Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

صندوق های تنها در اوراق بهادار با درآمد ثابت و در اوراق بهادار با درآمد ثابت مجاز به سرمایه گذاری حداکثر ۶٠ درصد از دارایی های خود در گواهی سپرده بانکی هستند. همچنین صندوق های در اوراق با درآمد ثابت مجاز به سرمایه گذاری در سهام و حق تقدم پذیرفته شده در بورس تهران یا بازار اول و دوم فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده در بورس تا حداکثر ١۵ درصد از ارزش کل دارایی های صندوق می باشند...

دست صندوق ها در بورس و فرابورس بازتر شد/١۵ درصد منابع مالی آن ها روانه بازار می شود

رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار مقررات جدید صندوق های با درآمد ثابت را ابلاغ کرد.

به گزارش بورس24 ،بهنام چاوشی در نامه ای خطاب به مدیران کلیه صندوق های سرمایه گذاری اصلاحات نصاب سرمایه گذاری و حداقل شرایط بررسی درخواست تمدید فعالیت و افزایش سقف صدور واحدهای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری تنها در اوراق بهادار با درآمد ثابت و اوراق بهادار با درآمد ثابت را ابلاغ کرده است.

بند یک این اصلاحات که نهم شهریور ماه به تائید هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده به این شرح است:

اصلاحات نصاب دارایی ها: از این پس در زمان راه اندازی ، صندوق های" تنها در اوراق بهادار با درآمد ثابت" و " در اوراق بهادار با درآمد ثابت" مجاز به سرمایه گذاری حداکثر 60 درصد از دارایی های خود در گواهی سپرده بانکی هستند. همچنین صندوق های در اوراق با درآمد ثابت مجاز به سرمایه گذاری در سهام و حق تقدم پذیرفته شده در بورس تهران یا بازار اول و دوم فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده در بورس تا حداکثر 15 درصد از ارزش کل دارایی های صندوق می باشند.

اصلاحات دیگر مربوط به شرایط بررسی درخواست تمدید و یا افزایش سقف است به این صورت که، در تمدید فعالیت یا بررسی درخواست افزایش سقف واحدهای قابل صدور صندوق های " تنها در اوراق بهادار با درآمد ثابت و "در اوراق بهادار با درآمد ثابت" موارد زیر در نظر گرفته می شد:

با تمدید فعالیت و تقاضای افزایش سقف صندوق هایی که نصاب های مذکور در امیدنامه خود را به گونه ای نقض کرده اند که بیش از 85 درصد از دارایی های آن ها را گواهی سپرده بانکی و یا سپرده بانکی تشکیل می دهد، موافقت نمی شود. بررسی درخواست تمدید فعالیت و یا افزایش سقف صدور واحدهای سرمایه گذاری در سایر صندوق ها که نصاب مذکور در امیدنامه خود را رعایت نکرده اند نیز با دریافت تعهدنامه از طرف صاحبان امضای مجاز مدیر صندوق مبنی بر اصلاح ترکیب حداکثر ظرف مهلت سه ماه با رعایت مقررات امکان پذیر است.

بررسی درخواست تمدید فعالیت و یا تقاضای افزایش سقف صندوق های فعال مذکور ، منوط به انجام احراز شرایط ابلاغیه شماره 12020059 مورخ 94.12.24 این سازمان و اعمال اصلاحات مربوط به نصاب ترکیب دارایی صندوق ها که در بند یک این ابلاغیه آمده است خواهد بود.

بهنام چاووشی رئیس اداره امور نهاد های مالی در پایان این ابلاغیه تصریح کرده است:صندوق های فعال نیز از زمان تمدید و یا افزایش سقف مکلف به انجام اصلاحات امیدنامه و طی تشریفات مبنی بر رعایت بند (1) این ابلاغیه هستند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24