Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

توسعه بازار سرمایه، به طور قطع منجر به توسعه ایران خواهد شد زیاد متفاوت ظاهر شدن شرکت ها در نمایشگاه را نمی پسندم مردم برای حفظ ارزش پول خود بورس را انتخاب کرده اند انگیزه ایجاد شده برای مخاطبان در ۴ روز هفته گذشته هویدا بود محمدعلی شریفی نیا، مدیر عامل کارگزاری مبین سرمایه طی سخنانی در گفتگو با خبرنگار بورس ٢۴، اظهار داشت، فاینکس اتفاق خوبی است، که در آن هم مخاطبان نا آشنا با بازار سرمایه فرصت حضور و آموزش پیدا می کنند و هم فرصت دیدار رو در رو با مشتری های کارگزاری ها ایجاد می شود، که...

مدیر عامل کارگزاری مبین سرمایه: افزایش آگاهی مردم نسبت به بورس با رویدادهایی همانند، فاینکس ممکن می شود

بورس24 : فاینکس اتفاق خوبی است، که  در آن هم مخاطبان ناآشنا با بازار سرمایه فرصت حضور و آموزش پیدا می کنند و هم فرصت دیدار رو در رو با مشتری های کارگزاری ها ایجاد می شود. اینکه یک دورهمی بین فعالان بازارهای مالی و مخاطبان برقرار می شود، به طور قطع برای ما فرصت مغتنمی بود که سعی کردیم از آن بیشترین بهره را ببریم.

محمدعلی شریفی نیا، مدیر عامل کارگزاری مبین سرمایه، ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس24 ، درباره فاینکس 2019 که هفته گذشته برگزار شد، اظهار داشت: شرایط مناسبی برای فرهنگ سازی بازار سرمایه ایجاد شد،  که تلاش کردیم مردم را با بازار سرمایه و فرصت های آن آشنا کنیم.

به گفته او نمایشگاه بورس، بانک و بیمه جایی است، که شرکت های مختلف به خوبی خدمات خودشان رو برای عموم به معرض نمایش می گذارند. وی ادامه داد: در این دوره 4 روزه نیز با برگزاری کلاس های آموزشی و تحلیل هایی با حضور اساتید مطرح بازار سرمایه تلاش خود را بر این اصل گذاشتیم که بتوانیم، به آشنایی آنها به این بازار کمک کنیم.

وی تصریح کرد: شناخت و آگاهی آنها با ضررهای احتمالی نیز نکته مهمی است، که در سعی خود را بر این گذاشتیم تا در این راستا حرکت کنیم.  

او اضافه کرد: مبین سرمایه سابقه حضور ده ساله در بازار سرمایه دارد و ابتدا کار را از بورس فلزات شروع کرد. هم اکنون هم نزدیک به 4 سال و نیم است، که در بورس اوراق بهادار فعال است.

او ادامه داد: به این واسطه از حضور در رویداد فاینکس برای آموزش و آگاهی بخشی به مردم استقبال کرده و سعی کردیم، در راستای فرهنگ سازی بازار سرمایه گامی مثبت برداریم.

شریفی نیا خاطر نشان کرد: ما علاوه بر اینکه در فضای مجازی فعال هستیم، در سراسر کشور هم حضور فیزیکی داریم. در این دوره نمایشگاه هم آموزش برایمان اولویت ویژه ای داشت و استراتژی شرکت رو بر این مبنا گذاشتیم، که آموزش بهترین راه حل برای کمک به تازه واردان بازار سرمایه خواهد بود. 

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم توسعه بازار سرمایه را شاهد باشیم. باید آموزش، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی را این باره در دستور کار قرار دهیم. توسعه بازار سرمایه خود منجر به توسعه خود کشور می شود.

مدیر عامل کارگزاری مبین سرمایه تاکید کرد: من معتقدم هر چقدر مردم آگاهی داشته باشند، نسبت به بازار سرمایه، توسعه کشور هم سریع تر و هم با کیفیت تر به پیش می رود.

او اضافه کرد: ما خواسته ایم که بر روی آموزش هدف گذاری کنیم و این کار را نیز دنبال می کنیم. 

به گفته شریفی نیا نمایشگاه امسال بورس با رخداد تلخ سیل در کشور فاصله کمی داشت، اما این نمایشگاه باید برگزار می شد، چون راهکار جلوگیری از هجوم سیل نقدینگی به بازارهای موازی بازار سهام، همانند، ملک، طلا ارز و...؛ حضور مردم در بازار سهام است و این مهم با فرهنگ سازی و چنین رویدادهای ممکن است.

وی با ذکر این نکته که در زمینه نوع هزینه ها در فاینکس پیشنهادهایی داریم ارائه کرده و خواهیم کرد، افزود: ما گفتیم می آییم، درآمد زایی کنیم و از درآمد حاصل شده به عزیزان سیل کمک خواهیم کرد؛ این مهم را نیز به انجام رساندیم.   

او ادامه داد: پیشنهاد ما برای سازمان و متولیان نمایشگاه برای دوره های بعدی این است، که هزینه هایی از کارگزاران بگیرند و غرفه هایی یک دست و با کیفیت ایجاد کنند برای کارگزاری ها و شرکت ها.

شریفی نیا تاکید کرد: شرکت ها و کارگزاری ها نیز به جای بسیاری از هزینه ها برای غرفه سازی از محلی که می خواهند هزینه کنند بیایند، فوکوس کاری خود را بر روی آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی مردم بگذارند.

او افزود: با کاهش هزینه پول خود را صرف ارائه بهتر خدماتشان کرده  و کاری کنند مردم بیایند و بورس را یاد بگیرند و با آن آشنا بشوند. 

شریفی نیا گفت: نمایشگاه صنعت مالی در آلمان که برگزار می شود، تمامی غرفه ها همیشه به شکل متحد الشکل است و پک های آموزشی برایشان مورد تاکید. ما نیز با این روش می توانیم مردم را هر چه بهتر به سمت بازار سرمایه بکشیم. هم اکنون نیز این پیشنهاد را به کانون کارگزاران داده و به شکل کتبی نیز به سازمان بورس خواهیم داد.  

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، با این کار همه برد می کنند، هم کارگزاران، هم مردم و هم جامعه و بیشتر کارگزاران نیز در نمایشگاه حضور پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: امسال بازدید از فاینکس بسیار خوب بود و کار خوب سازمان بورس، که در این مهم تاثیر گذار بوده، بحث عرضه های اولیه است، که سازمان کاری کرده که این عرضه ها به همه برسد. به این گونه همان سود کوچکی که نصیب همه افراد شد، باعث گردید مردم جذب شده و به سمت بازار سرمایه بیایند.

او تاکید کرد: این کار کار خوبی بود؛ ما نیز به کسانی که پتانسیل کار در بازار سهام را دارند، همانند دانشجویان و افراد دیگر در عرضه های اولیه کمک کرده و به آنها خدمات رایگان داده و خواهیم داد. 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: چیزی که می تواند به مردم کمک کند، برای حفظ ارزش پول سرمایه گذاری در بورس است. مردم متوجه شده اند، برای حفظ ارزش پولشان باید به سراغ بازار سرمایه بیایند. به اعتقاد من در این شرایط سازمان بورس وظیفه مهمی که دارد نظارت است، که برخی شرکت ها با قصد سو استفاده و نشان دادن موضوعات خلاف واقع نتوانند به اعتماد مردم آسیب بزنند. 

شریفی نیا با یک توصیه به تازه واردان بازار سهام گفتگوی خود را به پایان رساند و تاکید کرد: بهتر است، تازه واردان بازار بر روی سهم های بنیادی وارد شوند. یا خرید صندوق هایی که آدم های حرفه ای بر روی آن کار می کنند و یا سپردن پرتفوی سهام خود به دست افراد معتمد و حرفه ای بازار همانند، شرکت های سبد گردان.    

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24