Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بر مبنای دستور العمل فوق تابلوهای بازار پایه به سه بخش تقسیم بندی می شوند الف، ب و ج و برای تصمیم گیری راجع به این که کدام شرکت ها در بازارپایه ب و کدام بازار پایه ج باشند ده ها ساعت بحث و بررسی کارشناسی در جلسات متعدد صورت گرفته است. تصمیمات نهایی در خصوص این که کدام شرکت در کدام بازار قرار گیرد هم انجام شده که موارد اصلی آن طی دستور العمل منتشر شده خواهد بود و سایر موارد طبق فرمولی که هنوز جمع بندی در خصوص آن نهایی نشده است انجام می پذیرد...

تغییر چهره بازار پایه استارت خورد + جزئیات

ساماندهی تابلو های بازار پایه در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد شد. سید مهدی علم الهدی معاون توسعه فرابورس به خبرنگار بورس24 گفت:طبق دستور العمل جدید شرکت فرابورس بر مبنای ماده 24 ، شرکت های درج شده در بازار پایه حسب مورد در یکی از تابلوی های زیر طبقه بندی خواهند شد :

تابلو پایه الف: تشکل های خود انتظام و نهادی های مالی دارای مجوز از سازمان از قبیل بورس ها و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهاردار و تسویه وجوه.

تابلوی پایه ب: شرکت هایی که در سال شمسی منتهی به دوره رسیدگی از ضریب نقد شوندگی بالای 10 درصد برخوردار باشند.در دوره مالی مورد رسیدگی، دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان را به تشخیص کمیته درج رعایت کرده باشند. گفتنی است دامنه نوسان روزانه قیمت معاملات در تابلوی"ب" حداکثر به میزان 2 برابر دامنه نوسان روزانه قیمتی اوراق در بازار اول و دوم فرابورس خواهد بود.

تابلوی پایه ج :شرکت هایی که فاقد شرایط مندرج در تابلوی پایه الف و تابلوی پایه ب هستند.این معاملات به صورت عادی و بدون نیاز به تایید فرابورس حداکثر سه جلسه معاملاتی در هفته انجام می‌شود به این صورت که در هر جلسه معاملاتی، 2 حراج ناپیوسته صورت گرفته و معاملات بعد از حراج به صورت پیوسته و با قیمت ثابت کشف شده در حراج ناپیوسته قبلی خواهد بود.

وی گفت: بر مبنای دستور العمل فوق تابلوهای بازار پایه به سه بخش تقسیم بندی می شوند الف، ب و ج و برای تصمیم گیری راجع به این که کدام شرکت ها در بازارپایه ب و کدام بازار پایه ج باشند ده ها ساعت بحث و بررسی کارشناسی در جلسات متعدد صورت گرفته است. تصمیمات نهایی در خصوص این که کدام شرکت در کدام بازار قرار گیرد هم انجام شده که موارد اصلی آن طی دستور العمل منتشر شده خواهد بود و سایر موارد طبق فرمولی که هنوز جمع بندی در خصوص آن نهایی نشده است انجام می پذیرد.

این مقام مسئول ادامه داد:نحوه فیلتر کردن شرکت ها برای قرار گیری در بازارها نیز نهایی شده و در کمیته درج در مرحله تصمیم گیری است و نحوه عملیاتی شدن آن بزودی اعلام خواهد شد. هنوز تصمیمات نهایی در خصوص زمان بندی اعلام دسته بندی ها مشخص نشده است و نیاز مند جلسات بیشتری است.اما کارهای کارشناسی در فرابورس و کمیته درج صورت گرفته است و روند اجرای کار در مراحل پایانی قراردارد. فرمول بر اساس دو پارامتر ضریب نقد شوندگی و شفافیت و رعایت الزامات افشا است که بزودی منتشر خواهد شد و پس از تاییدیه های نهایی اعلام می شود.در واقع موارد نهایی شامل چند فرمول برای دسته بندی ها خواهد بود که پس از نهایی شدن اطلاع رسانی می شود.

وی گفت:ساماندهی تابلو های بازار پایه از اولویت های شرکت فرابورس است که تصمیم گیری های نهایی در خصوص آن بزودی اجرایی خواهد شد و این پروژه به زودی اجرایی می شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24