Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برخی تصور می­ کنند، رونق باید به شکل افزایش شدید قیمت مسکن، اتفاق بیفتد در حالی که، دوره رشد حبابی قیمت مسکن همزمان با خروج بازار از رکود سپری شده است و در حال حاضر دلیلی برای جهش قیمت مسکن وجود ندارد...

حسین عبده تبریزی به دلواپسان بازار ملک جواب داد !

حسین عبده تبریزی، اقتصاددان و صاحب نظر بازار مسکن درباره جوسازی گروهی از فعالان بازار ملک که مدام از «متوقف ماندن بازار مسکن در رکود» سخن می­ گویند، اعلام کرد: حس رکود در بازار مسکن، برداشت غلط ناشی از انتظار غیرواقعی از تغییر شرایط در این بازار است!

به گزارش بورس24 ،عبده تبریزی با تاکید بر این که ساختار بازار مسکن نسبت به سال­ های گذشته تغییر پیدا کرده است، افزود: برخی تصور می­ کنند، رونق باید به شکل افزایش شدید قیمت مسکن، اتفاق بیفتد در حالی که، دوره رشد حبابی قیمت مسکن همزمان با خروج بازار از رکود سپری شده است و در حال حاضر دلیلی برای جهش قیمت مسکن وجود ندارد.

این اقتصاددان با بیان این که آمار مربوط به صدور پروانه های ساختمانی و حجم معاملات خرید آپارتمان و همچنین میزان ثبت نام خانه­ اولی ها در صندوق پس انداز مسکن یکم همگی نشان از پایان رکود مسکن و شروع دوره اولیه رونق یا همان پیش رونق است، گفت:‌ در شرایط فعلی، چون که نبض معاملات در اختیار تقاضای مصرفی وجود دارد، دلیلی برای افزایش شدید قیمت مسکن و شکل گیری حباب وجود ندارد.

عبده تبریزی با بیان این که، عرضه مازاد در بازار مسکن و همچنین کاهش نرخ رشد تقاضای جدید سالانه، جلوی افزایش قیمت مسکن را گرفته است، گفت: انتظار می­ رود سال آینده، قیمت مسکن حول و حوش نرخ تورم، نوسان کند.

در حال حاضر تقاضای ناشی از ازدواج در بازار خرید و اجاره مسکن از بالای یک میلیون خانوار در اوایل دهه 90 به حدود 700 هزار خانوار در سال کاهش پیدا کرده است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24