Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

​مراسم نمادین زنگ معاملات سالروز پذیرش سهام شرکت بانک پارسیان در بورس تهران امروز برگزار شد.

موافقت ایران خودرو با افزایش سرمایه بانک پارسیان

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ در این مراسم که کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان حضور داشت، درباره آخرین وضعیت و برنامه های این بانک صحبت کرد. پرویزیان گفت: بانک پارسیان با ارائه گزارشات شبکه بین بانکی موفق شد مجمع خود را در آخرین روز تیرماه برگزار نماید. بانک پارسیان نقد شوندگی خود را بیشتر خواهد کرد.

او ادامه داد: چالش مربوط به معوقات در شبکه بانکی وجود دارد و بانک پارسیان نیز از آن مستثنی نیست. افشائات ما در این خصوص صورت گرفته و پرونده ما برای تسویه آن ها در قوه قضائیه قرار دارد. بانک پارسیان در حوزه پروژه های نفتی حضور داشته و دارد.

مدیرعامل بانک پارسیان درباره افزایش سرمایه این بانک گفت: فرصت دو ماهه برای افزایش سرمایه بانک داریم. کلیه سهامدارن بانک از جمله ایران خودرو با افزایش سرمایه بانک مشکلی ندارند.

وی همچنین خبر از ورود بانک پارسیان به حوزه کسب و کارهای کوچک و اعطای تسهیلات به آنها داد.

خبر تکمیلی...

از دلیل توقف نماد بانک پارسیان تا حضور این بانک در پروژه های نفت و گاز

امروز جلسه نمادین دوازدهمین سالگرد پذیرش نماد بانک پارسیان در بورس با حضور مدیرعامل و مسئولین این بانک برگزار شد. در ابتدای جلسه کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک زنگ معاملاتی جلسه را به صدا درآورد و در ادامه به گفتگو با اصحاب رسانه پرداخت.

در ابتدا روح ا... حسینی مقدم معاون ناشران بورس خطاب به حاضرین گفت: بانک پارسیان سهامداران زیادی دارد که این سهامداران نیز با خدمات این بانک آشنایی کامل دارند. مدیران باید اهتمام بیشتری برای دو موضوع داشته باشند که موضوع اول مربوط به گزارشگری مالی و برگزاری به موقع مجامع به همراه شفافیت است. بانک پارسیان نیز برای این موضوع تلاش زیادی کرده است و ما از این بانک و مسئولان آن می خواهیم تا با اهتمام بیشتری این کار را انجام دهند. موضوع دوم نقدشوندگی سهام بوده و بایستی بانک پارسیان بیش از پیش نقدشوندگی خود را افزایش دهد تا هر فردی به راحتی بتواند در هر زمانی خرید یا فروش را انجام دهد. امیدواریم تا سهام بانک پارسیان با در نظر گرفتن این دو موضوع روز به روز درخشش بیشتری از خود نشان دهد.

در ادامه کوروش پرویزیان بیان داشت: ما به دو موضوع گزارشگری مالی و شفافیت و همچنین نقدشوندگی سهام آگاه هستیم و تا به اینجا بانک پارسیان با ارائه گزارشات مالی و برگزاری مجمع خود در 31 تیرماه این موضوع را اثبات کرده است. ما معتقدیم که سیستم گزارشگری مالی برای حفظ منافع سهامداران و پیش بینی منافع برای ورود سهامداران جدید به بازار الزامی و واجب است و این انتظار از مقام ناظر می رود که به چنین موضوعاتی توجه بیشتری نشان دهند. نقد شوندگی بانک پارسیان نیز به نظر خوب و در شرایط مساعدی قرار دارد. این بانک به لحاظ نقد شوندگی و سودآوری در شرایط خوبی است. امیدواریم تا این شرایط برای بانک پارسیان بهتر و بهتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که بدهکار 1000 میلیاردی بانک در چه مرحله ای قرار دارد، گفت: چالش مربوط به معوقات، چالش بزرگی است که تمامی بانک های ایران با آن مواجه هستند. ضمن اینکه این موضوع تنها به ایران مربوط نیست و به سایر کشورهای اروپایی نیز باز می گردد. بعد از رفع تحریم ها و تغییرات شبکه بانکی ما در حوزه شناخت و ارائه معوقات کارهای بزرگی کرده ایم، و افشائات لازم را نیز صورت داده ایم. برای چنین موضوعی ساختار جدید و دقیقی گذاشته ایم که این پرونده در حوزه بازرسی قوه قضائیه قرار دارد و به هر شکل ممکن دادگاه توافقات اصلی و کلی را انجام داده و امیدواریم نیز نتیجه بدهد. ضمن اینکه اعداد و ارقام این معوقات بیش از 1000 میلیارد بوده و در مراحل بازپرسی خودش قرار دارد.

وی در ادامه در خصوص افزایش سرمایه بانک و دلیل توقف این نماد عنوان کرد: برنامه بانک پارسیان برای افزایش سرمایه بدین صورت بود که همراه به مجمع سالانه، مجمع افزایش سرمایه را تشکیل دهد اما این موضوع عملی نشد و درحال حاضر سازمان بورس فرصت دوماهه ای برای افزایش سرمایه به بانک داده تا مجمع افزایش سرمایه خود را تشکیل دهد.

پرویزیان در خصوص شفاف سازی هزینه معوقات گفت: اوضاع core بانک ها به صورتی است که به دلیل بالا بودن نسبت نرخ سود بانک نسبت به مجموع درآمدها، شرایط مناسبی ندارد. نرخ سود پرداختی به سپرده ها نرخ بالایی است و ما ناچاریم برخی هزینه ها مثل ذخیره را در صورت های مالی نشان دهیم. ناچاریم تا سود تسهیلات را نیز به موقع پرداخت کنیم. با تمام این موضوعات در چند ماهه گذشته بانک ها تلاش کرده اند تا هزینه ها را کاهش دهند و به تعادل برسند.

وی افزود: کاهش نرخ ذخیره بانکی از 13 درصد به کمتر از این مقدار نیز اقدامی است که بانک مرکزی برای حمایت از بانک ها انجام داده. این نرخ برای بانک پارسیان به رقم 10.7 درصد رسیده و آثار آن را در صورت های مالی مشاهده خواهید کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اختلافات ارزی سال های 90 و 91 که بایستی حسابرسی می شد، در حال انجام است و مدارک تحویل بانک مرکزی شده است. قولی که بانک مرکزی به بانک پارسیان داده برای آخر آذرماه است. رقم این اختلاف قابل توجه می باشد و در صورت رفع آن و اعلام نتیجه حسابرسی ارزی، وضعیت بانک بهتر خواهد شد.

مدیرعامل بانک پارسیان در خصوص موسسه ثامن الحجج تصریح کرد: بانک پارسیان عاملیت سازمان دهی این مجموعه را داشته و 91 درصد از این کار را نیز به انجام رسانده است. خوشبختانه بانک پارسیان با حمایت دستگاه های نظارتی توانست عاملیت این بانک را به خوبی انجام دهد. بانک پارسیان نیز در پروژه های نفت و انرژی حضور داشته و دارد . تعداد شعب بانک از 300 شعبه به 450 شعبه افزایش خواهد یافت. تسهیلات و وام های زیادی برای انواع فعالیت ها از جانب بانک داده خواهد شد.

وی در پایان گفت: فعالیت های دانش بنیان نیز توسط بانک گسترش خواهد یافت و همان طور که گفته شد بانک پارسیان در حوزه طرح های ملی مانند نفت و گاز جزو بانک های فعال محسوب می شود و تا به اینجا نیز موفق عمل کرده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24