Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله داریم امیر عبداللهیان در گفت‌ و گو با وبگاه خبری المانیتور، در پاسخ به سوالی درباره موضوع تضمین‌ خواهی ایران در مذاکرات وین برای جلوگیری از بد عهدی دولت‌ های آینده آمریکا و...

وزیر امور خارجه در گفتگو با رسانه «المانیتور»: پیام‌ هایی میان ما و آمریکایی‌ ها رد و بدل شده است

بورس24وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو وبگاه خبری المانیتور در پاسخ به سوالی درباره موضوع تضمین‌خواهی ایران در مذاکرات وین برای جلوگیری از بدعهدی دولت‌های آینده آمریکا و خروج دوباره از توافق و این که آیا نمی‌توان به موضوع تضمین از زاویه همکاری‌های منطقه‌ای ایران با آمریکا و شرکای منطقه‌ای آن در زمینه مسائل کشورهایی از جمله یمن، لبنان، عراق و سوریه نگاه کرد تا نشانی از حسن نیت و به نوعی تضمینی در این مذاکرات باشد، توضیح داد: وقتی از تضمین صحبت می‌کنیم، در واقع به تجربه‌ای اشاره داریم که در گذشته کسب کرده‌ایم. تصمیم ترامپ برای خارج شدن از توافق، نقض قوانین و مقررات بین‌المللی بود. آن‌چه با آن مواجهیم این است که آمریکایی‌ها به ما می‌گویند نمی‌توانند به جای دولت آتی آمریکا تضمین بدهند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: این هم با قواعد و عرف بین‌المللی مغایرت دارد. وقتی چیزی میان کشورهای متعددی امضا می‌شود، به این معناست که فقط بین حکومت‌ها و دولت‌ها نیست؛ بین نظام‌های حاکم در آن کشورها انجام شده است. همکاران من چندین ماه است که مشغول این مذاکرات در وین بوده‌اند. من هم مدام با بسیاری از افراد بر سر چگونگی بازگشت به برجام در تماس و در ارتباطم. هر بار که از تضمین حرفی زده می‌شود، آمریکایی‌ها به ما می‌گویند حداکثر یا بیشترین تضمینی که می‌توانیم به شما بدهیم، تا پایان دولت بایدن است.

او در این راستا مطرح کرد: بنابراین، این چه پیامی به شرکت‌ های ما و به افرادی می‌ فرستد که پس از اجرایی شدن دوباره برجام، می‌خواهند در ایران سرمایه‌گذاری کنند؟ این پیام را به آن‌ها می‌فرستد که فرصت زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران ندارید. در کنفرانس امنیتی‌ مونیخ که مدتی پیش در آن شرکت کرده بودم، با مدیران شرکت‌های بزرگ اروپایی دیدار کردم. معاون من در امور اقتصادی هم در مونیخ بود. نشستی با بسیاری از شرکت‌های بزرگ غربی، بیشتر اروپایی داشتیم. همگی به ما گفتند که اگر شرایط[پس از بازاجرای برجام] تا مدت کوتاهی دوام بیاورد، ما نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری خوبی در ایران انجام دهیم.

امیرعبداللهیان گفت: در هفته‌های اخیر و در نتیجه پیام‌هایی که میان ما و آمریکایی‌ها رد و بدل شده است، پیش‍‌رفت‌هایی در این زمینه انجام گرفته، یعنی در زمینه تضمین‌ها و مدت توافق‌ها اما هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله داریم.

منبع خبر: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24