Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران: در ۶ ماهه ابتدای سال ٩٨ سهامداران حقیقی بازیگران اصلی بازار بودند، به نحوی که ٧٠ درصد خرید های بازار به عهده خریداران حقیقی بوده و ٣٠ درصد به عهده سهامداران حقوقی بوده است. مازاد خرید بر فروش خریداران حقیقی ۶ هزار میلیارد تومان است که رشد چشمگیری داشته است.

کیش اینوکس ششم/ تاکید دوباره مدیران بورس؛ مالیات عایدی سهام از دستور کار خارج شده است

بورس24 : علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس در حاشیه کیش اینوکس ششم در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن ها پاسخ داد.

صحرایی گفت: شاخص کل هم وزن از 33 هزار واحد در ابتدای سال جاری به 88 هزار واحد رسیده است که 168 درصد رشد داشته است که رشد آن بیشتر از شاخص کل است. مفهومش این است که شرکت های کوچک تر بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران بوده است.

وی گفت: در 6 ماهه ابتدای سال 98 سهامداران حقیقی بازیگران اصلی بازار بودند، به نحوی که 70 درصد خرید های بازار به عهده خریداران حقیقی بوده و 30 درصد به عهده سهامداران حقوقی بوده است. مازاد خرید بر فروش خریداران حقیقی 6 هزار میلیارد تومان است که رشد چشمگیری داشته است.

مدیرعامل بورس تهران گفت: ارزش بازار بالغ بر 1120 تریلیون تومان شده است که نسبت به ابتدای سال جاری 64 درصد رشد داشته است. در چهار بازار متفاوت بورس تهران در سال 98 بالغ بر 623 میلیون سهم عرضه کردیم که ارزش این معاملات 218 هزار میلیارد تومان است که در 5 میلیون و 570 هزار دفعه انجام شده است. سهم بورس تهران از معاملات کل بورس های کشور 48 درصد است. بعد از آن شرکت فرابورس ایران با 30 درصد و بورس کالا 17 درصد و بورس انرژی هم 5 درصد را به خود اختصاص داده اند. ارزش معاملات نسبت به سال گذشته 118 درصد رشد داشته است.

صحرایی گفت: در 6 ماهه ابتدای سال 98 سهامداران حقیقی بازیگران اصلی بازار بودند و 30 درصد بر عهده سهامداران حقوقی بوده است که سهامداران حقیقی مازاد خرید داشتند.

وی گفت: خریداران سهام در عرضه های اولیه در سال 97، 200هزار نفر بوده که اخیرا به نزدیک 1 میلیون نفر حضور در عرضه های اولیه رسیده است.

وی گفت: در مورد افزایش سرمایه ها نیز، 11هزار و 300 میلیارد تومان افزایش سرمایه بدون تجدید بوده است. انتشار اوراق فروش سلفی بوده و شرکت های پذیرفته در بورس تهران در چهل صنعت پذیرفته شدند. این شرکت ها 67 هزار میلیارد تومان سود نقدی و 61 درصد نسبت تقسیم سود داشتند که در گذشته 75 درصد بوده است.

سهامداران نهادی؛ سیاست تقسیم سود حداکثری

مدیرعامل بورس تهران گفت: جز کشورهایی هستیم که درصد تقسیم سودمان بالاست. شرکت ها برنانه ای برای توسعه ندارند.

وی گفت: عرضه های اولیه که در تامین مالی نقش داشته در سال جاری در شرکت های نوری، تاصیکو، فسازان، سیمرغ و کویر رخ داده که با لحاظ سود های توزیعی بازده مناسبی داشته اند.

او ادامه داد: ۵۰ درصد معاملات ( خرید و فروش ها و بیشتر خرید) خرد در ایستگاه های آنلاین انجام می شود. در بخش برترین های نمادها، بیشترین ارزش و حجم معاملات دیده می شود که بیشترین حجم متعلق به بانک تجارت، صادرات و سایپا است.

صحرایی گفت: در وضعیت نمادها، ۱۳۵ نماد در بازار اول و ۱۹۶ نماد در بازار دوم داریم که بیشتر این نمادها باز هستند.

صحرایی در پاسخ به این سوال که ماجرای دریافت مالیات از عایدی سهام چه بود؟ توضیح داد: از چند ماه پیش بحثی در کلان دولت مطرح بود که 5 درصد از عایدی ناشی از خرید و فروش سهام به عنوان مالیات اخذ شود و هیچ مالیاتی از کسی که در بورس زیان می کند گرفته نشود. با پیگیری های ریاست سازمان بورس این موضوع از دستور کار خارج شد و درشرایط کنونی مالیات سهام همان نیم درصد نقل و انتقال است و هیچ تصمیم گیری و رخداد جدیدی در این خصوص رخ نخواهد داد.

این مقام اجرایی بازار سرمایه تاکید کرد: در مقطع کنونی هیچ طرحی مبنی بر اخذ مالیات از سهامی که منتج به شناسایی سود برای سرمایه گذاران می شود در دستور کار نیست.

وی درباره انتقال ساختمان شرکت بورس به سعادت آباد گفت: تقریبا به طور کامل منتقل شده ایم و در حال حاضر حدود ۴ ماه است که در سعادت آباد مستقر هستیم. بیشتر بدهی ها نیز پرداخت شده است.

صحرایی گفت: با وجود اتفاقات اخیر فقط یک روز صف فروش داشتیم و دو صندوق توسعه بازار و صندوق ثبات نقش خود را به درستی ایفا کرده اند.

به گفته وی، مشکلی بابت معاملات آنلاین با توجه به اینترنت وجود ندارد .

وی گفت: پرونده کنتور سازی در دادگاه، منتظر صدور حکم است .

به گفته صحرایی، صنعت غذایی کوروش و پدیدیه شیمی قرن به عنوان عرضه های اولیه بعد خواهند بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24