Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

طرح تولیدی گندله سازی ۵ میلیون تنی گل گهر، امروز به بهره برداری رسید و این شرکت تا دو سال آینده به مرز ١۵ میلیون تن تولید گندله خواهد رسید...

بهره برداری از طرح تولیدی گندله سازی ۵ میلیون تنی گل گهر +تحلیل خبر

بورس24 : طرح تولیدی گندله سازی 5 میلیون تنی گل گهر، امروز به بهره برداری رسید و این شرکت تا دو سال آینده به مرز 15 میلیون تن تولید گندله خواهد رسید.

ناصر تقی زاده، مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر در خصوص طرح های توسعه این شرکت به خبرنگار بورس24 ، گفت: امروز طرح توسعه تولید 5 میلیون تنی گندله سازی شرکت توسط معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

وی افزود: ظرفیت تولید گندله در گل گهر امسال به 10 میلیون تن می رسد و امیدواریم که سال آینده به تولید 12 میلیون تن برسیم.

و ی در مورد واگذاری معدن جدید به این شرکت توضیح داد: بخشی از معدن جدید را قرار است، به ما واگذار نمایند و بخشی از آن مربوط به ایمیدرو است. در نتیجه بخشی از این معدن در اختیار ما قرار می گیرد تا کمبود سنگ از این محل جبران شود.

به گفته وی، گل گهر با افزایش تولید همراه است و نیاز جدی به سنگ دارد. معدن شماره یک کشش تامین میزان سنگ مورد نیاز ما را ندارد و به همین دلیل ایمیدرو بخشی از معدن شماره 2را به ما واگذار نموده تا بتوانیم بهره برداری نماییم.

مدیرعامل گل گهر با اشاره به افزایش قیمت شمش فولاد خوزستان و قیمت جهانی سنگ آهن و تاثیر آن روی تولید و فروش شرکت گفت: افزایش قیمت شمش و سنگ آهن روی سود دهی تاثیر بسزایی دارد.

او گفت: البته تداوم رشد قیمت ها بیشتر اهمیت دارد. میانگین سه ماهه برای ما ملاک عمل است.

وی افزود: در محاسباتی که با فولادی ها داریم، میانگین سه ماهه اول ، دوم، سوم و چهارم مهم است. همچنین در مورد افزایش قیمت سنگ آهن می توان گفت تحلیل ها چندان درست نیست. چرا که هیچ کس نتوانسته بر اساس این تحلیل ها پیش برود. حتی رشد قیمت سنگ آهن را نیز کسی به این صورت پیش بینی نمی کرد.

تقی زاده ادامه داد: این مورد کاملا لحظه ای است، حتی ممکن است این رشد قیمت حباب باشد. بنابراین برای اظهار نظر کردن زود است، باید حداقل دوماه صبر کنیم تا ببینیم که وضعیت قیمت ها چگونه خواهد بود.

بنیادی نگر:

این شرکت بخشی از کنسانتره تولیدی خود را صادر می کند به همین دلیل رشد قیمت های جهانی سنگ اهن سبب رشد قیمت فروش صادراتی و رشد سودآوری شرکت از این طریق می شود.

از سوی دیگر تبدیل کنسانتره فروش داخلی به گندله که دارای حاشیه سود بالاتر است می تواند به رشد حاشیه سود ناخالص و رشد سود خالص شرکت بیانجامد.

در نهایت، رسیدن به ظرفیت تولید و فروش 10 میلیون تن گندله برای سال جاری و 12 میلیون تن برای سال آتی سبب رشد بسیار خوبی در سودآوری شرکت خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24