Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

معاون سرمایه گذاری شرکت ارزش آفرینان فدک سهامدار عمده ریل پرداز سیر در خصوص مصاحبه اخیر معاون راه آهن و تاثیرات آن بر صنعت حمل و نقل ریلی به بورس ٢۴ گفت: در گذشته شرکت های حمل و نقل ریلی موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بودند و بر اساس برنامه ششم توسعه شرکت های حمل و نقل ریلی از پرداخت آن معاف هستند،اتفاقی که افتاده است و از چند سال پیش پیگیر این موضوع بودیم خوشبختانه به قانون تبدیل شد و مالیات بر ارزش افزوده صنعت حمل و نقل ریلی حذف شد...

خبر مهم برای «حریل» ، «حسیر» و حمل و نقل ریلی ها / خداحافظی با مالیات بر درآمد و ارزش افزوده...

بورس24 : «معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن گفت: در برنامه ششم توسعه، خدمات حمل‌ونقل ریلی از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف شدند؛ اما سازمان مالیاتی کشور نقطه ‌نظراتی در این زمینه دارد که راه‌آهن با وجود این نظرات، در حال عمل کردن به این مقررات جدید است.

به گفته نورالله بیرانوند ، براساس برنامه ششم توسعه که توجه به حمل‌ونقل ریلی مشابه مناطق محروم در آن دیده شد نیز، بخش ریلی تا 10 سال از مالیات بر درآمد هم معاف شده است. بنابراین مشوق‎های مالیاتی خوبی برای رشد صنعت ریلی و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این صنعت در نظر گرفته شده است.»

سید یاسر شریعت معاون سرمایه گذاری شرکت ارزش آفرینان فدک سهامدار عمده ریل پرداز سیر در خصوص مصاحبه اخیر معاون راه آهن و تاثیرات آن بر صنعت حمل و نقل ریلی به بورس24 گفت: در گذشته شرکت های حمل و نقل ریلی موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بودند و بر اساس برنامه ششم توسعه شرکت های حمل و نقل ریلی از پرداخت آن معاف هستند،اتفاقی که افتاده است و از چند سال پیش پیگیر این موضوع بودیم خوشبختانه به قانون تبدیل شد و مالیات بر ارزش افزوده صنعت حمل و نقل ریلی حذف شد.

شریعت گفت: قاعدتا حذف مالیات بر ارزش افزوده به صورت مستقیم بر سود وزیان شرکت ها اثر گذار نخواهد بود. طبیعتا ارزش افزوده در محاسبه درآمد و بهای تمام شده منظور می شد و در حال حاضر این مالیات از هر دو طرف حذف می شود، هم از طرف هزینه و هم از طرف درآمد.

معاون سرمایه گذاری ارزش آفرینان فدک ادامه داد:پس از حذف ارزش افزوده از صورت های مالی شرکت ها اتفاقی که می افتد افزایش رقابت پذیری نرخ های حمل و نقل است، یعنی اگر در گذشته شرکتی با احتساب ارزش افزوده باید به ازای هر تن کیلو متر 60 تومان تعرفه حمل دریافت می کرد ، در حال حاضر پس از حذف ارزش افزوده این درصد حذف شده و حمل بار با نرخ های کمتری نیز می تواند همان سود آوری را داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین قیمت رقابتی حمل و نقل کاهش پیدا می کند و سهم بازار بیشتری را از جاده خواهد گرفت و می توان این انتظار را داشت که افزایش سهم بازار این گروه افزایش خواهد داشت و همین موضوع منجر به افزایش فروش،درآمد و نهایتا سود خواهد شد.

شریعت ادامه داد: روز گذشته نیز خبری شنیده شد که غیر از حذف مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر درآمد نیز حذف خواهد شد، (معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن راه آهن براساس برنامه ششم توسعه که توجه به حمل‌ونقل ریلی مشابه مناطق محروم دیده شد نیز، بخش ریلی تا 10 سال از مالیات بر درآمد هم معاف شده است. بنابراین مشوق‎های مالیاتی خوبی برای رشد صنعت ریلی و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این صنعت در نظر گرفته شده است) که در صورت عملیاتی شدن این موضوع مالیات شرکت های حمل و نقل ریلی صفر خواهد شد، بر اساس قانون مالیات شرکت ها موظفند 20 تا 25 درصد مالیات پرداخت کنند و این هزینه صفر می شود. 

وی گفت: دستور العمل قانونی این موضوع را ندیده ام اما اگر این اتفاق بیفتد تاثیر گذاری خوبی بر صنعت خواهد داشت و سود آوری شرکت های حمل و نقل ریلی به میزان مالیاتی که پرداخت می کردند اضافه خواهد شد. البته باید جزیئات این خبر بررسی شود که این مشوق مربوط به طرح های توسعه و آتی است یا نه برای وضعیت و ناوگان فعلی نیز می تواند مد نظر قرار بگیرد اما احتمالا این مشوق ها برای سرمایه گذاری های جدید خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24