Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در شرایطی که بازار چندان حال و روز خوشی ندارد، انتخاب سهام مطمئن کار بسیار دشواری است.

رشد کدام گروه پایدارتر است؟

هر چند ارزش معاملات هنوز نشانی از رشد پر قدرت ندارد، اما به نظر می رسد بازار از شرایط رکودی فاصله گرفته و در 2 ماه باقیمانده از سال، روزهای سبز زیادی سپری به خود خواهد دید. البته نباید از نقش ایران خودرو در مثبت کردن روند معاملات گروه خودرویی غافل شد. ایران خودرو با انتشار اخبار واگذاری خگستر و رونمایی از دو خودروی جدید، دو روز مثبت برای خود رقم زد و انتظار می رود اخبار مثبت سریالی این سهم تداوم داشته باشد. چرا که در ذهن بسیاری از سهامداران، رشد بازار به رشد گروه خودرو گره خورده است. 

حمید علما کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس24 در پیش بینی روند آتی بازار سرمایه و گروه های پیشرو بیان کرد: با توجه به شرایط کلی بازار، سرمایه گذاری در گروه فولادی را مناسب تر از سایر گروه های بازار می دانم؛ چرا که در این بخش با مازاد ظرفیت روبرو نیستیم و هزینه واردات به میزانی است که واردات محصولات فولادی خصوصا انواع ورق فولاد جذاب به نظر نمی رسد. با در نظر گرفتن روند قیمت های جهانی و حجم تقاضا، گروه فولادی و تولیدکنندگان انواع ورق فولاد پتانسیل رشد بیشتری دارند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که "آیا برای گروه خودرویی رشدی متصور هستید؟" اظهار داشت: ممکن است سهام این گروه در روزهای آتی نوسانات مثبتی پشت سر بگذارند؛ ولی به سبب استفاده زیاد از اهرم بدهی، صورت های مالی خودروسازان مشکلات اساسی دارد و این مشکلات در کوتاه مدت بر طرف نخواهد شد. هزینه های مالی سنگین این شرکت ها، سودآوری شرکت ها را تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین به اعتقاد من حتی اگر گروه خودرویی رشدی داشته باشد، این رشد پایدار نخواهد بود و پس از مدتی مجددا شاهد افت قیمت ها و نزول قیمت ها خواهیم بود.

منبع خبر: سازمان خبری و تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24