Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : بازار سهام معاملات امروز را در حالی متعادل و کم‌رمق آغاز کرد که با انتقال بخشی از عرضه‌های دیروز معاملات با تحرکات سمت عرضه و روند نزولی شاخص آغاز شد...

پیش بینی بورس در روز 18 خرداد 1401 / اصلاح تا کجا...!؟

بورس24 : بازار سهام معاملات امروز را در حالی متعادل و کم‌رمق آغاز کرد که با انتقال بخشی از عرضه‌های دیروز معاملات با تحرکات سمت عرضه و روند نزولی شاخص آغاز شد.

اما در همان ساعت ابتدایی با رشد قیمت دلار تا سقف کانال 31 هزار تومان، در کلیت بازار و به ویژه در نمادهای شاخص پالایشی و شیمیایی، از فشار فروش کاسته شده و شاهد افزایش نسبی تحرکات سمت تقاضا بودیم چنانکه با حمایت سرمایه‌گذاران حقوقی، شاخص کل در همان نیمه اول از افت باز ایستاد.

اما در بسیاری از نمادهای کوچک همچون نمادهای زراعتی، غذایی، دارویی و لاستیکی معاملات همچنان با هیجانات فروش دنبال شد. با این حال در ساعات پایانی بار دیگر روند قیمت‌ها نزولی شده و در نهایت شاخص کل با پیشروی اندک 1078 واحدی و شاخص هم وزن نیز با افت 940 واحدی روبرو شدند.

اگرچه امروز از شدت فشار فروش کاسته شده‌بود و معاملات متعادل تری را شاهد بودیم، اما همچنان سمت عرضه از سمت تقاضا فعال تر بود. به گونه‌ای که مطابق پیش‌بینی و انتظارمان، چرخش قیمتی قابل ملاحظه‌ای را چه در عمده نمادها و چه در شاخص شاهد نبودیم.

بلاتکلیفی در نتیجه مذاکرات و اخبار و شایعات در خصوص اقدامات پولی بانک مرکزی و اثر آن بر ارزشگذاری سهام سبب شده تا بازار در نوعی ترس و ابهام فرو رود. هرچند تکنیکالیست‌ها نام این نوع رفتار بازار را اصلاحی موقتی می‌گذارند و البته که تعبیر درستی نیز هست، اما همگی خوب می‌دانیم که خاطره تلخ سال 99 با کوچکترین تلنگری سر باز می‌کند.

به هر حال با توجه به آنکه شیب شاخص کل در انتهای معاملات معمولاً از نحوه شروع معاملات روز آتی خبر می‌دهد، احتمالاً شاخص کار خود را در مدار منفی آغاز کند.

اما به رغم آن که رفتارهای هیجانی در بین سمت عرضه افزایش یافته و از سویی خریداران به دلیل احتمال صدور قطعنامه علیه ایران احتمالاً دست به عصا حرکت خواهندکرد، چنانچه دلار عقب نشینی نکرده و حقوقی‌ها از نمادهای تاثیرگذار حمایت کنند می‌توان معاملات متعادل و بهتری را در ادامه انتظار داشت.

مشاهده گزارش کامل چشم انداز بورس فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24