امروز مجمع عمومی عادی سالیانه گروه مادیران با حضور بیش از ۷۶ درصد سهامداران برگزار شد.

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه گروه مادیران با حضور بیش از ۷۶ درصد سهامداران برگزار شد.
در پایان مجمع سالیانه گروه مادیران و با تاکید بر رای سهامداران مادیرا به ازای هر سهم ۷ تومان سود تقسیم شد.
مهم ترین موارد مطرح شده در این مجمع به شرح زیر است:
*برند جدید انحصاری کولر گازی تولید می شود.
*مادیران دارای شش شرکت تولیدی است.
*این گروه برای محصولات خود دارای بهترین تکنولوژی منطقه است.
*سبد محصولات این کارخانجات تکمیل شد و سه پلتفرم جدید را تولید و وارد بازار کرد.
*پلتفرم یخچال اقتصادی ایجاد شد.
*کولر گازی با مصرف پنل خورشیدی در حال آزمایش و تولید است.
گروه مادیران در سال ۱۴۰۳ موفق به ثبت فروش ۴۰۶۰ میلیارد تومان شد. این رقم نشاندهنده جایگاه تثبیتشده شرکت در بازار و توانایی آن در حفظ سهم بازار در فضای رقابتی شدید است.
*همچنین سود خالص مادیرا به میزان ۲۹۰ میلیارد تومان کسب شده که بیانگر کارایی نسبی در مدیریت هزینهها و بهینهسازی تولید است.
*در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۴، عملکرد شرکت روند رو به رشد خود را ادامه داده و فروش ۲۰۵۰ میلیارد تومان را به ثبت رساند.
*افزایش سود نیمه نخست ۱۴۰۴ به بالاتر از سود کل سال ۱۴۰۳، نشانهای از افزایش حاشیه سود عملیاتی و ارتقاء کارایی فرآیندهای تولید و فروش است.
*این تغییر میتواند نتیجه افزایش فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر، یا راهاندازی خطوط تولید جدید با بازده بیشتر باشد.
*اگر روند نیمه نخست ادامه یابد، مجموع سود شرکت در پایان سال میتواند فراتر از دو برابر سال ۱۴۰۳ باشد.
*گروه مادیران در بخش صنایع لوازم خانگی با شرکت تخصصی خود طی سال ۱۴۰۳ توانست ۳۷۰۰ میلیارد تومان فروش ثبت کند.
* سود خالص این بخش نیز ۲۱۰ میلیارد تومان بوده که بیانگر سهم قابل توجه این بخش از سودآوری کل هلدینگ #مادیرا به شمار می رود.
*طی ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۴، فروش این بخش ۲۰۵۰ میلیارد تومان اعلام شد.
* نکته برجسته در این بازه، رشد سود خالص برآوردی به بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان است؛ یعنی سود نیمسال اول از کل سود سال ۱۴۰۳ فراتر شده است.
*این رشد میتواند حاصل افزایش فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر، گسترش بازار و بهبود مدیریت زنجیره تأمین باشد.
*مادیران با حرکت به سمت تولید مدلهای جدید، کاهش هزینه واردات قطعات و استفاده از ظرفیت خطوط تولید داخلی، توانسته هزینههای تولید را کاهش و قیمت فروش را بهینه کند.
*اگر روند شش ماهه ابتدایی ادامه یابد، پیشبینی میشود که سود نهایی بخش لوازم خانگی در پایان سال جاری بیش از دو برابر سال ۱۴۰۳ باشد.
*فروش تلفیقی مادیرا به ۹,۲۷۰ میلیارد تومان رسید.
*سود خالص تلفیقی مادیرا ۶۰۵ میلیارد تومان شد.
*بخش فروشگاه زنجیرهای مادیران در سال ۱۴۰۳، موفق به ثبت ۱٬۴۳۰ میلیارد تومان فروش شد.
*سود خالص این مجموعه نیز ۸۰ میلیارد تومان اعلام شد.
* این ارقام نشاندهنده تثبیت عملکرد فروشگاههای زنجیرهای بهعنوان کانال اصلی توزیع محصولات #مادیرا و نقش آنها در تحقق اهداف فروش گروه است.
*طی ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۴، فروش فروشگاههای زنجیرهای ۱٬۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
* نکته مهم، رشد قابلتوجه سود خالص برآوردی به بیش از ۵۵ میلیارد تومان در همین نیمه ابتدایی به شمار می رود.
*با وجود کاهش نسبی میزان فروش نیمسالی نسبت به کل سال قبل، سودآوری بخش فروشگاههای زنجیرهای رشد چشمگیری داشت.
*شبکه فروشگاههای زنجیرهای مادیران طی یک سال اخیر رشد قابلتوجهی را تجربه کرد. *تعداد نقاط فروش فعال از ۷۵ نقطه در سال ۱۴۰۳ به ۹۰ نقطه فعال در سال ۱۴۰۴ رسید.
*این تغییر معادل رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته است و نشاندهنده استراتژی توسعهمحور شرکت در بازار داخلی محسوب می شود.
*افزودن شعب در استانهای پرجمعیت و مناطق رشد اقتصادی، به افزایش سهم بازار #مادیرا و ارتباط مستقیم با مشتریان کمک کرد.
*گسترش این شبکه فروش نه تنها به افزایش فروش مستقیم و برندینگ مادیران کمک کرده، بلکه سودآوری بخش فروشگاههای زنجیرهای را نیز بهبود داد.
*طی مجمع امروز گروه مادیران و در پاسخ به سهامداران مادیرا در خصوص مهمترین چالشهای سال ۱۴۰۳ اعلام شد
تأمین مواد اولیه با کیفیت
تنوعبخشی به خطوط تولید
مدیریت ناوگان توزیع
توسعه خدمات پس از فروش
کنترل هزینههای مالی و عملیاتی اعلام شد.
*این موارد نشاندهنده تمرکز بر حفظ کیفیت و رقابتپذیری در بازار داخلی است.
*این شرکت با شبکه گسترده خود، کانال توزیع مستقیم محصولات گروه را تقویت کرده و سهم قابل توجهی از درآمدهای مادیران را پوشش می دهد.
*رشد حاشیه سود در کنار کاهش جزئی حجم فروش، نشانه تغییر استراتژی به سمت افزایش بهرهوری و تمرکز بر محصولات سودآور است.
*مادیران خدمات پس از فروش خود را در ۲۶ استان و از طریق ۵۰۰ مرکز خدمات پس از فروش ارائه میدهد.
*جمع کل خدمات ارائهشده توسط این هلدینگ ۴٬۸۸۳ مورد بود.
*ترکیب فروش تلفیقی قوی، سودآوری فروشگاههای زنجیرهای و شبکه پشتیبانی گسترده باعث شده این شرکت نهتنها درآمدزایی مستمر داشته باشد.
*افزودن شعب در استانهای پرجمعیت و مناطق رشد اقتصادی، به افزایش سهم بازار مادیران و ارتباط مستقیم با مشتریان کمک کرد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.