Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

​صنعت بیمه این روزها در بازار سرمایه کمتر مورد توجه بازار است. با توجه به شیوع اپیدمی که شاهد آن هستیم، بسیاری از کسب و کارها با مشکلاتی روبرو هستند اما صنعت بیمه در این ماه ها روزهای خوبی را سپری می کند.

کرونا سهام شرکت‌های بیمه را جذاب کرد!

بورس24 : صنعت بیمه یکی از صنایعی است که به منظور پوشش ریسک فعالیت می کند و ریسک مخاطرات را پوشش می دهد. همین مدیریت ریسک و بهینه مصرف کردن منابع که تخصص این صنعت است منجر می شود تا ریسک سرمایه گذاری در این صنعت نیز پایین باشد.

این صنعت اما در بازار سرمایه این روز ها کمتر مورد توجه بازار است. با توجه به شیوع اپیدمی که شاهد آن هستیم، بسیاری از کسب و کارها با مشکلاتی روبرو هستند اما صنعت بیمه در این ماه ها روزهای خوبی را سپری می کند، آن هم به چند دلیل ...

محمد سپاهی تحلیل گر بازار سهام و از کارشناسان اقتصادی در خصوص پتانسیل های فعال شده این صنعت در روزهای کرونایی به بورس24 گفت: با توجه به شیوع اپیدمی در کشور شاهد کاهش تردد خودرو ها و کاهش حضور افراد در امکان عمومی هستیم و بسیاری از افراد به دلیل وضعیت بیماری کرونا، تردد غیر ضرور به بیمارستان ها را به حداقل کاهش دادند و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از هزینه ای که بیمه ها شناسایی می کنند مربوط به پرداخت خسارت و هزینه درمان است، این موضوع منجر شده تا از اسفند ماه با کاهش پرداخت خسارت روبرو باشند. اما حق بیمه ها و صدور بیمه نامه ها همچنان به صورت مستمر در حال اجراست.

وی ادامه داد: از طرفی بیمه های شخص ثالث نیز در حدود 15 درصد افزایش نرخ گرفتند. با نگاهی به گزارش عملکرد شرکت ها و با یک حساب مختصر می توان عواید ناشی از کاهش پردخت خسارت خودرو و هزینه درمان را برای شرکت های بیمه ای محاسبه کرد.

سپاهی افزود: از طرفی شرکت های بیمه ای پرتفوی سرمایه گذاری نیز دارند که این با توجه به روند صعودی بازار سرمایه و ورود نقدینگی به این بازار بازده مناسبی برای شرکت ها داشته است که این نیز خود عاملی است بر بهبود عملکرد مالی شرکت های بیمه ای.

او گفت: طبعا شرکت های بیمه ای که قرار داد های بلند مدت با گروه ها و اشخاص دارند و به طور مستمر حق بیمه دریافت می کنند با توجه به کاهش خسارت پرداختی توان سود سازی خوبی دارند و چون بازده سرمایه گذاری بیمه ها با توجه به شرایط بازار سرمایه در وضعیت مطلوبی است این صنعت دارای پتانسیل خوبی برای رشد است. از طرفی صنعت بیمه مدتی است که کمتر مورد توجه بازار بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: لازم به ذکر است شرکت هایی که در حوزه بیمه عمر و مسافرتی فعالیت داشته اند از این سودآوری تا حدودی مستثنی هستند و حتی با توجه به کاهش سفر ها بخشی از سبد پرتفوی بیمه ای خود را نیز از دست داده اند و بیمه های اتکایی نیز از افزایش سود کمتری به نسبت بقیه گروه بیمه برخوردار خواهند بود.

وی در پایان افزود: شرکت های بیمه ای چون بیمه دی، دانا، آسیا، البرز،معلم،ما،سینا و ... با توجه به نوع پرتفوی بیمه ای که دارند می توانند گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری باشند.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • محمد سپهری
    محمد سپهری

    ایشون عالی ترین و باهوش ترین فرد توی بازار سرمایه هستند چقدر خوب که از ایشون مطلب گذاشتید من تا بحال از ایشون مطلبی ندیده بودم
    تو رو خدا از رهنمودهای جناب سپاهی باز هم بگذارید مو لای درز تحلیل های ایشون نمیره

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24