Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مراسم معارفه شرکت ریل سیر کوثر صبح امروز برگزار شد.

«حسیر» به اهالی بازار سرمایه معرفی شد

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ این شرکت که نماد آن در بازار عادی فرابورس درج شده، برنامه انعقاد قرارداد ۲۷ دستگاه واگن مسافری با شرکت واگن پارس را دارد. مشابه همین قرارداد هم با یک شرکت اروپایی بسته خواهد شد. شرکت قصد دارد قرارداد ۳۰۰ دستگاه واگن لبه بلند با واگن سازی پارس منقعد کند. همچنین انعقاد قرارداد ۱۵۰۰ دستگاه واگن از سازندگان آسیای میانه با امیدواری دریافت تسهیلات از فروشنده در برنامه شرکت است.

مسیرهای ریل سیر کوثر عبارت است از: مشهد - تهران، مشهد - بندرعباس، مشهد - یزد، مشهد – سیرجان.

پوشش شش ماهه این شرکت ۶۵ درصد بوده است. بازسازی ۳۰ دستگاه واگن آلمانی که ۱۰ عدد آن در حال حاضر اجرایی شده، ۱۰ عدد دوم بهمن ماه شروع به کار خواهد کرد و ۱۰ عدد سوم نیمه اول سال آینده اجرایی خواهد شد، در برنامه شرکت است.

خبر تکمیلی...

جلسه معارفه شرکت ریل سیر کوثر در فرابورس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ابولقاسم سعیدی نائب رئیس هیئت مدیره شرکت در خصوص وضعیت صنعت راه آهن گفت: صنعت ریل در جهان حدودا عمر 200 ساله دارد. اما در ایران با تاخیر 110 تا 120 ساله و از طریق تشکیل وزارت راه آهن شروع به کار کرد. اولین خط راه آهن در سال 1316 مورد بهره برداری قرار گرفت. صنعت حمل و نقل ریلی صنعت بالقوه ای بوده و جای رشد دارد. طول شبکه ریلی 10500 کیلومتر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در راه آهن کشور 2200 واگن مسافری و 25000 دستگاه واگن باری وجود دارد. از سال 1380 در کشور شروع به واگذاری واگن ها به بخش خصوصی شد، به گونه ای که راه آهن در حال حاضر تقریبا هیچ گونه فعالیت حمل و نقلی ندارد و تمامی آن ها واگذار شده اند. ایران از نظر وسعت در رتبه 18 ام جهانی قرار دارد و از نظر توسعه یافتگی ریلی در رتبه 48 ام قرار دارد که این به معنای عقب بودن ایران از توسعه یافتگی شبکه ریلی است.

وی افزود: سالیانه حدود 25 میلیون مسافر جا به جا می شود که عدم توجه به این صنعت، آن را با مشکلات مواجه کرده است. ما در ایران در هر کیلومتر خاک حدود 4.2 متر شبکه ریلی داریم که از آن به نام چگالی ریلی یاد می شود. چگالی ریلی در ایران بسیار پایین بوده و باید به حداقل استانداردهای لازمه برسد. سهم قیمت تمام شده در حمل و نقل عدد قابل توجهی بوده و این رقم در ایران بالای 50 درصد تخمین زده شده است در حالی که این رقم در ژاپن 7 درصد بوده، این مسئله به معنای رقم بالای بهای تمام شده است. هزینه سالیانه حمل و نقل سالیانه 15 میلیارد دلار ثبت شده است.

سعیدی بیان داشت: شرکت ریل سیر کوثر در سال 1382 به ثبت رسید؛ که صاحبان آن همه اشخاص حقیقی هستند. این شرکت در حال حاضر 37 دستگاه واگن مسافربری دارد. سالیانه حدود 400 تا 450 مسافر جا به جا می شود. این شرکت 134 واگن حمل مواد سوختی دارد که جا به جایی مواد سوختی و نیازهای شرکت را بر عهده دارد.

این مقام مسئول در خصوص فعالیت های توسعه ای شرکت عنوان کرد: در حال انعقاد قرارداد 27 دستگاه واگن مسافربری با شرکت واگن پارس هستیم. مشابه همین قرارداد با یک شرکت اروپایی نیز مذاکره می کنیم. همچنین انعقاد قرارداد 300 دستگاه واگن لبه بلند با واگن سازی پارس نیز صورت خواهد گرفت. ضمن اینکه 1500 دستگاه واگن از سازندگان آسیای میانه دریافت خواهد شد با این امید که از تسهیلات فروشنده بتوانیم استفاده نماییم.

وی گفت: در طی چند سال گذشته با افزایش قیمت بلیط ها تا 8 برابر، منجر شده تا شرکت ها سودده شوند. تعرفه حمل ریلی در ایران خیلی پایین است و به همین دلیل بازار این بخش رو به رشد می باشد. حرکت شرکت ریل سیر کوثر در مسیر مشهد تهران، مشهد بندرعباس، مشهد یزد، مشهد سیرجان بوده که طی قرارداد با راه آهن به مدت سی سال می تواند از آن استفاده کند. در حال حاضر 10 سال از آن به اتمام رسیده؛ این در حالی است که برای سایر شرکت ها این سال ها بسیار کمتر در نظر گرفته می شود.

در ادامه صادق حق شعار مدیر مالی شرکت تاکید کرد: در تلاشیم و برنامه ریخته ایم که به  هدف خود برای گسترش فعالیت هایمان برسیم. میزان سود هر سهم سالیانه سال گذشته امسال در نیمه اول محقق شد یعنی کل سود هر سهم سال گذشته به اندازه سود هر سهم شش ماهه سال جاری بود. این نشان از حرکت رو به جلوی شرکت ریل سیر کوثر دارد.

در ادامه افسانه اروجی رئیس اداره نظارت بازار فرابورس گفت: این عرضه به علت تعطیلی روز سه شنبه به چهارشنبه موکول شد و ما در روز چهارشنبه شاهد عرضه این سهم در بازار فرابورس به روش بوک بیلدینگ خواهیم بود. شرکت در بازار دوم فرابورس پذیرش خواهد شد و تعهد عرضه این سهم به میزان 10 درصد است. دامنه قیمتی این سهم از 1900 ریال تا 2090 ریال تعیین شده و متعهد خرید این سهم شرکت کارگزاری ارگ هومن است.

در ادامه این موضوع نائب رئیس هیئت مدیره در پاسخ به سوال حاضرین درباره مزیت و تمایز این شرکت به رقبای فعلی، گفت: واگن های شرکت ریل سیر کوثر جزو جدیدترین واگن ها بوده و به همین جهت نسبت به بقیه واگن ها ارجعیت دارد. تمایز ما بهبود خدمت خدمات و ارتقای کیفیت خدمات جانبی است که مورد توجه مسافران می باشد.

مهری در این خصوص تصریح کرد: برای ما همین بس که از 1.5 درصد واگن های کشور و سهم واگنی ما، حدود 2.5 درصد مسافران توسط این شرکت جا به جا می شود. این ارقام ثبت شده و کاملا واضح است.

حق شعار مدیر مالی شرکت در پاسخ به سوال حاضرین در خصوص میزان سرمایه شرکت گفت: سرمایه اولیه این مجموعه حدود 48 میلیارد تومان بوده که مطمئنا در سال های آینده برنامه افزایش سرمایه را در نظر خواهیم گرفت.

عزت آبادی سهامدار عمده شرکت درباره میزان درصد عرضه سهام در بازار بیان داشت: تعهد ما برای عرضه 20 درصد بوده که 10 درصد در نوبت اول و 10 درصد در نوبت دوم عرضه خواهد شد. اما از آن جایی که ما به سهم خود اعتقاد داریم علاقه ای به عرضه 10 درصد دوم نداریم و امیدواریم که سازمان نیز این موضوع را بپذیرد.

در ادامه حق شعار در خصوص میزان پوشش بودجه تصریح کرد: میزان پوشش شش ماهه شرکت 65 درصد بوده و پیش بینی ما برای سود هر سهم سالانه 157 ریال است. این سود حاصل از عملیات شرکت بوده و در نیمه اول 103 ریال را محقق ساخته ایم. اما در خصوص تعدیل مثبت این سهم نمی توان هنوز نظر داد. برای سال 96 این میزان سود به ازای هر سهم به رقم 200 ریال خواهد رسید.

عزت آبادی تاکید کرد: این موضوع یعنی پوشش 65 درصدی سود هر سهم به علت پیک درامدی خرداد تا شهریور بوده و باید این موضوع هم در نظر گرفته شود. هنوز در خصوص تعدیل مثبت نمی توان نظر داد. شرکت ریل سیر کوثر در بهره برداری از واگن ها پیشتاز بوده و نسبت به بقیه شرکت ها جلوتر است. ضریب اماده به کاری این شرکت بالا و در حدود 95 درصد بوده و در بخش مسافربری ضریب اشتغال به کار نیز بالاتر از سایر رقبا است.

وی ادامه داد: این شرکت در نظر دارد تا بازسازی از 30 دستگاه واگن آلمانی را انجام دهد که 10 عدد آن در حال حاضر به بهره برداری رسیده، 10 عدد دیگر تا اواسط بهمن ماه شروع به کار خواهد کرد و مابقی در نیمه اول سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: واگن های باری از پرداخت حق دسترسی برای 3.5 سال معاف هستند و در بخش مسافری نیز تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شده است اما هنوز قطعیت آن مشخص نیست. ضمن اینکه نرخ اجاره لوکوموتیو های اجاره ای از راه آهن نسبتی از درآمد بوده و به همین دلیل با میزان درآمد شرکت متغیر است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24