Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در واقع ارزیابی کلی عملکرد دولت در ۴ سال گذشته مانند این است که بخواهیم از یک دریچه کوچک به اقتصادی بزرگ نگاه کنیم و به همین دلیل ممکن است ارزیابی ما درست نباشد. زیرا برای ارزیابی دولت روحانی لازم است تمام نقصان هایی که کشور در سالهای قبل متحمل شده مورد بررسی قرار گیرد اما آنچه که مشخص است این است که روحانی مسیر درستی را در پیش گرفته است.

تحصیلکرده های اقتصاد به چه کسی رای می دهند؟

مجید بهرامی مدیر گروه توسعه مالی مهر آیندگان که به عنوان بازوی اجرایی معاملات سهام کل مجموعه صندوق نفت فعالیت می کند در خصوص انتخابات و تاثیر آن بر اقتصاد و بورس به بورس24 گفت: قطعا اینکه در انتخابات ریاست جمهوری چه شخص و حزبی پیروز شوند نقش بسیار مهمی بر وضعیت اقتصاد کشور و به تبع بازار سرمایه دارد. اگر روحانی برنده انتخابات باشد با توجه به روندی که در سالهای اخیر در حوزه اقتصاد کشور دنبال کرده قطعا ریسک های سیاسی و اقتصادی نسبت به قبل کاهش خواهد یافت اما اگر نماینده های حزب های مخالف مانند رییسی و قالیباف رای بیاورند با توجه به اینکه تجربه ای در زمینه سیاست های خارجی ندارند احتمالا کشور با ریسک های بیشتری همراه خواهد شد. اکثر صحبت های این دو نامزد انتخاباتی عامه پسند است تا اینکه علم گرا و اقتصاد پسند باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به انتظاراتی که نسبت به تیم های مقابل روحانی در زمینه افزایش نرخ ارز و رشد تورم وجود دارد ممکن است شرکت های صادرات در بازار بورس رشد شارپی داشته باشند اما نباید فراموش کرد که احتمالا در این صورت مشکلاتی که بورس در سالهای قبل از روحانی با آن مواجه بود تکرار خواهد شد.

او تاثیر پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را بر بورس اینچنین تشریح کرد: اگر روحانی برنده انتخابات باشد ممکن است بازار در هفته های اول پس از انتخابات شدیدا مثبت شود اما پس از آن آرام خواهد گرفت و روند معقولی را تجربه خواهد کرد اما اگر حزب های مخالف روحانی پیروز شوند با توجه به اینکه احتمال بوجود آمدن تورم وجود دارد ممکن است در هفته های اول شاهد ریزش بورس باشیم و پس از آن ممکن است رشد شدید بازار سهام اتفاق بیفتد. در واقع پیروزی این حزب ها در انتخابات ممکن است تجربه دوران ریاست جمهوری قبلی را تکرار نماید. بنابراین پیامدهایی که انتخابات بر بورس دارد می تواند کاملا متفاوت باشد.

آهسته و پیوسته

بهرامی در ادامه درباره ارزیابی عملکرد دولت روحانی اظهار داشت: در واقع ارزیابی کلی عملکرد دولت در 4 سال گذشته مانند این است که بخواهیم از یک دریچه کوچک به اقتصادی بزرگ نگاه کنیم و به همین دلیل ممکن است ارزیابی ما درست نباشد. زیرا برای ارزیابی دولت روحانی لازم است تمام نقصان هایی که کشور در سالهای قبل متحمل شده مورد بررسی قرار گیرد اما آنچه که مشخص است این است که روحانی مسیر درستی را در پیش گرفته است.

وی افزود: قطعا دولت روحانی در 4 سال گذشته با ایرادها و نقص هایی همراه بوده مثلا در حوزه بانکها شاید بهتر بود که تصمیمات یکسال اخیر دولت در دوره یک سال اول ریاست جمهوری اتفاق می افتاد تا وضعیت بانکها زودتر اصلاح می شد اما به طور کلی باید گفت که برای ارزیابی عملکرد دولت روحانی باید تمامی جوانب را سنجید.

او در ادامه به تیم روحانی اشاره کرد و گفت: دولت روحانی دارای تیم بسیار خوبی است. با تمام ایراداتی که می توان به عملکرد این دولت وارد کرد اما اقدامات آنها قطعا زیرساختی بوده و بدون شک تاثیر مثبت نتایج آن به زمان بیشتری نیاز دارد. ممکن است راهی که دولت روحانی آغاز کرده آهسته و پیوسته باشد و به آهستگی چرخ دنده های مملکت را به حرکت در آورده باشد اما پیش زمینه ای برای رشد آینده فراهم شده است.

مردم باید هزینه اشتباهات خود را بدهند

مدیر سرمایه گذاری صندوق نفت با انتقاد از مردم ابراز داشت: متاسفانه از لحاظ فرهنگی می توان انتقادی را به مردم ما وارد کرد و آن هم این است که مردم وقتی کار اشتباهی را انجام می دهند حاضر نیستند هزینه های آن را قبول کنند. اگر کشور ما در سالهای اخیر با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرده که ریشه آن تصمیمات دولتی بوده همین مردم بودند که پای صندوق های رای رفتند و دولت های منتخب خود را رقم زدند. بنابراین بهتر است اشتباهات خود را بپذیریم و هزینه آن را بدهیم.

وی اذعان کرد: هزینه ای که مردم اکنون باید بخاطر اشتباهات گذشته خود در زمینه انتخابات دولت بدهند این است که صبر کنند تا ویرانی های کشور آباد شود.

او با اشاره به فعالان بازار بورس تاکید کرد: مطمئنا غالب قشر تحصیلکرده در زمینه های اقتصادی و مالی به روحانی رای خواهند داد. زیرا با اعداد و ارقام و استناد سر و کار دارند و متوجه اقدامات زیربنایی دولت روحانی هستند.

بازخوردهای وضعیت اقتصاد

بهرامی افزود: در سال های گذشته وضعیت اقتصادی کشور نابسامان بوده و بورس به عنوان دماسنج اقتصادی بازخوردهای این شرایط را نشان داده است. شرکتهای بورسی به دلیل مشکلاتی که با آن روبرو هستند در سالهای گذشته سودآور نبودند و همین امر موجب تضعیف بازار سرمایه شده است. اما نباید فراموش کرد که تیم روحانی به گونه ای سعی در مرتفع سازی این مشکلات داشته که از ریشه حل شود. بنابراین نتیجه این اقدامات در بلند مدت مثبت خواهد بود.

این مدیر سرمایه گذاری در پایان به سه مبحث مهم در اقتصاد کنونی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نرخ ارز، یارانه ها و وضعیت بانک ها سه محور اصلی و مهم در بحث اقتصاد به شمار می روند. پیش بینی می شود در صورتی که روحانی رییس جمهور 4 سال آینده باشد در خصوص این موارد تصمیماتی خواهد گرفت که ضربتی تر و سرعتی تر باشد زیرا قصد دارد به وعده هایی که داده عمل نماید. از سوی دیگر تحقق کامل وعده هایی که تا کنون بخشی از آنها محقق شده به لحاظ ثبت در کارنامه دولت نیز ارزش بالایی خواهد داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • fereidoon agazadeh
    fereidoon agazadeh

    قائدتا باید به دولت فعلی زمان بیشتری داده شود تا برنامه ریزی هائی که انجام داده است را به ثمر برساند

    7 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24