Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نشست خبری علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات و رئیس انجمن مالی اسلامی ایران درباره پنجمین همایش مالی اسلامی امروز برگزار شد.

صالح آبادی: به دنبال اخذ مجوز فصل نامه علمی پژوهشی علوم مالی اسلامی هستیم

بورس24 : نشست خبری علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات و رئیس انجمن مالی اسلامی ایران درباره پنجمین همایش مالی اسلامی امروز برگزار شد.

صالح آبادی در این نشست گفت: در چهار همایش قبل مسئولینی که سخنرانی کردند همه حوزه های مالی را داشتیم. یکی از حوزه های جدید حسابرسی و حسابداری اسلامی است.

وی گفت: امیدواریم در این حوزه کارهای اساسی صورت بگیرد.

صالح آبادی گفت: درنشست بررسی اوراق، فرهاد حنیفی معاون نظارتی بانک مرکزی عضو پنل هستند. عباس موسویان و امیر هامونی نیز در این پنل حضور دارند. در نشست دوم، ارائه مقالات همایش انجام خواهد شد که همایش از ۸ صبح تا ساعت 13 ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اهدای سومین جایزه پژوهش برتر را نیز خواهیم داشت و افرادی که پایان نامه دکتری و ارشد حائز اهمیتی داشتند جایزه دریافت می کنند. کسانی که کتاب در این زمینه منتشر کرده اند نیز جایزه دریافت می کنند. پایگاه اطلاع رسانی همایش به نشانی ciif.ir برای اطلاع رسانی به نحو مناسب خواهد بود. همایش های مالی اسلامی سالانه همچنان ادامه دارد و امیدواریم هر سال این همایش ها را داشته باشیم.

وی گفت: از اقدامات دیگر برگزاری دوره های dba انجمن بازار سرمایه اسلامی است که سه دوره دانشپذیر گرفته ایم که تا پایان امسال دانشجویان اولین دوره فارغ التحصیل می شوند. تفاهم نامه ای را امضا کرده ایم که در صورت گذراندن ۵ واحد از رشته، مدرک مدیریت سبد به آنها ارائه می شود. کتاب بانکداری اسلامی نوین هم ترجمه و به کمک انجمن مالی اسلامی به چاپ رسید.

صالح آبادی ادامه داد: بخشی اخیرا ایجاد شده که بخش رزومه افراد موفق است. در صورت تایید انجمن، این‌ رزومه به عنوان مرکز جامع و بانک اطلاعاتی در سایت بارگذاری می شود. همچنین به دنبال تداوم نشست های تخصصی و اخذ مجوز فصل نامه علمی پژوهشی علوم مالی اسلامی هستیم. برگزاری کارگاه های آموزشی ‌و انتشار کتب مالی اسلامی نیز در دستور کار است.

تکمیلی:  

به گزارش خبرنگار بورس24 ، صالح آبادی در ادامه گفت: پژوهشگران این سه حوزه می توانستند، تا پایان مهر ماه مقالات را ارائه دهند که با توجه به درخواست متقاضیان تا 10 آبان ماه تمدید شد و در مجموع 55 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این بین، ۱۸ مقاله پذیرش و قابل ارایه و قابل انتشار در کتاب همایش خواهد بود.

وی افزود:  سخنرانان اصلی همایش غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس کمیته فقهی سازمان بورس و عضو کمیته فقهی بانک مرکزی، شاپور محمدی رییس سازمان بورس و موسی بزرگ اصل مدیر عامل و رییس هیات عامل سازمان حسابرسی هستند. 

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: یکی از حوزه های جدید مطرح در همایش مالی اسلامی بحث حسابداری و حسابرسی اسلامی است، که مقوله ای مهم به شمار می آید.

به گفته وی، در این همایش چهار رکن بانکداری اسلامی، بازار سرمایه اسلامی، بیمه اسلامی و حسابرسی اسلامی، و چهار رکن مالی اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد . همچنین از کشور ترکیه پروفسور یوسف دنیچ عضو هیات علمی دانشگاه صباح الدین زعیم و از مدیران بانک اسلامی برکت در این برنامه حضور دارد. 

وی گفت: دو پنل تخصصی در همایش برگزار می شود که در پنل نخست، نقش اوراق گام در تامین مالی و رونق تولید بررسی خواهد شد و پنل دوم به ارایه مقالات اختصاص دارد. 

به گفته او در پنل اول صالح آبادی به عنوان رییس، فرهاد حنیفی به نمایندگی از بانک مرکزی به عنوان عضو پنل، حمید زمان زاده از پژوهشکده پولی و بانکی ارایه دهنده، عباس موسویان ابعاد فقهی اوراق گام و امیر هامونی مدیر عامل فرابورس بازار پذیری و معاملات ثانویه این اوراق را بررسی می کنند. 

وی گفت: همانند سال گذشته پنجمین جایزه مالی اسلامی به دو شخصیت حقیقی و حقوقی تعلق می گیرد، همچنین دو پایان نامه کار شده در حوزه مالی اسلامی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا حائز دریافت جایزه شده و از دومین کتاب برتر در این حوزه هم تقدیر خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24