Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دهنوی نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت:این کمیسیون در جریان بررسی تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال آتی به دولت اجازه داد در راستای حمایت از بخش صنعت و تولید نرخ های خوراک صنایع و پتروشیمی ها را تعدیل کند.

تصمیم جدید کمیسیون تلفیق درخصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها

بورس24 : دهنوی نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت:این کمیسیون در جریان بررسی تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال آتی به دولت اجازه داد در راستای حمایت از بخش صنعت و تولید نرخ های خوراک صنایع و پتروشیمی ها را تعدیل کند.

سید محسن دهنوی با اشاره به بررسی تبصره 14 لایحه بودجه 1402، گفت: در این تبصره دولت پیشنهاد داده بود که حدودا به میزان 660 هزار میلیارد تومان از محل فروش فرآورده های نفتی و منابع هدفمندی، تحصیل درآمد کند که کمیسیون تلفیق با رقم مذکور در این بخش موافقت کرد.

وی افزود: از سوی دیگر دولت پیشنهاداتی درباره گران شدن هزینه سوخت صنایع و نرخ خوراک پتروشیمی ها را در این بند مطرح کرده بود که در ادامه کمیسیون تلفیق رأی به حذف این بخش داد  یعنی اختیار این مسئله را به دولت واگذار کرد تا دولت برای این مسئله فرمول لازم را مدنظر قرار دهد. بنابراین ما در بند نخست تبصره 14  مصوب کردیم دولت اجازه دارد در راستای حمایت از بخش صنعت و تولید نرخ خوراک  صنایع و پتروشیمی ها را تعدیل کند و این به معنای ارزان کردن هزینه(نسبت به لایحه پیشنهادی دولت) سوخت این صنایع است، به طور مثال شاید صنعتی به مانند سیمان، امروز نیاز به حمایت بیشتری دارد لذا از این طریق دولت اجازه دارد برای این صنایع نرخ ارزان تری در نظر بگیرد تا از این طریق صنایع مذکور مورد حمایت قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 مجلس افزود: ما در این تبصره منابع درآمدی را کاهش ندادیم و از سوی دیگر به دولت اجازه دادیم برای حمایت از صنایع، نرخ های مذکور را کاهش دهد، مشروط به اینکه سقف منابع مذکور کاهش نیابد تا با کسری بودجه مواجه شویم.

منبع خبر: خانه ملت

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24