Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : مدارک حرفه‌ای بازار سرمایه همیشه مورد بحث نهادهای مالی بوده و آن ها عموما تمایل به پذیرش کارمندانی دارند که این مدارک را داشته باشند، چند سال پیش سازمان بورس و اوراق بهادار با کمک دانشگاه ها طرحی را اجرایی کردند که طی آن دانشگاه های الزهرا، خوارزمی، علامه و سازمان مدیریت صنعتی دوره‌‌ای با نام دوره MBA بازار سرمایه را برگزار کرده و دانش پذیران پس از اتمام این دوره با کسب معدل حداقل 17 بتوانند علاوه بر مدرک MBA دو مدرک تحلیلگری و اصول بازار سرمایه را نیز اخذ نمایند. اما چند روزی است که شایعاتی وجود دارد که گویا دانشگاه های مزبور و سازمان بورس با هم به توافق نرسیده اند و ممکن است این مدارک برای دانش پذیران این دوره ها صادر نشود چرا که بسیاری از افرادی که یکسال از فارغ التحصیلی آن ها می گذرد، هنوز نتوانسته اند مدارک حرفه ای بازار سرمایه را اخذ کنند.

پاسخ به یک شایعه : دانش پذیران MBA گواهینامه‌های حرفه‌ای بورس را می‌گیرند؟

بورس24 : مدارک حرفه‌ای بازار سرمایه همیشه مورد بحث نهادهای مالی بوده و آن ها عموما تمایل به پذیرش کارمندانی دارند که این مدارک را داشته باشند، چند سال پیش سازمان بورس و اوراق بهادار با کمک دانشگاه ها طرحی را اجرایی کردند که طی آن دانشگاه های الزهرا، خوارزمی، علامه و سازمان مدیریت صنعتی دوره‌‌ای با نام دوره MBA بازار سرمایه را برگزار کرده و دانش پذیران پس از اتمام این دوره با کسب معدل حداقل 17 بتوانند علاوه بر مدرک MBA دو مدرک تحلیلگری و اصول بازار سرمایه را نیز اخذ نمایند.

اما چند روزی است که شایعاتی وجود دارد که گویا دانشگاه های مزبور و سازمان بورس با هم به توافق نرسیده اند و ممکن است این مدارک برای دانش پذیران این دوره ها صادر نشود چرا که بسیاری از افرادی که یکسال از فارغ التحصیلی آن ها می گذرد، هنوز نتوانسته اند مدارک حرفه ای بازار سرمایه را اخذ کنند.

حمید اسکندری مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس در این خصوص به بورس24 گفت: چنین موضوعی صحت ندارد هر دانش‌پذیری که مدرک MBA را از دانشگاه های مربوطه اخذ کرده باشد و سایر مدارک لازم توسط دانشگاه ها به سازمان ارسال شده باشد ، مدارک بازاری یعنی تحلیلگری و اصول بازار سرمایه برای وی صادر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی هستند که پس از اتمام این دوره ها مدارک را گرفته باشند، گفت: بله ؛ افراد زیادی این مدارک را اخذ کرده اند و اگر کسی پس از اتمام دوره های MBA هنوز موفق به اخذ مدارک حرفه ای بازار سرمایه نشده است ، به احتمال بسیار زیاد نقص مدرک دارد و باید از طریق دانشگاه مربوطه پیگیری شود.

اسکندری تاکید کرد: اگر مدارک مربوطه برای صدور گواهینامه های حرفه ای کامل باشد، هیچ تعللی برای صدور آن از سمت سازمان بورس نیست و همکاران ما در واحد آمورش و صدور مدک هر روزه اقدام به صدور مدارک حرفه ای برای افراد ذی صلاح می کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هیچ نگرانی ای بابت صدور گواهینامه های حرفه ای وجود ندارد و دانش پذیران این دوره مطمئن باشند در صورت اتمام دوره و ارسال مدارک کامل برایشان مدرک صادر خواهد شد. هر گونه شایعه ای مبنی بر عدم صدور مدارک تایید نمی شود و به طور قطع دانش پذیران مربوطه این مدارک را در صورت داشتن شرایط مورد نظر سازمان بورس و اوراق بهادار که قبل از ثبت نام این دوره ها اعلام شده است، اخذ خواهند کرد.

 برای اطلاع از وضعیت بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

برای دیدن نبض بازار امروز کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از اخبار عرضه های اولیه کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24