Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: با تصویب مجمع صندوق‌های دارا و پالایش یکم، اساسنامه جدید آن‌ها مصوب شد؛ امیدنامه این صندوق‌ها نیز تغییر کرد و به واسطه تغییرات به وجود آمده، رکن بازارگردان نیز تعیین شد.

خبر دو روز پیش بورس 24 تائید شد ؛ انتخاب بازارگردان دارا یکم و پالایش یکم

بورس24 : رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: با تصویب مجمع صندوق‌های دارا و پالایش یکم، اساسنامه جدید آن‌ها مصوب شد؛ امیدنامه این صندوق‌ها نیز تغییر کرد و به واسطه تغییرات به وجود آمده، رکن بازارگردان نیز تعیین شد.

علی‌اکبر ایرانشاهی، رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس اظهار کرد: روز گذشته مجمع دو صندوق پالایشی یکم و دارا یکم برگزار شد و اساسنامه آنها مطابق آخرین تغییرات هیات وزیران به تصویب رسید؛ در حقیقت هر آنچه که هیات وزیران نظر بر تغییر آن داشتند، روز گذشته مصوب شد.

ایرانشاهی در تکمیل سخنان خود افزود: با تصویب مجمع این صندوق‌ها، امیدنامه آن‌ها نیز تغییر کرده و رکن بازارگردان به واسطه تغییرات به وجود آمده، تعیین و مصوب شد.

وی مطرح کرد: مطابق مصوبات مذکور، صندوق‌ پالایش و دارا یکم از مدیریت غیرفعال به فعال تغییر کرده و بازارگردان‌های این صندوق‌ها می‌توانند نسبت به صدور و ابطال واحدها (یونیت) اقدام کنند که این موضوع علاوه بر اینکه نقدشوندگی آنها را افزایش می‌دهد، منجر به کاهش فاصله قیمت بازار با NAV صندوق‌ها می‌شود.

رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس بیان کرد: بازارگردان‌های صندوق دارا یکم و پالایش مطابق مقررات براساس حداقل سفارش انباشته و حداقل معاملات روزانه‌ای که توسط بورس‌ها مشخص می‌شود، اقدام به انجام عملیات بازارگردانی خواهند کرد.

گفتنی است پیش از این بورس24 در خبری نوشته بود که با اعمال اصلاحات جدید در اساسنامه صندوق‌های دارایکم و پالایش یکم، صندوق امکان تغییر پرتفوی سهام خود مطابق امیدنامه و صنعت مربوطه را خواهد داشت و بازارگردان صندوق به عنوان یک شخص حقوقی به ارکان صندوق اضافه شده و در راستای نقدشوندگی صندوق و کاهش فاصله بین NAV و قیمت بازار مجاز به صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارا یکم و پالایشی یکم می‌باشد. (ایــــــنــــــجــــــا)

منبع خبر: سنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24