این خودرو یک شاسیبلند پلاگین هیبریدی میانرده جدید است که ولوو آن را با بُرد تمامبرقی چشمگیر (حداقل در بازار چین) معرفی کرده است.
بورس24 : ولوو از شاسیبلند جدید XC70 رونمایی کرد که نخستین «هیبریدی پلاگین با بُرد توسعهیافته» این برند به شمار میرود و قرار است اواخر امسال در چین عرضه شود.
این خودرو بر اساس استاندارد CLTC چین، دارای بُرد خالص برقی تخمینی معادل ۱۲۴ مایل (حدود ۲۰۰ کیلومتر) است؛ البته در صورت عرضه در آمریکا، انتظار میرود که میزان بُرد طبق استاندارد EPA کمتر باشد.
احتمال دارد XC70 همان خودروی پلاگین هیبریدی باشد که مدیرعامل ولوو اخیراً در مصاحبهای با Automotive News به آن اشاره کرده بود، جایی که به افزودن تولید خودروهای هیبریدی در آمریکا اشاره شده بود.
XC70 یک شاسیبلند پلاگین هیبریدی میانرده جدید است که ولوو آن را با بُرد تمامبرقی چشمگیر (حداقل در بازار چین) معرفی کرده است.
این خودرو بر پایه پلتفرم جدید ولوو با نام (SMA) ساخته شده که بهطور خاص برای مدلهای پلاگین هیبریدی با بُرد توسعهیافته طراحی شده است.
به گفته ولوو، XC70 در تستهای CLTC چین بُرد تمامبرقی ۱۲۴ مایلی کسب کرده، هرچند که این عدد خوشبینانه بوده و معمولاً در تستهای سختگیرانهتر EPA کاهش مییابد. ولوو تأیید کرده که این خودرو تا پایان امسال در چین عرضه خواهد شد، و در حال بررسی گسترش عرضه به بازارهای دیگر نیز هست.
وبسایت Car and Driver با ولوو تماس گرفته تا تأیید عرضه مدل جدید در بازار آمریکا را دریافت کند و در صورت پاسخ، این مقاله را بهروزرسانی خواهد کرد.
یک هیبرید پرتیراژ به عنوان پاسخ به تعرفهها
در شرایطی که خودروسازان به دنبال راهی برای دور زدن تعرفههای دولت ترامپ هستند، بسیاری در حال بررسی تغییر در خطوط تولید خود هستند. طبق گزارش Automotive News، مدیرعامل ولوو «هاکان ساموئلسون» گفته که میخواهد ظرفیت تولید در کارخانه «ریجویل» واقع در کارولینای جنوبی را افزایش دهد.
ساموئلسون بهطور خاص خواهان اضافه کردن تولید یک مدل هیبریدی پرتیراژ در این کارخانه است. او به AN Europe گفت: «باید خودرویی با نسخههای هیبرید ملایم (Mild Hybrid) و پلاگین هیبرید (Plug-in Hybrid) باشد تا بتواند واقعاً حجم تولید را افزایش دهد.»
هرچند ساموئلسون به مدلهای XC60 یا XC90 هیبرید بهعنوان گزینههای احتمالی اشاره کرده بود، اما آن مصاحبه پیش از رونمایی از XC70 انجام شده بود. وی در آن زمان گفته بود: «ساخت یک واگن یا سدان خیلی محتمل نیست. اگر به پرفروشترینها در بازار آمریکا نگاه کنید، اغلب نوعی از شاسیبلندها هستند.»
با این حال، مدلهای فعلی XC60 و XC90 نیز احتمال بالایی دارند که به تولید در کارخانه ریجویل منتقل شوند. این کارخانه تا سال گذشته محل تولید سدان میانرده S60 بود، اما اکنون صرفاً بر تولید شاسیبلند الکتریکی ولوو EX90 و پولستار ۳ تمرکز دارد. با این حال، تجهیزات لازم برای تولید خودروهایی بر پایه پلتفرم SPA مدل S60 را همچنان دارد؛ پلتفرمی که در حال حاضر پایه XC60 و XC90 نیز هست.
ساموئلسون به AN گفت که قصد دارد بهزودی به آمریکا سفر کند تا با نمایندگیها درباره اینکه کدام خودرو برای افزودن به خط تولید مناسبتر است، صحبت کند.
در سال ۲۰۲۴، فروش کلی این دو مدل در آمریکا تقریباً برابر بود و XC90 تنها حدود ۵۰۰ دستگاه بیشتر از XC60 فروش داشت.
منبع: caranddriver
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.