Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

​سعد محمدی گفت: به زودی تکمیل کار اکتشافی معدن سرب و روی خود را در ترکیه به اتمام می رسانیم و نسبت به طراحی و برنامه ریزی برای استخراج آن اقدام نموده و سرمایه گذاری را انجام می دهیم.

کروی؛ یک قدم تا استخراج از معدن ترکیه+تحلیل خبر

استراتژی هلدینگ توسعه معادن روی در شرکت های زیر مجموعه شفاف شد. این هلدینگ تا سال 97 با اجرای طرح های توسعه روند متفاوتی در تولید و سود آوری در پیش خواهد گرفت.

اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع روی در خصوص وضعیت طرح های توسعه شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: به زودی تکمیل کار اکتشافی معدن سرب و روی خود را در ترکیه به اتمام می رسانیم و نسبت به طراحی و برنامه ریزی برای استخراج آن اقدام نموده و سرمایه گذاری را انجام می دهیم.

وی افزود: قطعا امسال شاهد افتتاح دو طرح خواهیم بود. تا دوماه آینده آهک هیدراته زنگان افتتاح خواهد شد. ما قادر هستیم آهک مورد نیاز تمام گروه را جذب کرده و به صورت شمش روی ارائه نماییم. همچنین امیدواریم تا پایان امسال پروژه BZS کالسیمین هم راه اندازی گردد.

طرح هایی برای تامین خوراک کارخانه ملی سرب

سعد محمدی گفت: طرح های متعددی نزدیک به 200میلیارد تومان از جمله تولید نیکل و کبالت از جمله تولید Bzs در کارخانه زنجان را در دستور کار داریم تا کنسانتره آن را به کارخانه ملی سرب بدهیم که ظرفیت مورد نیاز خوراک آن را در واقع تامین نماید.

مدیرعامل توسعه معادن روی ادامه داد: یک پروژه در بافت یزد داریم که شروع به سرمایه گذاری می کنیم. در بندعباس و قشم هم دو پروژه جدید در ارتباط با تولید روی از کیک های موجود؛ که خوشبختانه حداکثر تا دوماه آینده راه اندازی خواهد شد. امیدواریم نتایج این پروژه ها در سال 96 راه اندازی گردد.

وی گفت: در سال 97 شاهد تغییر رفتار اقتصادی مناسب در هلدینگ توسعه معادن روی خواهیم بود. در کل برای تامین این پروژه ها قسمتی از منابع داخلی استفاده می کنیم. بخشی هم از طریق تسهیلات پیش می روند.

وی ادامه داد: برای اینکه پروژه ها به لحاظ اقتصادی معنادار شود هزینه سود وام ها را در پروژه ها دیده ایم. یعنی نرخ بازگشت سرمایه با هزینه سود وام دریافتی است. لذا این پروژه کاملا اقتصادی است و با سرعت در انجام آن شرایط مناسب تری در بازار خواهیم داشت.

رشد 17.8 درصدی تولید

سعد محمدی در خصوص وضعیت شرکت نیز گفت: تا کنون بیش از 17.8درصد رشد تولید نسبت به سال گذشته داشته ایم. امیدوار هستیم که امسال تولید مان نسبت به سال گذشته رشد مناسبی تا پایان سال داشته باشد. شرایط تولید در تمام کارخانه های تولیدی مناسب است و برای سال آینده برنامه ریزی بسیار خوبی کردیم.

وی درخصوص چشم انداز صنعت روی با توجه به وضعیت تولید در دنیا و موجودی انبارها در چین گفت: در کل افزایش قیمت سهام و سود ما فقط ناشی از افزایش قیمت LmE نیست و میزان افزایش قیمت سهم ما نسبت به شرکت های بورسی نشان می دهد که ما روی کاهش قیمت تمام شده شرکت تلاش کرده ایم. افزایش تولید ما قابل ارزیابی است، در نتیجه قسمتی از این افزایش قیمت و سود ناشی از افرایش قبمت LME است و بخشی هم هم به رفتار فنی مجموعه کارخانجات تولیدی ما است که امیدواریم با برنامه های توسعه می توانیم به این روند سرعت بدهیم.

بنیادی نگر:

علی رغم تعدیلات مثبت سنگین این گروه در عملکرد 6 ماهه باز هم شاهد پوشش بالای بودجه و قرار گرفتن قیمت های جهانی روی بالاتر از بودجه این شرکت ها هستیم که این امر نشان دهنده پتانسیل تعدیلات مجدد سهام این گروه در گزارشات 9 ماهه دارد همین امر که سبب رشد انتظارات آتی در سهام این گروه شده است سبب افزایش قیمت و نسبت پی بر ای سهام گروه شده است.

به نظر می رسد، با اجرای طرح های توسعه ای و افزایش ظرفیت تولید شاهد رشد بیش از پیش سودآوری و قیمتی سهام این گروه باشیم هم اکنون به دلیل مشکلات تامین مواد اولیه شرکت های گروه توسعه معادن روی با 100 درصد ظرفیت در حال فعالیت نبوده و نمی توانند به سود اصلی خود برسند که با افزایش دریافت خوراک این پتانسیل نهفته نیز فعال خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24