Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در شرایط فعلی، ادامه‌ حضور روحانی در مقام رئیس جمهوری برای بازار سرمایه بهتر است، چرا که به معنای تداوم سیاست‌ها است. به علاوه، باید به این مساله نیز توجه داشت که سایر کاندیداها هنوز برنامه‌ای برای بازار سرمایه اعلام نکرده‌اند.

کدام نامزد ریاست جمهوری برای بورس آینده بهتری می سازد؟/ پاسخ عبده تبریزی را بخوانید

دکتر حسین عبده تبریزی عضو شورای عالی بورس در خصوص اینکه کدام یک از نامزدهای فعلی می‌تواند برای بازار سرمایه شرایط بهتری را به ارمغان آورد، به بورس24 گفت: باید برنامه‌های سایر نامزدهای ریاست جمهوری مد نظر قرار گیرد و آنها مواضع خود را در این خصوص اعلام کنند. در شرایط فعلی، ادامه‌ حضور دکتر روحانی در مقام رئیس جمهوری برای بازار سرمایه بهتر است، چرا که به معنای تداوم سیاست‌ها است. به علاوه، باید به این مساله نیز توجه داشت که سایر کاندیداها هنوز برنامه‌ای برای بازار سرمایه اعلام نکرده‌اند. بعضی از آنها مواضعی اعلام داشته‌اندکه بوی رقابت و بازار رقابتی از آن برنمی‌آید.

وی ادامه داد: اهالی بازار سرمایه از عملکرد این بازار در سال‌های اخیر چندان راضی نبوده‌اند که به گمان من بخش بزرگی از این عدم‌رضایت به وضعیت در بخش واقعی اقتصاد برمی‌گردد. بنابراین، حباب‌هایی که در دو دولت قبلی تشکیل شده بود، به‌ناچار در دولت یازدهم ترکید و به تعداد قابل‌ملاحظه ای از سرمایه‌گذاران زیان وارد کرد. بعضی از سرمایه‌گذاران براستی آسیب جدی دیدند.

عبده تبریزی گفت: طبعا سهامداران بازارسرمایه عامل اساسی ضعف بازار را نرخ بالای سود بانکی می‌دانند که باعث حرکت منابع به سمت بازارهای غیر بورس شده و تقاضا در بازار سهام را تضعیف کرده است. بنابراین، دولت آتی باید اقدامات عاجلی در عرصه‌ اصلاح نظام بانکی و تجدید ساختار بانک ها با اولویت اصلاح نرخ سود بانکی به عمل آورد. از آنجا که سایر نامزد‌ها هنوز در مورد آمار‌های کلان اقتصاد از قبیل تورم ، نرخ ارز و سود بانکی نکاتی را عرضه نکرده‌اند، نمی‌توان در مورد آنچه آنها در بازار سرمایه خواهند کرد، قضاوتی داشت. باید به دولت فعلی برای دوره‌ چهار ساله دوم فرصت داد تا اقدامات اصلاحی خود را تکمیل کرده و بازار سهام را به موقعیت برتری ارتقا دهد.

وی در پایان گفت: اقدامات اصلاحی انجام‌شده در بازار به‌ویژه در هفته‌های اخیر باید در سال‌های آتی ادامه یابد و بالاخص در مورد سالم‌سازی بازار و دور نگه‌داشتن آن از حوزه‌های فساد اقدامات اساسی‌تری صورت گیرد. این حوزه‌ای است که ریاست سازمان و اعضای شورا سخت بر آن تاکید دارند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24