Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : بازار سرمایه در آبان ماه با روند اصلاحی همراه بود. شاخص کل در دومین ماه از پاییز امسال ۵.۵ واحد ریزش کرد و از ارتفاع ١٨۵ هزار واحد با حدود ١٠ هزار واحد افت به ارتفاع ١٧۵ هزار واحدی رسید. در میان ۴۶ صنعت فعال در بازار سرمایه ۴۶ صنعت بازدهی منفی داشتند. سه صنعت بدون بازدهی به کار خود خاتمه دادند اما ١٩ صنعت با رشد همراه شدند.

پربازده ترین و کم بازده ترین سهم ها و صنایع آبان ماه را بشناسید

بورس24 : بازار سرمایه در آبان ماه با روند اصلاحی همراه بود. شاخص کل در دومین ماه از پاییز امسال 5.5 واحد ریزش کرد و از ارتفاع 185 هزار واحد با حدود 10 هزار واحد افت به ارتفاع 175 هزار واحدی رسید.

در میان 46 صنعت فعال در بازار سرمایه 46 صنعت بازدهی منفی داشتند. سه صنعت بدون بازدهی به کار خود خاتمه دادند اما 19 صنعت با رشد همراه شدند.

پربازده ترین صنایع

پربازده ترین صنعت بازار در آبان ماه زراعت و خدمات وابسته بود. سه نماد در این صنعت فعال هستند که بازدهی دو نماد مثبت و قابل توجه بود اما دیگری بازدهی منفی داشت. شرکت های کشت و صنعت و دامپروری پارس با نماد زپارس و آینده سازان بهشت پارس با نماد آینده رشد مناسبی را تجربه کرند اما کشت و صنعت آبشیرین متحمل افت قیمت شد.

محصولات چوبی با تک نماد چفیبر دومین صنعت پربازده آبان ماه بود. فیبر ایران توانست در آبان ماه با رشد قیمت همراه شود.

اطلاعات و ارتباطات توانست عنوان سومین صنعت پربازده آبان ماه 97 را به خود اختصاص دهد. در این صنعت سه نماد اوان، های وب و اپرداز فعالیت دارند که بازدهی هر سه مثبت بود.

اما چهارمین صنعت پربازده آبان ماه استخراج سایر معادن بود که در این صنعت نماد کماسه به تنهایی فعالیت می کند و دستگاه های برقی نیز پنجمین صنعت پربازده آبان ماه شناخته شد. در این صنعت نمادهای بایکا و بکام بازدهی مثبت داشتند اما قیمت سهام بکاب، بالبر و بتک متحمل افت شد.

کم بازده ترین صنایع

در ماهی که گذشت میانگین بازدهی 11 صنعت منفی تر از بازدهی شاخص کل بود. صنایع خرده فروشی، عمده فروشی و فرآورده های نفتی در آبان ماه به ترتیب متحمل بیشترین افت ارزش شدند. شرکت های فروشگاه رفاه با نماد رفاه و قاسم ایران با نماد قاسم دو نماینده صنعت خرده فروشی در بازار سرمایه هستند که در میان سایر صنایع بیشترین بازدهی منفی را به همراه داشتند.

صنعت عمده فروشی با تک نماد تاپکیش عنوان دومین صنعت کم بازده را به خود اختصاص داد. پس از آن صنعت فرآورده های نفتی سومین صنعتی بود که متحمل بیشترین افت و کسب بیشترین بازدهی منفی شد. در این صنعت نمادهای پالایشی با افت قیمت مواجه شدند و شزنگ، شرانل، شبهرن، شنفت و شسپا نیز متحمل کاهش شدند. با وجود این که نماد ونفت بیش از 22 درصد بازدهی مثبت داشت اما میانگین بازدهی این صنعت منفی بود.

بیشترین افت قیمت را کدام شرکت ها داشتند؟

اما از میان 565 نماد فعال در بازار سرمایه و از بین کلیه شرکت ها پرمیت با 39 درصد بیشترین بازدهی منفی را کسب کرد. بهای سهام بهسرام نیز 39 درصد کاهش یافت. شسم، بیمه آرمان، بیمه سینا و کیمیدارو نیز در گروه کم بازده ترین های آبان ماه قرار گرفتند و متحمل بیش از 30 درصد افت ارزش شدند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24