Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

پتروشیمی بوشهر در فاز ۲ عسلویه در زمینی به مساحت ۶۲ هکتار اجرا می‌شود. فاز نخست پتروشیمی بوشهر نیز که این روزها به پیشرفت ۹۶ درصدی رسیده است، در نوبت افتتاح قرار دارد.

جدیدترین آمارها از وضعیت تولید و پروژه های پتروشیمی بزرگ فرابورسی؛ مارون

بورس24 : شرکت پتروشیمی مارون یکی از بزرگترین شرکت های پتروشیمی در ایران است که آخرین تحولات و رویدادهای تولیدی و سرمایه گذاری آن اعلام شد.

سید محسن موسوی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در مورد آخرین وضعیت و تحولات پتروشیمی مارون به خبرنگار بورس24 گفت: این شرکت با توانایی تولید سالانه یک میلیون و صد هزار تن اتیلن، ۲۰۰هزار تن پروپیلن، ۳۰۰هزار تن پلی اتیلن سنگین، ۳۰۰ هزار تن پلی پروپیلن و بیش از ۴۴۳هزارتن انواع گلایکول یکی از بزرگترین شرکت های پتروشیمی در ایران و جهان است.

وی گفت: بهای تمام شده سرمایه گذاری های بلند مدت تلفیقی ۸۹۱۰ میلیارد ریال است و درآمد تلفیقی شرکت بالغ بر ۸۲۰ هزار میلیارد ریال و سود خالص تلفیقی ۳۷۱ هزار میلیارد در سال ۹۷ بوده است.

او ادامه داد: درخصوص نسبت های مالی که در بهترین شکل ممکن هستند ۷۱ درصد ROA و 97 درصد ROE در سال ۹۷ بوده اند. در مورد سرمایه گذاری ها هم پتروشیمی سلمان فارسی ، با تولید پروپیلن از گاز پروپان طی فرآیند PDH و تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن پروپیلن پیش بینی می شود سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وی افزود: این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، ۵۵۰ هزار تن اتیلن گلایکول، ٣٠٠ هزار تن پلیمر سنگین و سبک و ۳۰۰ هزار تن اسید استیک اجرا می‌شود.

وی در مورد بهره برداری پتروشیمی بوشهر گفت: پتروشیمی بوشهر در فاز ۲ عسلویه در زمینی به مساحت ۶۲ هکتار اجرا می‌شود. فاز نخست پتروشیمی بوشهر نیز که این روزها به پیشرفت ۹۶ درصدی رسیده است، در نوبت افتتاح قرار دارد.

موسوی گفت: همچنین شرکت پتروشیمی مارون مدیریت و مالکیت کامل سه شرکت صنایع تبدیلی مارون، افق سپهر مارون و تینا تدبیر مارون را که در سال مالی ۹۷ بالغ بر حدود ۲۵۰ میلیارد ریال سود انباشته داشته اند در اختیار دارد. پتروشیمی لاله با ۳۲۰ هزار تن اتیلن و پروپیلن در اختیار این پتروشیمی است.

وی گفت: همچنین شرکت مالکیت ۷درصد پتروشیمی ایلام و ۶۰ درصد امیزه های پویا پلیمری مارون را نیز در اختیار دارد. در نتیجه پتروشیمی مارون را می توان یکی از بزرگترین هلدینگ های پتروشیمی کشور دانست که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، که در سطح خاورمیانه و شمال آفریقا در ١٠ رتبه اول قطعا قرار دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24