Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به نظر می رسد که بخشی از تقاضای امروز به معاملات روز آتی نیز سرایت کند و در شرایطی که اخبار ناامیدکننده ای به بازار تزریق نشود، بازار سرمایه فردا نیز می تواند روندی متعادل و رو به جلو را پشت سر بگذارد.

پیش بینی بورس فردا 2 شهریور 1401/ در انتظار بازاری مثبت

بورس24 : بورس تهران معاملات روز جاری را در حالی متعادل و با افزایش محسوس تقاضا به ویژه در نمادهای کوچک و متوسط آغاز کرد که تحت تاثیر برتری خریداران در کلیت بازار، از همان ابتدا روند صعودی نماگرها آغاز و دنبال گردید. بدین ترتیب در شرایطی که امروز نیز شاخص هم وزن به سبب توجه ویژه خریداران به نمادهای کوچک و متوسط، با ثبت پیشروی 1.27 درصدی عملکرد بهتری داشت، شاخص کل با افزایش 0.49 درصدی روبرو شد. بدین ترتیب در شرایطی که همچنان معامله گران نگاهی تردید آمیز به سرانجام احیای برجام و به ویژه سمت و سوی نرخ دلار دارند، اما  ارزش معاملات خرد رشد کرده و به حدود 3200 میلیارد تومان رسید و برای سومین بار در یک ماه گذشته، تراز نقدینگی خرد مثبت شد تا امیدواری ها نسبت به بازار سرمایه افزایش یابد.

با وجود آنکه امروز شاهد بهبود تقاضا در نمادهای خودرویی و بانکی و البته نمادهای بزرگ و کامودیتی محور بازار همچون شیمیایی ها، فلزات و پالایشی ها که چندی است با فشار فروش روبرو هستند، بوده ایم اما شاید نکته مهم این روزها توجه ویژه معامله گران به صنایع کوچک و متوسطی همچون زراعتی ها، غذایی ها، انبوه سازی ها، حمل و نقلی ها، نیروگاهی ها، سرمایه گذاریها و ... باشد. به گونه ای که امروز اغلب این نمادها در محدوده های بالای دامنه نوسان معامله شدند.

به نظر می رسد از آنجا که در ریزش ماه های اخیر اخیر نمادهای کوچک و متوسط نسبت به نمادهای بزرگ کمتر مورد حمایت قرار گرفته و در نتیجه اصلاح قیمتی بیشتری در آنها اتفاق افتاده است، در برهه فعلی نقدینگی بهتری را توانسته اند به سوی خود جذب کنند. از سویی این نمادها از ریسک های مهم حال حاضر بازار مثل نوسانات نرخ دلار و یا ابهام در چشم انداز قیمت های جهانی و ... کمتر تاثیر می پذیرند و به نوعی بیشتر با توجه به تحولات بنیادی مثبتشان چون حذف ارز 4200 تومانی و مسائلی از این دست مورد توجه قرار گرفته اند.

با تمام اینها به نظر می رسد که بخشی از تقاضای امروز به معاملات روز آتی نیز سرایت کند و در شرایطی که اخبار ناامیدکننده ای به بازار تزریق نشود، بازار سرمایه فردا نیز می تواند روندی متعادل و رو به جلو را پشت سر بگذارد.

متن کامل چشم انداز بازار فردا را ایـــــــــــنــــــــــجــــــــــا بخوانید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24