات نسبی قیمت در بخش بزرگی از بازار را می توان مهم ارزیابی کرد زیرا می تواند از یک سو نرخ های فعلی را تثبیت کرده و از سوی دیگر به بازگشت خریداران کمک کند.

به جرأت می توان گفت که در خصوص دورنمای بازار نمی توان اظهارنظر قاطعی داشت زیرا روند کلی معاملات از یک مسیر مشخص و خاص تبعیت نمی کند. انتظار افزایش قیمت ها در بازار تیرآهن ، ابهام در خصوص بازار میلگرد در کنار جهش قیمت ها در بازار کلاف مواردی متضاد را نشان می دهد که از عدم وجود روندی ثابت و پویا حکایت دارد بنابراین تا پایان یافتن این فاز ابهام نمی توان در خصوص آینده بازار اظهارنظر قاطعی داشت.

قیمت تیرآهن ذوبی بازار تهران - قیمت – هزار تومان در هر شاخه

سایز

سه شنبه

شنبه

تغییر قیمت

تیرآهن 12

232

230

2-

تیرآهن 14

247

251

4+

تیرآهن 16

305

311

6+

تیرآهن 18

365

368

3+

تیرآهن 20

601

600

1-

تیرآهن 22

686

686

-

تیرآهن 24

825

826

1+

تیرآهن 27

981

980

1-

به تبعیت از رشد روزهای قبل قیمت میلگرد ، بازار کلاف نیز فاز افزایش قیمت های خود را رها نکرده و این بار شاهد عرضه کلاف با پایه 1800 تومان هستیم هرچند که هنوز به صورت فراگیری پیشنهاد نرخ نمی شود. به عنوان مثال هرکیلوگرم کلاف 6.5 چینی در بازار تهران 1830 تومان نیز اعلام قیمت شد که به نسبت هفته گذشته و قیمت های 1780 تومانی ، رشد قیمت های محسوسی را نشان می دهد. این در حالی است که حجم عرضه کلاف 6.5 نطنز در بازار تهران کاهش یافت تا جایی که نمی توان جهت گیری مرسومی را در این بازار گزارش کرد. هنوز برای خودنمایی واقعیت های بازار کلاف به زمان بیشتری نیاز داریم.

قیمت میلگرد در انبار تهران – تومان بر هر کیلوگرم

 

نوع میلگرد –سایز–انبار تهران

پایان هفته گذشته

ابتدای هفته جاری

تغییر قیمت

8قزوین

1720

1747

27+

10 قزوین

1650

1677

27+

12قزوین

1650

1677

27+

16ذوب آهن اصفهان

-

-

-

16فولاد نیشابور

1660

1670

10+

18ذوب آهن اصفهان

1650

1645

5-

18فولادنیشابور

1650

1640

10-

20ذوب آهن اصفهان

1650

1645

5-

20فولاد نیشابور

1650

1640

10-

22ذوب آهن اصفهان

1650

1645

5-

22 فولاد نیشابور

1650

1640

10-

قیمت های فوق یکی از کمترین نرخ ها در بازار است.

 
      

گزارش بازار فولاد

شنیده ها از بازار حکایت از عرضه قطره چکانی بعضی سایزهای میلگرد بخصوص سایزهای ریز (8 تا 12) دارد این در حالی است که از صبح امروز واحدهای فولاد سپهر ایرانیان ، هیربد و همین الان فولاد کرمان افزایش قیمت نیز داشته اند ... تقاضا برای شمش کمی بهتر شده ولی خریداران در پی خرید های با قیمت مناسب و پایین هستند قیمت شمش واحد ارفع در محدوده 1500 تومان و شمش در مبادی اصفهان بین 1465 تا 1480 تومان پیشنهاد می شود البته بنا بر اظهار نظر غیر رسمی بعضی معامله گران هنوز شمش در بعضی مبادی زیر 1430 تومان بندرت یافت می شود

به گزارش گروه تلگرامی پیک فلز؛ بعداز یک افزایش ناپایدار و موقت بعضی مقاطع در روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ، بازار امروز روند با ثباتی را در ابتدا اغاز کرد ولی در ادامه تعدادی معدودی از واحدهای نورد ی قیمت محصولات خود را کمی افزایش داده که چندان برروند بازار تاثیر گذار نبود ، چرا که روند عمومی بازار در مجموع توافقی ارزیابی می شد. بازار مقاطعی چون میلگرد ، نبشی و تیر آهن بازاری آرام و کم نوسان و در عین حال کم حجم از نظر معاملاتی گزارش شد. در خصوص بازار ورق و مصنوعات وابسته نیز می توان چنین گفت که پروفیل و لوله در حد 5تا10 تومان کاهش قیمت داشت.ورق 2 رول در بنادر و مبادی بدون تغییر قیمت نسبت به روز چهارشنبه اعلام شد .و ورقهای سیاه مبارکه و سبا در مبادی با تغییر قیمت محسوسی در بازار همراه نبود اما ورق اکسین در ساعت های پایانی بازار کمی دستخوش کاهش قیمت شد . شنیده ها از بازار شمش نیز بطور رسمی حکایت از ثبات قیمت داشت ولی گزارشات دریافتی از سطح بازار حکایتی متفاوت داشت در حالی که توسط مدیران و نمایندگان فروش قیمت انواع شمش در مبادی بین 1460 تا 1510 تومان پیشنهاد می گردید ولی به نظر می رسد که بازار شمش امروز در شکل غیر رسمی خود با کاهش قیمت همراه و حتی از سوی بعضی معامله گران معتمد مطلع شدیم که معاملاتی در قیمت های زیر 1400 تومان نیز انجام شده است .بهر حال وضعیت فعلی بازار نشان از وجود 2 دیدگاه دارد گروهی که تقریبا اکثریت فعالان بازار را شامل می شوند تلاش دارند که با ذره بین خود در پی اکشف این واقعیت باشند که آیادر سال جدید مصرف فولاد افزایش یافته یا خیر ؟ این عده به مابه التفاوت قیمت های داخلی و بیرونی بی اعتنا هستند اما در جبهه مقابل اقلیتی از فعالان حضور دارند که ضمن تایید پیگیری چگونگی مصرف و شرایط حضور مصرف کننده ، تاثیر گذاری فضای بیرونی بر جو داخلی را قابل انکار ندانسته و بحث خروج محصولات را در قالب فروش های صادراتی مطرح می کنند که محتملا می تواند مورد توجه نیز قرار گیرد .در مجموع کارشناسان پیک فلز نکته مهم و قابل بحث فعلی بازار را مساله پذیرش روند اخیر و زمان به ثبات رسیدن قیمت ها دانسته و می گویند گرچه این روزها بازار داخلی فولاد حال و هوای مساعدی ندارد اما فراوانی فعالانی که با توجه به نوسانات اخیر سیاست صبر و انتظار را در پیش گرفته اند بالاست اگر بازار بتواند روند فعلی را حفظ نماید ، می توان امیدوار بود که فعالان خارج از گود وارد رینگ شده و معاملات فولادی بهبود یابد در غیر این صورت هرگونه افزایش یا کاهش هیجانی موجبات عقب نشینی فعالان را در پی خواهد داشت

بازدید مدیران بورس کالا از بازار آهن شادآباد

مدیران ارشد شرکت بورس کالای ایران چهارشنبه گذشته به منظور بررسی اوضاع بازار آهن و هم اندیشی برای خروج معاملات این بازار از رکود به دیدار متولیان و فعالان بازار آهن در شادآباد تهران رفتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران،دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل و تعدادی از مدیران ارشد بورس کالای ایران به همراه محمد آزاد، رییس اتحادیه آهن فروشان کشور و همچنین شماری از مدیران این صنف از بازار آهن تهران واقع در شاد آباد بازدید به عمل آوردند و در نشستی صمیمی به تشریح موضوعات و مشکلات این بازار پرداختند.

در این نشست ، محمد آزاد، رییس اتحادیه آهن فروشان کشور ضمن تشکر از حضور مدیرعامل بورس کالا در بازار آهن به منظور رفع دغدغه فعالان این بازار، گفت: مهمترین مشکل آهن فروشان پرداخت مالیات مضاعف و بحث LC است که امیدوار هستیم با همکاری بورس کالای ایران این موانع را از میان برداریم و شرایط خرده فروشی را نیز در بازار شفاف بورس کالا برای خریدارن فراهم کنیم.

آزاد در رابطه با وضعیت این صنعت گفت: رکود شدیدی که در بازار آهن حاکم است، موجب شده تا طی سال های گذشته فعالیت های اقتصادی و مالی در صنف ما فلج شود؛ در این میان بدون توجه و حمایت از این صنعت شاهد گذار از دوره رکود به رونق نخواهیم بود.

آزاد گفت: من در رابطه با دیگر اصناف نمی‌توانم نظری بدهم اما درمورد فعالیت صنف خودمان می گویم که بی انصافی شده و ما در این شرایط بورس کالا را بهترین گزینه برای رفع این مشکل دیده ایم. وی تصریح کرد: پایین بودن تعرفه باعث شده است تا واردات از تولید، بسیار به صرفه تر باشد و همین موضوع نیز ضربه های زیادی را به تولید داخلی زده است. وی اظهار داشت: ما سال گذشته برای این که صنعت مان به طور کامل تعطیل نشود، تمام تلاشمان را کردیم اما همینطور که اکنون شاهد هستیم بازار آهن سوت و کور شده و امیدواریم با همفکری به بورس کالای ایران است.

آزاد با بیان این که مقدار زیادی از واردات مربوط به ورود میلگرد، تیرآهن و ریل به داخل کشور بوده است، گفت: ما مخالف واردات مواد اولیه نیستیم، مواد اولیه که وارد شود مورد استفاده قرار می گیرد اما مقدار زیادی از این واردات مربوط به کالاهای ساخته شده است که مشخص نیست با چه مبنایی صورت می گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل همین واردات چندین کارخانه تولید میلگرد تعطیل شد و کارگران همگی اخراج شدند؛ از طرفی خرید و تقاضا هم کاهش پیدا کرده بود، همین موضوعات باعث دلسردی تولیدکنندگان شده و ترجیح می دهند به جای تولید به سراغ واردات بروند. با همه این تفاسیر و شرایط نامناسب بازار، ما امیدواریم با حمایت مسوولان و همکاری با بورس کالا بتوانیم بازار آهن را از خواب عمیقی که فرو رفته، بیدار کنیم.

بورس کالا یاری دهنده خروج بازار فولاد از رکود

در ادامه این نشست حامد سلطانی نژاد، مدیر عامل بورس کالای ایران با بیان اینکه بورس کالا از هیچ گونه حمایتی در راستای بهبود اوضاع صنعت و بازار فولاد دریغ نخواهد کرد، گفت: بورس کالای ایران مزایای متعددی برای صنعت فولاد دارد که می توان مواردی از قبیل پوشش ریسک، تامین مالی و کمک به بخش خصوصی از طریق کاهش مالیات، حذف واسطه های غیر ضروری، ایجاد شفافیت و کشف قیمت عادلانه، منصافانه و منطقی را در این راستا بر شمرد که این موارد به علاوه ابزارهای مالی جدید می تواند یاری دهنده این صنف برای خروج از رکود باشد.
سلطانی نژاد در ادامه پیشنهادی را مطرح کرد که مورد استقبال صنف آهن فروشان قرار گرفت و افزود: بورس کالا برنامه هایی برای ایجاد تقاضا برای محصولات فولادی در نظر دارد که یکی از این برنامه ها فراهم کردن عرضه های خرد است.

وی اظهار داشت: برای ایجاد معاملات خرد محصولات فولادی نیاز است تا در بازار آهن شرایط دسترسی به روند معاملات بورس کالا را ایجاد کنیم، بنابراین با ایجاد تابلوی معاملات به صورت آنلاین و دسترسی آسان به قیمت ها برای فروشندگان در بازار آهن می توان شرایط مناسبی را برای معامله گران فراهم کرد.
مدیرعامل بورس کالا در پایان گفت: سعی داریم تسهیلاتی را نیز در همین راستا ساماندهی کنیم تا واحدهایی که از طریق بورس کالا برای عرضه و فروش محصولاتشان اقدام می کنند، دسترسی راحت تری به منظور انجام معاملات داشته باشند. گفتنی است، حاضران در این نشست به بررسی مشکلات ناشی از رکود بازار آهن پرداختند و پیشنهاداتی از سوی دو طرف برای رفع گره های بازار آهن ارائه شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24