Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در حال حاضر گندله کیلویی ٧٠تومان از شرق کشور حمل می شود و بامصرف سالیانه ١.۵میلیون تن گندله، حدود ١٠٠میلیارد تومان هزینه حمل خواهیم داشت. این هزینه حمل تا شرق کشور یعنی، چادرملو و گل گهر تا سایت فولاد خراسان به ٣٠درصد تقلیل پیدا می کند آن هم با راه اندازی کنسانتره آهن سنگان که انتفاع ٧٠میلیارد تومانی در هزینه ها ایجاد خواهد شد...

دو خبر مهم از فولاد خراسان/رسیدن به سنگ آهن و صادرات شمش+تحلیل خبر

بورس24 : مجتمع فولاد خراسان با بهره برداری از کارخانجات نورد سبک فولاد ساختمانی به ظرفیت 550 هزار تن ، فولادسازی بیلت به ظرفیت 630 هزار تن و 2 واحد احیاء مستقیم هر یک به ظرفیت 800 هزار تن در سال می رود تا با احداث واحدهای توسعه در حال اجرای خود شامل فولادسازی شماره 2 به ظرفیت 720 هزار تن ، گندله سازی به ظرفیت 5.2میلیون تن و کنسانتره 5.2 میلیون تنی و برنامه احداث توسعه های فولادسازی و نورد،قطب سوم فولاد کشور را تثبیت نماید.طرح فولاد سازی شماره دو این شرکت تا ماه آینده راه اندازی شده و تا سال آینده قابل بهره برداری است.همچنین با راه اندازی واحد کنسانتره این شرکت حلقه مفقوده فولاد خراسان تکمیل شده و شرکت در تامین خوراک هم خودکفا خواهد شد.

سید حسین احمدی، مدیر عامل فولاد خراسان در خصوص وضعیت طرح های توسعه شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: خط تولید کنسانتره به طور دقیق در تیر ماه 96 راه اندازی خواهد شد و طبیعتا تا پایان سال طول می کشد که به ظرفیت کامل برسد. در نتیجه در نیمه دوم سال آینده از نظر تامین گندله خود کفا خواهیم شد.

وی افزود: در حال حاضر گندله کیلویی 70تومان از شرق کشور حمل می شود و بامصرف سالیانه 1.5میلیون تن گندله، حدود 100میلیارد تومان هزینه حمل خواهیم داشت. این هزینه حمل تا شرق کشور یعنی، چادرملو و گل گهر تا سایت فولاد خراسان به 30درصد تقلیل پیدا می کند آن هم با راه اندازی کنسانتره آهن سنگان که انتفاع 70میلیارد تومانی در هزینه ها ایجاد خواهد شد.

فولادسازی شماره 2، هم وارد مدار شد

به گفته وی،کارخانه فولاد سازی شماره 2 شرکت تا یک ماه آینده راه اندازی می شود و امیدواریم بتوانیم در اوایل سال آینده از این واحد بهره برداری نمائیم.

مدیرعامل «فخاس» در پاسخ به این سوال که منابع تامین سنگ آهن برای سال آینده از چه مناطقی خواهد بود؟ گفت: با توجه به قرارداد شرکت با ایمیدرو، ما می توانیم طبق تعهد ایمیدرو خوراک سنگ آهن را تا سه سال آینده از واحد های تابعه در سنگان خریداری نماییم تا با راه اندازی کارخانه کنسانتره، در سال 97 خود کفا شویم.در واقع سنگان پروژه 600میلیارد تومانی است که انتهای سال 97 راه اندازی خواهد شد.

شمش؛ هم صادراتی شد

مدیر عامل فولاد خراسان با اشاره به میزان صادرات شرکت عنوان کرد: فروش صادراتی شرکت بالغ بر 15درصد محصولات بوده و برنامه شرکت صادرات به میزان 20 درصد است.ما در سال آینده با افزایش ظرفیت فولاد سازی چندان افزایشی در صادرات نخواهیم داشت اما امیدواریم علاوه بر میلگرد صادراتی، در صادرات شمش هم حرفی داشته باشیم. کیفیت شمش فولاد خراسان بسیار خوب است و از استاندارد مناسبی برخوردار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در کشورهای حاشیه خلیج فارس و مناطق دور تر بازار یابی کرده ایم.لذا در سال آینده ما نیز از صادر کنندگان شمش خواهیم بود.

کاهش تولید؛ برای جلوگیری از خواب سرمایه

این مقام مسئول در فولاد خراسان دلایل افت تولید را جلوگیری از خواب سرمایه دانست و گفت: افت تولید و فروش 9ماهه امسال نسبت به سال گذشته ، به دلایل فنی نبوده بلکه شرایط و دلایل اقتصادی ایجاب کرده که نوساناتی در خط تولید ایجاد شود. به طور مثال با افزایش صادرات به سمت ریز بار می رویم یعنی میلگرد های سایزهای 10، 12، 14 مشتری پسند صادر می کنیم.

وی افزود: همچنین وقتی بازار جواب بگو نیست و عرضه بیشتر از تقاضا است مجموعه واحد های فولادی که در تعامل با انجمن فولاد کشور هستند تلاش می کنیم که در مقاطع کوتاه تولید را تنظیم نماییم که از رسوب کار جلوگیری کنیم. خواب سرمایه زیان وضرر به سهامداران است و بهترین راه تنظیم تولید است اما همواره بالای ظرفیت تولیدی بوده ایم و زیر ظرفیت نرفته ایم.

بنیادی نگر:

رشد قیمت فروش که هم راستا با افتتاح طرح های توسعه ای شده است باعث افزایش انتظارات آتی در فولاد خراسان شده است سهمی که در بازار تنها 2 درصد سهام شناور داشته و با نوسانات بالایی همراه می باشد.

این شرکت در عملکرد 6 ماهه 78 درصد از بودجه خود را پوشش داده و با توجه به روند رو به رشد قیمت فروش محصولات شرکت انتظار تعدیل مثبت خوبی از شرکت تا پایان سال می رود.

همچنین سود سال 96 هم با توجه به افتتاح طرح توسعه و قیمت های بالای فروش به نظر می رسد در سطوح خوبی اعلام شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24