Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بیست و پنجمین دوره رتبه‌بندی صد شرکت برتر (IMI-۱۰۰) سوم بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور مقامات کشوری برگزار شد.

صعود «معدنی غدیر» در مهمترین رتبه بندی سال

بورس24 : در بیست و پنجمین دوره رتبه‌بندی صد شرکت برتر (IMI-۱۰۰) ،هلدینگ بین المللی معدنی و صنعتی غدیر از نظر میزان فروش و درآمد رتبه 51را به خود اختصاص داد این هلدینگ از لحاظ صعود از رتبه 79 به رتبه 51 (28 واحد) ارتقا یافت.

این هلدینگ بر اساس عملیات تلفیق و شاخص های دیگربا رشد چشمگیری نسبت به سال قبل همراه بود.

فروش شرکت از 63143.2میلیارد ریال در سال 99به 160983.9میلیارد ریال رسید.همچنین ، رتبه بهره وری شرکت آهن و فولاد  غدیر ایرانیان از شرکت های زیر مجموعه وکغدیر،از نظر شاخص بهره وری کل عوامل جز شرکت های اول بوده است.

افزون بر این ،  فغدیر در رتبه 88، لیست 100شرکت برتر از لحاظ درآمد و فروش بوده است.این در حالی است که فولاد آلیاژی ایران از شرکت های زیر مجموعه وکغدیر هم در رتبه 82 درآمد و فروش قرار دارد.

سازمان مدیریت صنعتی در سال ۱۴۰۱ برای بیست و پنجمین سال متوالی رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (رتبه‌بندی IMI-۱۰۰) را انجام داد و ۵۰۰ شرکت بزرگ و موثر در اقتصاد کشور را طی همایشی که در ۳ بهمن ماه سال جاری برگزار  شد، معرفی  شدند.

این همایش با حضور مقامات کشوری، مدیران شرکت‌های برتر و بزرگ ایران، صاحب نظران اقتصادی و خبرگان صنعتی برگزار شد و در آن، از شرکتهای برتری که رتبه های ویژه ای کسب می‌کنند، تقدیر شد.

رتبه‌بندی IMI-۱۰۰ در سال نخست (۱۳۷۷) با رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران از نظر شاخص میزان فروش (درآمد) آغاز شد و در سال‌های بعد از آن، با توجه به استقبال خوب شرکت‌ها و برای پاسخگویی به درخواست آنها، به تدریج، تعداد شرکت‌های فهرست به ۵۰۰ شرکت افزایش یافت، همچنین، تعداد شاخص‌های مورد بررسی نیز به ۳۳ شاخص افزایش یافت.

این رتبه‌ بندی مشابه با رتبه‌بندی معتبر Fortune ۵۰۰، شرکت های بزرگ و برتر ایران را هرساله در فهرست های متنوع ارائه و نشر می دهد.

۵۰۰ شرکت، ابتدا براساس شاخص میزان فروش (درآمد) مشخص می‌شوند. پس از آن، بر اساس مجموع ۳۳ شاخص رتبه‌بندی دیگر با هم مقایسه و رتبه‌بندی می‌شوند. هر ساله، شاخص‌های جدیدی اضافه می‌شوند که از آن جمله چهار شاخص: بهره‌وری کل، بهره‌وری کل عوامل، بهره‌وری نیروی انسانی و بهره‌وری سرمایه را می‌توان نام برد.

مقایسه ۵۰۰ شرکت بزرگ ایران با ۵۰۰ شرکت بزرگ ترکیه و ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکا است. در آن رشته‌های مختلف کسب و کار در ایران با رشته‌های کسب و کار در این دو کشور از جنبه‌های مختلف مقایسه می‌شوند.

وکغدیر

وکغدیر

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24