Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دارابی با اعلام این موضوع که حجم ابطالی ها در صندوق ها نگران کننده نیست، اذعان داشت: ابطالی هایی که طی روزهای گذشته در صندوق های سرمایه گذاری انجام شده در برابر ابعاد صندوق ها رقم قابل ملاحظه ای نیست و جای نگرانی نداردو امروز و دیروز دیدیم که بازار سرمایه مثبت شد. اگر شرایط مثبت بازار سرمایه با ثبات باقی بماند و ادامه یابد قطعا هم در بازار سرمایه و هم در صندوق های سرمایه گذاری مجددا شاهد ورود نقدینگی خرد جدید خواهیم بود. این شرایط تابع شاخص است.

آیا ابطالی های فیکس اینکام ها در روزهای اخیر نگران کننده است؟

بورس24 : در روزهای اخیر تخمین هایی درباره کاهش قابل توجه ارزش خالص دارایی های صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت منتشر شده است.

این خبرها از ابطالی های زیاد واحدهای سرمایه گذاری فیکس اینکام ها توسط سرمایه گذاران حکایت می کرد اما آمار ها نشان می دهد که از ابتدای شهریور ماه تاکنون کل ارزش خالص دارایی های فیکس اینکام ها فقط 2 درصد کاهش یافته و از 490 همت به حدود 482 همت رسیده است.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در خصوص اخبار منتشر شده پیرامون افزایش قابل توجه ابطالی های صندوق های فیکس اینکام طی هفته های اخیر، ابراز داشت: به طور تقریبی همه صندوق ها در روزهای اخیر ابطالی داشتند اما این موضوع فقط مختص صندوق های سرمایه گذاری نبود. مانند بقیه بازارها که شاهد خروج پول حقیقی بودیم ، صندوق های سرمایه گذاری نیز با بخشی از خروج پول حقیقی مواجه شدند.

او در ادامه افزود: طبق آخرین آمار رشد سپرده های بانکی در 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل بالغ بر 35 درصد بوده که نشان می دهد عمده پول ها عازم حساب های بانکی شدند که این موضوع ناشی از افزایش بی رویه نرخ سود بانکی است.

وی با اعلام این موضوع که حجم ابطالی ها در صندوق ها نگران کننده نیست، اذعان داشت: ابطالی هایی که طی روزهای گذشته در صندوق های سرمایه گذاری انجام شده در برابر ابعاد صندوق ها رقم قابل ملاحظه ای نیست و جای نگرانی نداردو امروز و دیروز دیدیم که بازار سرمایه مثبت شد. اگر شرایط مثبت بازار سرمایه با ثبات باقی بماند و ادامه یابد قطعا هم در بازار سرمایه و هم در صندوق های سرمایه گذاری مجددا شاهد ورود نقدینگی خرد جدید خواهیم بود. این شرایط تابع شاخص است.

فیکس اینکام

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24