Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مدیرعامل ایران خودرو در مورد قیمت‌گذاری محصولات شرکت گفت:  در قانون بودجه سال آینده بیان شده تمامی خودرو ها باید در بورس کالا به فروش برسند.تلاش می‌کنیم که راه عرضه در بورس را ادامه دهیم.اعتقاد داریم در نبود راه حل های بهینه ،بهترین جانشین عرضه در بورس کالا است. امیدواریم بخشی از زیان های ایران خودرو با عرضه در بورس جبران شود.

مدیرعامل ایران خودرو: سعی می کنیم عرضه در بورس را ادامه دهیم

بورس24 : خطیبی گفت: ایران خودرو هزار دستگاه خودرو معوق داشت که ۱۷ درصد بهبود داشته است.

ری‌را می آید...

وی گفت: ری‌را سال ۴۰۲ تولید انبوه می شود همچنین، عرضه محصول جدید از (تاتا) در سال ۴۰۲ در راه است و تولید پژوه ۴۰۵ و سمند  در نیمه دوم سال تمام می شود.

وی افزود: تولید یک هاچ بک جدید شهری و عرضه رانا پلاس جدید در سال ۴۰۲,عرضه هایما 8s و 7x تا پایان سال،عرضه تیپ جدید تارا و  دناپلاس تا پایان سال و عرضه یک سدان خانوادگی جدید در نیمه اول ۴۰۲ در دستور کار است.

وی گفت: حدود ۴۰درصد  عرضه محصولات در کشور متعلق به ایران خودرو در ۱۰ ماه گذشته  در حوزه سواری بوده است.تجاری‌سازی بیش از ۶۲۰ هزار محصولات داخلی و بدون استفاده از اقلام تفکیک خارجی در ایران خودرو بوده است. به قیمت بودن و سود آور بودن  و اطمینان از وصول مهمترین ویژگی صادرات ایران خودرو بوده است.

خودرو و سایپا شریک می‌شوند

وی از طرح مشارکت ایران خودرو و سایپا خبر داد و گفت:: در این راستا و به منظور شناسایی پتانسیل‌های همکاری بین دو شرکت شورای عالی همکاری تشکیل شده که شامل ۹ کارگروه مختلف بوده است هفت تفاهم نامه همکاری در شرکت های گروه تنظیم شده و بالغ بر ۱۸ به همکاری و مشارکت مختلف تعریف شده است.

خطیبی گفت: در سال ۱۳۹۰ حدود ۱۶ شرکت تولید کننده موتور سیکلت در کشور فعالیت  دارد،سهم بازار ایران خودرو از تولید موتور سیکلت ۵ در صد است.

بورس کالا مرجع قیمت‌گذاری خودرو

وی در مورد قیمت‌گذاری محصولات شرکت گفت:  در قانون بودجه سال آینده بیان شده تمامی خودرو ها باید در بورس کالا به فروش برسند.تلاش می‌کنیم که راه عرضه در بورس را ادامه دهیم.اعتقاد داریم در نبود راه حل های بهینه ،بهترین جانشین عرضه در بورس کالا است. امیدواریم بخشی از زیان های ایران خودرو با عرضه در بورس جبران شود.

به گفته وی،تجربه من می‌گوید که این موضوع، مشکل ساختاری است کلید واژه انحصار کلیدواژه برای قیمت‌گذاری دستوری بوده است.آیا بازاری که ۱۵ درصد سهام آن  در اختیار   غیر ایران خودرو و سایپا است ؟ این انحصار است؟

وی افزود: در مورد قطعه سازان، باید تکلیف سهامداری در ایران خودرو مشخص شود، الان دو قطعه ساز سهامدار ایران خودرو است، سایرین نیستند ، وظیفه ما می‌گوید در راستای منافع سهامداران را حفظ کنیم،اما دچار دوگانگی می شویم ، نظر کارشناسی خود من این است که بهترین روش تشکیل کنسرسیوم با حضور یکی دو بانک و زنجیره فعالین خودرو است که از این طریق این واگذاری را انجام دهند.

وی گفت: ایران‌خودرو امروز بالای ۴۰ درصد اقتصادی تر  اداره می شود و نزدیک ۱۵ درصد کاهش قیمت داشتیم.

۱۷ اسفند میزبان هایما هستیم

وی ادامه داد: دلیل عدم سفر به چین ،کارهایی بود که باید در داخل کشور پیگیری می شد که البته همکاران به چین رفتند ولی ۱۷ اسفند ما میزبان مدیر عامل هایما هستیم و تا سال ۲۰۳۰ اتفاقات عجیبی در صنعت خودرو دنیا رخ می‌دهد.یکی از سیاست های محوری من، این است که ایران خودرو برای رسیدن به جایگاه در نظام جهانی پتانسیل خوبی دارد که در حال مذاکره هستیم

خطیبی در پاسخ به اینکه چرا به سازمان ها و ارگان ها خودرو دادید ؟گفت:سازمانی که اجازه خرید از بازار ندارد و اجازه خرید از خارج ندارند ، از کجا خرید کند؟ در ثانی، سازمان صدا و سیما چرا از اسفند ماه به بعد درخواست خودرو از ایران خودرو کرده است؟تفسیر و تحلیل ما از دستور رئیس جمهوری در این زمینه خودروهای است که قرار بود در قرعه کشی به مردم واگذار شود، بنابراین وقتی خودرویی در بورس عرضه می‌شود اطلاق اینکه واگذاری و رانت انجام شده رد می‌شود. به صراحت اعلام می‌کنم خودروهایی مانند پژو پارس، رانا، سورن و پژو ۲۰۶ که قرار است به صورت قرعه کشی عرضه شود، حتی یک دستگاه آن به شخص حقوقی واگذار نشده است.

وی ادامه داد: اگر خودرویی هم واگذار شده که باید بگویم مربوط به دوره ما نبوده است، باید گفت مطابق قانون نهادهای نظامی، امنیتی و غیره اجازه ندارند از بازار خودرو بخرند، نباید خودروهای خارجی بخرند و مکلف به جایگزینی خودروهای فرسوده شان هستند و این موارد در بودجه آنها نیز پیش بینی شده است. ایران خودرو در این زمینه روسفید است و جوابگوی بازرسی ریاست جمهوری نیز بوده ایم.

مخالفتی با واردات خودرو نداریم

مدیرعامل ایران‌خودرو  در مورد واردات خودروگفت: ما همواره اعلام کرده‌ایم که مخالفتی با واردات خودرو نداریم، اما اینکه ایران خودرو اقدام به واردات کند یا خیر بستگی به تصمیمات هیات مدیره دارد. با این حال با اینکه واردات خودروهای دست دوم به کشور آزاد شود مخالف هستیم و نمی‌دانیم چرا سیاستگذار به این سمت و سو حرکت کرده است؟

خطیبی همچنین در خصوص ضرب الاجل سازمان ملی استاندارد در خصوص اعمال استانداردهای ۸۵گانه تا پایان تیرماه سال آینده، گفت: ما به دنبال آن هستیم که خودروها و محصولات محبوب را با تغییراتی در بدنه، تغییرات فنی و غیره بتوانیم حفظ کنیم. در این راستا تولید خودروی پژو ۲۰۶ به صورت موقت متوقف خواهد شد تا استانداردهای یاد شده بر روی آن اعمال شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24